تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ما قومى هستيم كه تا گرسنه نشويم غذا نمى‏خوريم و تا سير نشده‏ايم دست از غذا مى‏ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819182834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخی تلاش می کنند اتفاقات حجاب و عفاف را به دولت یازدهم نسبت دهند/ سیاست های مبتنی بر اجبار کارآمد نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری: برخی تلاش می کنند اتفاقات حجاب و عفاف را به دولت یازدهم نسبت دهند/ سیاست های مبتنی بر اجبار کارآمد نیست تهران- ایرنا- معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان این که بررسی موضوع حجاب و عفاف در دستور کار این مرکز قرار دارد، افزود: برخی تلاش می کنند به گونه ای جلوه دهند که در 10 ماه روی کار آمدن دولت یازدهم وقایع عجیب و غریبی در حوزه حجاب و عفاف اتفاق افتاده است.


محمد فاضلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان این که تغییر پوشش یک مقوله اجتماعی- فرهنگی است، گفت: پدیده های فرهنگی و اجتماعی در دراز مدت تغییر می کنند و نباید برخی تلاش کنند آن چه را که اتفاق افتاده است، گردن دولت یازدهم بیندازند و یا وقتی بحث آزادی می شود، تصور کنند که اولین تاثیرش در حوزه حجاب است.
معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، سیاست گذاری فرهنگی و اجتماعی را از مقولات مهم و بحث برانگیز دانست و گفت به همین دلیل اولین نشست بررسی موضوع حجاب و عفاف از سوی این مرکز برگزار شد.
افضلی اظهار داشت: مقوله حجاب و عفاف به دلیل حساسیت های دینی و ارزشی از اهمیت مضاعفی برخوردار است. از این رو مرکز بررسی های استراتژیک بنا بر اهمیت موضوع اقدام به برگزاری این نشست تخصصی کرد.
وی ادامه داد: هم چنین بحث حجاب و عفاف بحث روز و مهمی شده است، تعدادی از نمایندگان مجلس به رییس جمهوری نامه نوشتند و درخواست کرده بودند که دولت در این حوزه اقدامی انجام دهد، هفته گذشته هم وزیر کشور در مجلس درباره بحث حجاب وعفاف کارت زرد از سوی نمایندگان دریافت کرد.
معاون مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری درباره پژوهش هایی که در گذشته انجام شده بوده است نیز اضافه کرد: دو پژوهش که در گذشته انجام شده بود در این نشست ارائه شد.
فاضلی تصریح کرد: کلیت مساله این است همه پژوهش ها نشان می دهند، تغییراتی درباره نگرش های مردم و 20 درصد تغییرات در نگرش ها و ترجیحات مردم در حوزه حجاب رخ داده است.
وی اظهار داشت: بر اساس این پژوهش ها اگر مفروض بگیریم این تغییر نگرش ها به معنای دور شدن از الگوهای پوشش مطلوب باشد، معلوم می شود که سیاست های فرهنگی گذشته آن نتایج مطلوبی که مد نظر بوده اند را نداشته اند.
معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، تاکید کرد: حد اقل می توان گفت که آن چیزی که هدف بوده ، حاصل نشده است این که دلیلش چیست بحث دیگری است که به صورت مفصل باید درباره آن صحبت کرد.
فاضلی با بیان این که همه سیاست های چند دهه گذشته از جمله سیاست هایی که دولت نهم و دهم به کار گرفتند، باعث می شود که این اتفاق بیفتد، افزود: بخشی هم تحولات اجتماعی است یعنی اگر دولت ها کاری نمی کردند و یا اگر اقدامی انجام می دادند باز هم این اتفاق می افتاد.

** غیبت طراحان حجاب و عفاف در جلسه
معاون مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری درباره چالش های اجرای طرح حجاب و عفاف همچنین گفت: چون این نشست یک جلسه از مجموعه جلساتی بود که درباره حجاب و عفاف برگزار می شود خیلی به بحث های چالش های طرح حجاب و عفاف پرداخته نشد.
فاضلی در عین حال اظهار داشت: یک دلیل مطرح نشدن چالش ها هم این بود که کسانی که طراحان این طرح بودند و باید از آن دفاع می کردند در این جلسه حاضر نشدند.
وی تصریح کرد: اما آن چه که در جلسه بحث شد این بود که سیاست های مبتنی بر اجبار و برخورد فیزیکی کارآمد نیست و نتیجه ای نخواهد داشت اما این که چه راه کارهایی وجود دارد در جلسات بعدی بررسی خواهد شد.
سیام(4)1429 ** 1418

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن