تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805097644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پهپادهای آمریکایی در آسمان بغداد پرواز کردند/داعش از سامرا نیز عقب نشینی کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: آخرین تحولات عراق، پهپادهای آمریکایی در آسمان بغداد پرواز کردند/داعش از سامرا نیز عقب نشینی کرد خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق جمعه از فرار نیروهای سازمان تروریستی داعش از سامرا به نینوا خبر داد.
۱۳۹۳ شنبه ۷ تير ساعت 08:33



به گزارش خبرگزاری پانا، مرجعیت عالی دینی در عراق درباره نقشه های طراحی شده برای تقسیم و تجزیه عراق هشدار داد و گفت که رژیم اسرائیل آشکارا از این نقشه ها حمایت و آن را تایید کرده است. شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده مرجعیت در کربلای معلی در جریان خطبه نمازجمعه در صحن حرم امام حسین (ع) بر ضرورت هوشیاری و احتیاط درقبال نقشه های طراحی شده برای گسستن و تجزیه عراق بویژه درسایه اوضاع کنونی این کشور تاکید کرد. وی خواستار هوشیاری و احتیاط درباره قبال تنش آفرینی طائفه ای و شایعه های مغرضانه و اخبار دروغ رسانه های دارای اهداف مشکوک شد. مرجعیت عالی دینی در عراق درباره برخی نقشه ها برای گسستن و تقسیم این کشور هشدار داد. کارشناسان صهیونیست چند روز پیش مواضع اخیر "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق را که معتقد است،"زمان جدایی این منطقه از عراق و تشکیل کشور کردستان فرارسیده"، پیروزی راهبردی برای رژیم اسرائیل ارزیابی کردند. مسعود بارزانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا گفته بود: ما مصمم به اعلام تشکیل کشور کردستان هستیم و نمی توانیم بلاتکلیف باقی بمانیم. زمان آن فرارسیده است که کُردها سرنوشت خود را تعیین کنند. به نوشته پایگاه خبری "عراق القانون"، کارشناسان سیاسی صهیونیست که تحولات عراق را پیگیری می کنند، گفتند: منطقه کردستان عراق با تصرف میادین نفتی استان کرکوک دستاورد بزرگی کسب کرد و همین امر برای اسرائیل یک پیروزی راهبردی محسوب می شود. به گفته این کارشناسان، تسلط دولت محلی منطقه کردستان عراق بر میادین نفتی کرکوک، همچنین باعث تلاش بیشتر بارزانی برای اعلام تشکیل کشور کردستان خواهد شد و در این صورت، بخش عظیمی از طرح راهبردی اسرائیل برای تشکیل کشوری همپیمان در نزدیکی مرزهای بزرگترین دشمن خود یعنی ایران محقق خواهد شد. این مواضع درحالی مطرح می شود که اخیرا فاش شد سه محموله از نفت منطقه کردستان عراق از طریق بنادر ترکیه به مقصد فلسطین اشغالی بارگیری شده است. شمال استان بابل پاکسازی شد نیروهای عراقی همچنین پس از پاکسازی منطقه "الاسحاقی" در استان صلاح الدین از تروریستهای داعش و بعثی، مراکز پلیس را بازگشایی کردند.
وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد منطقه "جلام" در شهر سامراء (استان صلاح الدین) پس از هلاکت شمار بسیاری از تروریستها، کاملا پاکسازی شد.
پس از پاکسازی دانشگاه تکریت، نیروهای عراقی اکنون این شهر را محاصره کرده و در انتظار فرمان ورود به این شهر هستند. عملیات در دیالی، الانبار و فلوجه نیز همچنان ادامه دارد و گزارشها حاکی است که ترویستها طی ساعات گذشته خسارتهای سنگینی را متحمل شده اند. پرواز پهپاد آمریکایی بر فراز بغداد حاکم الزاملی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق و نماینده فراکسیون الاحرار با اعلام این خبر افزود پیش بینی می شود در روزهای آینده استان صلاح الدین به طور کامل آزاد شود. الزاملی گفت :« امروز از منطقه سامراء در استان صلاح الدین بازدید و با چند نفر از شهروندان گفتگو کردم ، اوضاع در سامراء امن است و امنیت جاده بین سامرا و بغداد نیز توسط نیروهای امنیتی تامین شده است.» وی تاکید کرد :« نیروهای سازمان تروریستی داعش از سامراء به طرف استان نینوا فرار می کنند و ارتش به پیشروی خود در عملیات نظامی موجود در این استان ادامه می دهد و عشایر نیز برای سرکوب تروریستها اعلام آمادگی کرده اند.» وی اضافه کرد :« نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب تسلیحات و تجهیزات کافی را برای اینکه به تروریستهای داعش اجازه هتک حرمت به مقدسات را ندهند ، در اختیار دارند.» جواد البولانی وزیر کشور سابق عراق روز جمعه اعلام کرد در عملیات آزاد سازی همه مناطق استان صلاح الدین و خارج از این استان ، نیروهای نظامی تکریت را پشت سر گذاشتند. یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق جمعه اعلام کرد شمار زیادی از تروریستهای داعش با چندین دستگاه خودرو از شهر تکریت به طرف الحویجه در غرب کرکوک فرار کردند. به گزارش پایگاه اینترنتی المسله از صلاح الدین ، این منبع افزود :« تروریستهای داعش که ضربات سختی از نیروهای عراقی متحمل شدند با خودروهای خود از شهر تکریت فرار کردند و به طرف الحویجه در غرب کرکوک رفتند.» این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود :« تروریستهای داعش پس از آن که فهمیدند عملیات پاکسازی استان صلاح الدین به زودی آغاز می شود با ترس و وحشت گریختند.» به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،جان کربی گفت:ما به درخواست دولت عراق به پرواز با هواپیمای بدون سرنشین و با سرنشین برفراز عراق عمدتا برای اهداف شناسایی ادامه می دهیم.برخی از این هواپیماها مسلح هستند. وی افزود:علتی که برخی از این هواپیماها مسلح هستند در درجه اول برای محافظت از نیروهایی است که ما به این کشور فرستادیم. هدف برخی از مشاوران نظامی فعالیت در خارج از ساختمان سفارت است. یک مقام ارشد نظامی عراق جمعه اعلام کرد اداره ها و مراکز پلیس منطقه الاسحاقی در استان صلاح الدین پس از پاکسازی این منطقه از وجود تروریستهای داعش بازگشایی شده است. سرتیپ فیصل مالک با اعلام این خبر افزود :« منطقه الاسحاقی (80 کیلومتری جنوب تکریت) پس از بازگشت شهروندان و خانواده های آوارگان و بازگشایی بازارها ، زندگی طبیعی را شاهد است و همه اداره ها و مراکز پلیس این منطقه فعالیت خود را از سرگرفته اند.» شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت:گروه داعش در تکریت عراق مرتکب جرایمی شدند که سازمان دیده بان حقوق بشر نیز ارتکاب آن جرایم را تایید کرده است. به گزارش این شبکه، سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد تروریستهای داعش در ماه ژوئن جاری یکصد و شصت تا یکصد و نود نفر از نظامیان ارتش عراق را در شهر تکریت اعدام کردند. تروریستها این سازمان تصاویری را در اینترنت منتشر و تاکید کردند اجساد نیروهای امنیتی عراق است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن