تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819440270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عملیات ساخت مسکن اجتماعی در نیمه اول سالجاری/ دهک های زیرخط فقر مسکن اجتماعی دریافت می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر راه و شهرسازی: عملیات ساخت مسکن اجتماعی در نیمه اول سالجاری/ دهک های زیرخط فقر مسکن اجتماعی دریافت می کنند تهران - ایرنا - معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عملیات ساخت مسکن اجتماعی از نیمه اول سالجاری آغاز می شود، گفت: مسکن اجتماعی به دهک های یک و دو پائین جامعه که زیر خط فقر قرار دارند، اختصاص می یابد.


سیدمحمد پژمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: در واقع درآمد این خانوارها، براساس متوسط کشوری کمتر از 920 هزار تومان یعنی زیر خط فقر است و کفاف زندگی به ویژه هزینه های مسکن آنان را نمی دهد، در این راستا دولت در نظر دارد با تامین مسکن برای این گروه، از آنان حمایت کند.
وی اظهار داشت: هم اکنون خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و خیریه ها از دهک های پائین درآمدی یک و دو محسوب می شوند، اما معتقدیم دهک سوم درآمدی شامل خانوارهای زیر خط فقر می شود که باید مسکن اجتماعی به این دهک نیز اختصاص یابد.
وی تصریح کرد: در دهک های یک، دو و سه درآمدی بزرگترین معضل تامین مسکن و سرپناه است که سهم عمده درآمد های آنها صرف هزینه های این بخش می شود.
وی اضافه کرد: برای آنکه این گروه وضعیت معیشتی بهتری پیدا کنند یا باید درآمدهای آنها افزایش یابد و یا آنکه سازمان ملی زمین و مسکن به عنوان متولی بخش مسکن شرایط آسان تری را برای تامین مسکن این افراد تدارک ببیند که در این راستا قرار شد مسکن اجتماعی توسط دولت تامین و در اختیار این خانوارها قرار گیرد.
به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی، مسکن اجتماعی قرار است در مساحت های محدود و با کیفیت خوب احداث و در اختیار خانوارهای کم درآمد قرار گیرد.

** اجاره بهای مسکن اجتماعی 30 درصد درآمد خانوار
پژمان درخصوص اجاره بهای این واحدها نیز گفت: همان گونه که از اسم مسکن اجتماعی پیداست این نوع مسکن برای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه است، بنابراین قصد داریم میزان اجاره بهای دریافتی و سهم هزینه های مسکن رقم منطقی، معقول و متناسب با درآمد آنها باشد یعنی خانوارهایی که از درآمد خوبی برخوردار نیستند کمترین اجاره بهاء را بپردازند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در این راستا در نظرداریم اجاره بهای دریافتی برای مسکن اجتماعی حدود 30 درصد درآمد خانوارها باشد.
وی افزود: به طور مثال اگر قیمت واقعی بهای اجاره واحدی 500 هزار تومان باشد و درآمد خانوار حدود 600 هزار تومان، اجاره بهای دریافتی از این خانوار حدود 200 هزار تومان خواهد بود.
وی گفت: دهک های پائین درآمدی توان خرید مسکن را ندارند بنابراین برنامه ای برای واگذاری مسکن اجتماعی نداریم چرا که این افراد به دلیل گرفتاری های مالی که دارند ممکن است اقدام به فروش این واحدها و تبدیل آنان به پول کنند.
پژمان افزود: هم اکنون توزیع و پراکندگی دهک های اجتماعی برای تهیه مسکن براساس زیرساخت های شهری درمقیاس کشوری و استانی و شهری در دست مطالعه است و پیش بینی می شود تا سه ماه آینده مطالعات آن به اتمام برسد و وارد مرحله اجرا شویم.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: البته هم اکنون مطالعه طرح مسکن اجتماعی برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی برخی مناطق شهری به اتمام رسیده و وارد عملیات اجرا شده ایم.
وی درباره تامین اعتبار مسکن اجتماعی اظهار داشت: ساخت مسکن اجتماعی توسط دولت عملیاتی می شود اما بخشی از منابع مالی آن قرار است توسط نهادهای عمومی و حمایتی همچون تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی تامین شود که در این راستا تفاهم نامه هایی برای قرارداد با این نهادها تهیه و تنظیم شده تا این سازمان ها خواسته های خود را براساس پراکندگی هایشان اعلام و ما هم براساس مطالعات صورت گرفته زمین و مسکن آنها را تهیه کنیم.
وی با تاکید بر آنکه طبق توافق دولت و نهادهای حمایتی قرار است احداث مسکن اجتماعی از نیمه اول سالجاری آغاز شود ؛ گفت: برای تامین اعتبار مسکن اجتماعی، لایحه دریافت ردیف بودجه مستقل در بودجه سال 94 پیشنهاد شده که امیدواریم با دریافت این ردیف بتوانیم با سرعت بیشتری مسکن دهک های کم درآمد را تامین کرده و در اختیار آنها قرار دهیم.
اقتصام(4)9186**1558

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن