تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820481690




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخه گلی معطر بر سینه یک شهید در میدان جنگ


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شاخه گلی معطر بر سینه یک شهید در میدان جنگ تهران - ایرنا - قرار گرفتن یک شاخه گل محمدی معطر و زیبا روی سینه یک شهید، مساله ای بسیار عجیب است، بخصوص در منطقه ای که جز خاک و خاکریز چیزی در آن یافت نمی شود.


«مهرداد راهداری» از رزمندگان دوران دفاع مقدس روایت می کند: در یکی از مراحل عملیات «کربلای 5» که در منطقه شلمچه انجام می شد، رزمندگان لشکر ثارالله کرمان، مجبور به عقب نشینی شدند تا بتوانند در محل مطمئن تری از مواضعی که از دشمن تصرف کرده بودند، به خوبی محافظت کنند.
شهید «منصور ندیم» در این لحظات حساس که معمولا دشمن با اجرای آتش شدید پاتک می کرد و به تعقیب رزمندگان می پرداخت، به بچه ها گفت: شما زود خود را به عقب برسانید، من به تنهایی می ایستم و جلوی عراق ها را می گیرم.
وی در همان درگیری به شهادت رسید و جنازه اش بین مواضع خودی و عراقی ها باقی ماند.
در همان شب، شهید «مرتضی بشارتی» تصمیم گرفت، جنازه این ایثارگر بزرگ را که با نثار جان خود جان بقیه بچه ها را از آسیب دشمن محافظت کرد به عقب آورد.
شهید بشارتی قبل از شهادت به من گفت: وقتی خودم را به کنار جنازه شهید ندیم رساندم، چشمم به یک گل محمدی بسیار زیبا و خوشبو که روی سینه او گذاشته شده بود، افتاد.
پس از آن احساس کردم، بوی عطر عجیبی اطراف پیکر مطهر شهید ندیم را فراگرفته، به نشانه تبرک گل را از روی سینه منصور برداشتم و در جیب بادگیرم قرار دادم و جسد را به عقب آوردم.
نکته بسیار عجیب این بود که در منطقه شلمچه جز خاک و خاکریز و آبهای بین این سدهای خاکی و در برخی نقاط نی هایی که در این آبها روییده بود، اثر و نشانه ای از روییدن گل نبود به علاوه در اسفند ماه در خوزستان و در آن زمین شوره زار و پر از نمک امکان روییدن گل وجود نداشت.
شهید منصور ندیم در سال 1343 در زابل متولد شد. او پس از فوت پدر سرپرستی خانواده را بر عهده گرفت و در مبارزه علیه رژیم شاه شرکت داشت.
با شروع جنگ تحمیلی از اولین نیروهای اعزامی بود، چند بار مجروح شد و سرانجام در آخرین اعزام سپاه محمد(ص) به جبهه رفت و در عملیات کربلای 5 در تاریخ 20 دی سال 65 در شلمچه به شهادت رسید.
اجتمام**1880**1436

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




07/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن