تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804393452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان بدعت های احمدی نژادی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پایان بدعت های احمدی نژادی تهران - ایرنا - ظهور متفاوت محمود احمدی نژاد در عرصه سیاسی ایران و نحوه حضور در مسند ریاست جمهوری گویی برای وی حجتی بود تا راه و روشی «متفاوت» برگزیند و در این مسیر رویکرد وی بر ان استوار شد که هر چه پیشینیان کرده اند، نکند و هر آنچه آنان نکرده اند، به عمل دربیاورد.


روزنامه ابتکار روزشنبه نوشت: رییس جمهوری که پیش از آن تنها مقام سیاسی وی استانداری یک استان بود، بدون آن که تمرین حکومت داری کرده باشد به ناگهان در مقامی قرار گرفت که همه امور اجرایی کشور در اختیار وی قرار گرفته بود، او تصمیم گرفته بود که روشی متفاوت با شیوه ای که اسلافش در سال های پس از انقلاب در پیش گرفته بودند، به اجرا در آورد.
به همین خاطر در اولین تصمیم خود در سال 84 برخلاف دودهه پیش که به خاطر تغییر در ساعات طلوع و غروب آفتاب و لزوم هماهنگی با ساعت آغاز وپایان کار ادارات، هیئت دولت از دو دهه پیش طبق یک دستور کارشناسی شده ساعت رسمی کشور را متناسب تغییرات فصل تغییر می دادند، او تصمیم گرفت که تغییری ایجاد نکند.
به همین دلیل به رغم انتقادات گسترده صاحب نظران این شیوه را تا چندسال ادامه داد و سرانجام پس از مشخص شدن معایب آن مجبور به لغو آن شد.
کم کردن ساعات کار ادارات در ماه مبارک رمضان نیز از آن دسته بدعت هایی بود که او تصمیم گرفته بود پیاده کند تا هم بر متفاوت بودن خود و دولتش تاکید کند و هم در حرکتی پوپولیستی با استفاده از منابع کشور برای خود محبوبیت بخرد.
طبق تصمیم وی ساعات کار کارمندان ادارات در روز از 8 ساعت عملا به 5 ساعت کاهش پیدا کرده بود،موضوعی که اگرچه سبب خوشحالی بسیاری از کارمندان می شد، اما بدون تردید اتلاف بخشی از منابع کشور بود.
اولین ماه مبارک رمضان در دولت روحانی، اما گویی آن چنان که سخنگوی دولت گرفته است، پایانی بر این بدعت ها است، چرا که دولت تصمیم ندارد، در ساعات رسمی کار ادارات تغییر به وجود بیاورد.
*ساعت کار در ماه رمضان تغییر نمی کند
محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در مورد تغییر ساعت کار در ماه مبارک رمضان و این که در دولت قبل ساعات کار کاهش پیدا می کرد و آیا امسال نیز دولت این کار را انجام خواهد داد، گفت: قانون بر 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و اقدامی که در سال های قبل در ارتباط با کاهش ساعت کاری انجام می شد مورد اعتراض مجلس بود، ولی دولت محترم قبلی بدون توجه به این اعتراضات آن مصوبه را اجرا می کرد، ولی ما مقید به قانون هستیم و نمی توانیم و در واقع اختیار نداریم که ساعات کار را تغییر دهیم البته کارکنان دولت چه در ابتدا و یا پایان روز می توانند از مرخصی استفاده کنند و دستگاه های دولتی نیز در این ارتباط همکاری می کنند.
محمدباقر نوبخت ظهر دیروز بعد از نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با مرور مصوبات هیات دولت، گفت: در جلسه امروز دولت در مورد نحوه تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه بحث و گفت وگو شد و در این جلسه تاکید شد که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قبل از این که تهیه این برنامه را کامل کند یک آسیب شناسی از برنامه های اجرایی شده قبل داشته باشد و موانع تحقق آنها را مورد بررسی قرار دهد و با شناخت این برنامه ها، برنامه ششم را تهیه کند.وی با بیان این که این برنامه با تکیه بر برنامه های سیاست های کلی نظام از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی تهیه و تنظیم خواهد شد، تصریح کرد: در این جلسه تاکید شد که تا زمان اتمام برنامه پنجم توسعه و آغاز اجرای برنامه ششم در این فاصله زمانی در خصوص ساختارهایی که اجرای برنامه لازم دارد و همچنین دیگر مسائل مربوطه، برنامه کوتاه مدت ویژه ای تهیه شود.
*بازگشت سازمان برنامه
بحث انحلال سازمان برنامه و بودجه کشور نیز یکی دیگر از بدعت های جنجال برانگیز احمدی نژاد بود که انتقاد بسیاری از سیاسیون و صاحب نظران اقتصاد و توسعه را برانگیخت.
سخنگوی دولت در بخش دیگری از نشست خبری خود به این موضوع اشاره کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با احیای سازمان برنامه و بودجه و فراخوانی که در این ارتباط داده شده است و این که آیا دولت به واقع قصد دارد این سازمان را احیا کند، گفت: امروز در بحث چگونگی تهیه و تنظیم برنامه ششم که در دولت مطرح شد این موضوع را رییس جمهور مورد تاکید قرار دادند که با ساختار و تشکیلات فعلی نمی توان برنامه مناسبی را برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز تهیه کرد و باید نظام و ساختاری که اکنون وجود دارد اصلاح شود.
نوبخت در این ارتباط ادامه داد: تاکنون ما با دو تجربه در ارتباط با نظام برنامه ریزی در کشور روبرو بودیم؛ یکی سازمان برنامه و بودجه و دیگری سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی که هر کدام نقایصی داشتند. سازمانی که درصدد احیای آن هستیم باید روزآمد باشد و اشکالات دو سازمان قبلی را نداشته باشد.وی گفت: دولت مصمم است که نظام برنامه ریزی مناسبی را متناسب با ماموریت هایی که هست تعریف کند.

*دولت برنامه ای برای افزایش قیمت ها ندارد
نوبخت همچنین در مورد افزایش قیمت کالاها و این که گفته شده بعد از خرداد احتمال دارد که قیمت کالاها افزایش پیدا کند، گفت: دولت برنامه ای برای افزایش قیمت ها ندارد و با توجه به سیاست مهار تورم که دولت آن را پیگیری می کند با افزایش قیمت ها موافقت نمی کند. امروز نیز تاکید شد که دستگاه های مرتبط باید نظارت کافی را داشته باشند تا مبادا به بهانه افزایش در قیمت حامل های انرژی برخی بخواهند بدون دلیل نسبت به افزایش کالاهای دیگر اقدام کنند.
سخنگوی دولت بار دیگر تاکید کرد که دولت با هرگونه افزایش قیمت که بدون توجه به سیاست های مهار تورم انجام شود، موافقت نمی کند و از دستگاه ها نیز خواسته تا نظارت کافی بر بازار داشته باشند.

*حمایت دولت از احزاب
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آقای رییس جمهور در سخنان خود بارها بر حمایت از فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی شناسنامه دار تاکید کرده و حتی اخیرا نیز اعلام کرده دولت آماده است که زمینه لازم را برای رسانه دار شدن احزاب متقاضی فراهم کند و آیا تاکنون در این زمینه اقدامی شده است؟ تاکید کرد: تشکل های سیاسی که در وزارت کشور ثبت شده اند بین 100 تا 200 حزب و انجمن سیاسی هستند البته با توجه به مشکلاتی که در صحنه عمومی کشور است همه آنها فعال نیستند، ولی دولت از فعالیت تمام احزاب استقبال می کند و از هر کمکی در جهت فعال شدن هر چه بیشتر آنها از جمله ایجاد زمینه برای اینکه آنها رسانه داشته باشند دریغ نخواهد کرد و در این راستا اقدام می کند و ما محدودیتی در این راستا نداریم.

*رییس جمهور، با رای مردم انتخاب شد
نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که عده ای درصدد هستند که پیروزی رییس جمهور در انتخابات سال گذشته را به نام خودشان مصادره کنند، نظر دولت در این ارتباط چیست، تصریح کرد: بدون اراده مردم هیچ کس برگزیده نمی شود و در واقع حمایت های مردمی و مقبولیت ایشان در نزد مردم باعث شد که چنین موفقیتی ایجاد شود، البته برخی از جریان های سیاسی نیز در این ارتباط همکاری داشتند، از ایشان حمایت کردند و باید از آنها تشکر کرد، ولی آنچه که فصل الخطاب بود، خواست و رای مردم بود.

*حمایت دولت از تیم ملی فوتبال
وی همچنین در مورد نظر دولت در ارتباط با تمدید قرارداد کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال و همچنین رقمی که او برای تمدید قرارداد پیشنهاد کرده است، گفت: هیات دولت از قهرمانان کشور در عرصه های ورزشی و فوتبال که این روزها حماسه آفریدند تشکر می کند. تلاش های آنها موجب خرسندی مردم شد و ما در دولت برای موفقیت هر چه بیشتر آنها دعا می کنیم.
دولت آنچه را که توان داشته باشد برای بالندگی تیم های ملی از جمله در ارتباط با اعتبارات ویژه ای که لازم باشد اختصاص خواهد داد.
دولت در مورد حمایت و دعوت از مربیان کارآزموده که باعث شکوفا شدن هر چه بیشتر استعدادهای قهرمانان کشور شود کوتاهی نمی کند و در خصوص مربی تیم ملی فوتبال نیز به نحو مناسب اقدام می شود.

*موضع دولت بازگشایی سفارت انگلیس
نوبخت در پاسخ به سوالی در ارتباط با بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و این که مقامات انگلیسی گفته اند که ایران باید از بابت اتفاقی که در ارتباط با سفارت انگلیس در تهران رخ داد عذرخواهی کند، گفت: دولت هیچ حرف غیرقانونی و غیرمنطقی را از هیچ دولتی نمی پذیرد و در مورد بازگشایی سفارتخانه انگلیس نیز این کشور می تواند در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی نسبت به بازگشایی سفارت خود در تهران اقدام کند.
538/

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن