تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس از خدا خير بخواهد و به آنچه خدا خواسته راضى باشد، خداوند حتما براى او خير خواه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803696802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگی های زیست محیطی، سهم بهمئی از چاههای نفتی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آلودگی های زیست محیطی، سهم بهمئی از چاههای نفتی یاسوج - ایرنا- شهرستان بهمئی واقع در جنوب غربی کهگیلویه وبویراحمد با دارا بودن 75 حلقه چاه نفتی یک منطقه نفتخیز محسوب می شود ولی مردم این منطقه معتقدند که سهمی جز آلودگی زیست محیطی و بیکاری جوانان از این طلای سیاه ندارند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، براساس آمار از چاههای نفت بهمئی روزانه قریب به 200 هزار بشکه نفت از سوی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغارجری در حوزه مناطق نفتخیز خوزستان استخراج می شود.
در کنار سفره های طلای سیاه بهمئی،سفره های از فقر و رنج ناشی از محرومیت مردم این دیار را آزار می دهد از آنجاکه بهمئی جزو یکی از محرومترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد است زیرا نزدیک به 30درصد از جمعیت این شهرستان 40هزار نفری از حمایت نهادهای امدادرسان بهزیستی و کمیته امداد برخوردارند.
این شهرستان توسعه نیافته علرغم خدمات گسترده پس از انقلاب اسلامی از در آمدهای چشمگیر حاصله از نفت بویژه در حوزه اشتغال ، عمران و توسعه شهری بی نصیب مانده است.
بیکاری یکی از مشکلات جوانان جویای کار و تحصیلکرده دانشگاهی این شهرستان است که از ایجاد نشدن صنایع پایین دستی نفت برای توسعه این منطقه گله مندند.
جواد یکی از جوانان بهمئی فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت در این باره می گوید: لحاظ شدن ردیفی در استخدامهای شرکت نفت برای جوانان بهمئی یک مطالبه به حق مردم این منطقه است.
وی به محرومیت منطقه بهئمی از خدمات بهداشتی و درمانی،فرهنگی ،ورزشی ، آموزشی و رفاهی اشاره کرد و افزود: از سهم چاههای نفتی در بهمئی آلودگی های زیستی نصیب مردم این منطقه شده است.
شماری از جوان بیکار معتقدند: تولید نفت یک ثروت ملی است ولی اسم نفت در بهمئی به نام ما و مزایای آن به کام دیگران است و جبران محرومیت این منطقه با اختصاص بخشی از پول نفت یکی از انتظارات مردم این خطه از مسوولان است.
فرماندار بهمئی نیز در این باره می گوید: علرغم خدمات گسترده نظام در این شهرستان ولی این منطقه همچنان به لحاظ توسعه نیافتگی نیارمند حمایت بیش از پیش است.
حجت الله دلشاد اظهار کرد: در این شهرستان حدود70حلقه چاه نفت در حوزه بهره داری شهرستانهای امیدیه و آغاجری وجود دارد ولی برای ایجاد صنایع تبدیلی و پایین دستی نفت برای اشتغال جوانان این منطقه سرمایه گذاری صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه در آموزن های شرکت نفت جوانان این منطقه غیربومی محسوب می شوند تصریح کرد: اختصاص سهمیه ای به جذب جوانان این منطقه در شرکت نفت امیدیه و آغاجری حق مردم این منطقه است.
دلشاد بیان کرد: مناطق روستایی مجاور چاه های نفت این شهرستان برای عمران آبادانی، افزایش خدمات رسانی و اشتغال نیارمند توجه شرکت نفت مناطق نفتخیز جنوب است.
فرماندار بهمئی به بالابودن فقرمالی ، پایین بودن سطح درآمد و بیکاری مردم این منطقه اشاره کرد وگفت: نبود منابع آبی برای توسعه کشاورزی بر مشکلات اقتصادی این منطقه دامن زده است.
وی نامناسب بودن راههای ارتباطی ،نوسان شبکه های برق و دچار تنش آبی بودن شهر لیک مرکز بهمئی را بیانگر عمق محرومیت این منطقه خواند.
فرماندار بهمئی گفت: 88میلیاردو 378میلیون ریال اعتبار امسال از محل اعتبارات تملک دارایی و دو درصد نفت و گاز به این شهرستان اختصاص یافت.
دلشاد افزود: از این میزان اعتبار 44 میلیارد ریال از محل دو درصد نفت و گاز و مابقی از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرحهای عمرانی این شهرستان مصوب شده است.
وی با بیان اینکه این اعتبار در 16 سرفصل مختلف بین پروژه های عمرانی و فرهنگی شهرستان توزیع شد،اظهارامیداوری کرد : جذب این اعتبار به روند توسعه شهرستان کمک کند.
شهرستان بهمئی با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 300 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد قرار دارد.
671

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن