تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802969691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت تمام شده خودروهای داخلی باید شفاف سازی شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران: قیمت تمام شده خودروهای داخلی باید شفاف سازی شود تهران - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شفاف سازی در موضوع قیمت تمام شده تولید خودروهای داخلی را خواستار شد و گفت: خودروسازان باید به طور واقعی قیمت تمام شده محصولات خود را با ارایه مستندات اعلام کنند.


محمود نجفی سهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، افزود: اینکه خودروسازان به دستورالعمل جدید شورای رقابت عمل نمی کنند و قیمت های جدید خودرو مورد قبول آنها نیست، باید قیمت تمام شده خود را به صورت واقعی اعلام کنند و ثابت کنند قیمت جدید در حدی نیست که آنها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.
وی اضافه کرد: وقتی خودروسازان مدعی هستند که افزایش سه تا شش درصدی قیمت خودروها با ابلاغ دستورالعمل جدید شورای رقابت، منطقی نیست، این را زمانی می توانند اثبات کنند که قیمت تمام شده واقعی خود را به شورای رقابت، دولت ارایه دهند، بنابر این چانه زنی خودروسازان به صورت فعلی، منطقی نیست.
شورای رقابت چندی پیش دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو را تصویب کرد که بر اساس آن قیمت خودرو بین 3.7 تا 6.9 درصد افزایش یافت.
در دستورالعمل قیمت خودرو که در شورای رقابت نهایی شد، تورم بخشی خودرو با ارز مبادله ای محاسبه شد و در مورد کیفیت خودروها نیز نمره بین منفی 2.5 تا مثبت 2.5 در نظر گرفته شد و علاوه بر این نمره بهره وری نیز با علامت منفی در فرمول قیمت گذاری خودرو مدنظر قرار گرفته است.
نجفی ادامه داد: در بحث قیمت گذاری خودرو، خودروسازان به موضوع حاشیه بازار اشاره دارند، اما این موضوع اصلا پذیرفتنی نیست، چرا که حاشیه بازار را همیشه خود خودروسازان ایجاد کرده اند.
وی گفت: در گذشته خودروسازان از طریق نمایندگی های خود در بازار کمبود ایجاد و با قیمت ها بازی می کردند تا قیمت ها در بازار افزایش یابد تا آنها نیز بر این اساس به قیمت حاشیه بازار اشاره کنند.
این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اکنون خودرو در کشور انحصاری است، اظهار داشت: بر این اساس حاکمیت باید روی موضوع قیمت تمام شده و فروش آن نظارت هایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه صنعت خودروی کشور در حال حاضر با دو چالش افزایش قیمت و بحث کیفیت مواجه است، اظهار داشت: این دو چالش باعث شده مصرف کنندگان تمایلی به خرید خودروهای داخلی نداشته باشند.
نجفی با بیان این که، آنچه باعث شده تا خودروسازان مدعی شوند قیمت های جدید برای آنها توجیه ندارد، آن است که آنها قطعه سازان داخلی را رها کردند و به سمت واردات رفتند گفت: واردات نیز سبب وابستگی خودروسازان به ارز شده و همین مسئله سبب شده تا افزایش قیمت های جدید را نپذیرند و افزایش بیشتری را خواستار باشند.
این عضو اتاق ایران با بیان اینکه این موضوع در چند سال اخیر هم قطعه سازان را ناتوان و تضعیف کرده و هم اینکه وابستگی خودروسازان به ارز را بیشتر کرده است، گفت: در حال حاضر یکسری قطعات به صورت مستقیم توسط خودروسازان و یکسری هم توسط قطعه سازان از خارج وارد می شود.
وی افزود: متاسفانه وقتی بحث واردات مطرح می شود، خودروسازان و قطعه سازان به سمت چین می روند و این کشور نیز هم قطعات با کیفیت و هم قطعه بی کیفیت تولید می کند و متاسفانه واردکننده به سمت قطعات با کیفیت نمی روند، بلکه قطعه با کیفیت پایین تر را وارد می کنند و برای همین است که خودروهای داخلی با مشکل مواجه هستند.
این فعال حوزه صنعت خودرو با بیان اینکه صنعت خودروی کشور از نداشتن یک برنامه و استراتژی رنج می برد، اظهار داشت: به نظر می رسد قیمتی که خودروسازان مدعی و خواهان آن هستند به نوعی قیمت بسته است و نحوه محاسبه آن مشخص نیست که مسئولان و نمایندگان مجلس باید قیمت تمام شده خودروهای ساخت داخل را واقعی و برای مردم باز کنند.
عضو اتاق ایران همچنین به نحوه مدیریت منابع مالی خودروسازان اشاره کرد و گفت: متاسفانه خودروسازان در چند سال اخیر مدیریت منابع مالی خود را بدرستی انجام ندادند و وابستگی آنها به سیستم بانکی بیشتر شد، ضمن اینکه موضوع خرید خارجی نسبت به خرید داخلی افزایش پیدا کرد و در نهایت این عوامل باعث شد قیمت قطعات و خودروها افزایش یابد.
وی با بیان اینکه هر چه قیمت خودرو افزایش یابد، تمایل مصرف کنندگان برای خرید خودروهای داخلی کمتر می شود، افزود: وقتی خودروی پراید که زمانی قیمت آن هفت میلیون تومان بود، اما اکنون حدود 24 میلیون تومان به مصرف کننده عرضه می شود، ضمن اینکه کیفیت آن هم رضایت مشتری را جلب نمی کند، به معنای از دست دادن مشتریان در بازار خواهد بود.
اقتصام (4) ** 1574**1594

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن