تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):داناترين مردم كسى است كه دانش ديگران را به دانش خود بيفزايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819404682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنزين مصرفي همچنان آلوده است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بنزين مصرفي همچنان آلوده است
رئيس كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص كيفيت بنزين فعلي كه در جايگاه‌هاي سوخت توزيع مي‌شود، گفت: بر اساس گزارش جمعي از اساتيد دانشگاه صنعتي شريف، بنزين موجود با توجه به تركيب بنزين يورو 4 با بنزين توليد داخل، داراي آلايندگي كمتري است و همين موضوع تا حدودي آلودگي هوا را كاهش داده اما بنزين مصرفي همچنان آلوده است.
رئيس كميسيون سلامت و محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص كيفيت بنزين فعلي كه در جايگاه‌هاي سوخت توزيع مي‌شود، گفت: بر اساس گزارش جمعي از اساتيد دانشگاه صنعتي شريف، بنزين موجود با توجه به تركيب بنزين يورو 4 با بنزين توليد داخل، داراي آلايندگي كمتري است و همين موضوع تا حدودي آلودگي هوا را كاهش داده اما بنزين مصرفي همچنان آلوده است.
دكتر رحمت‌الله حافظي افزود: اگر در دولت گذشته به جاي توليد بنزين توسط واحدهاي پتروشيمي، در مصرف سوخت محدوديت اعمال مي‌شد بسيار بهتر بود، چراكه ما در برابر حق مردم و سلامتي آنها و همين طور در برابر خدا مسئوليت داريم و بار گناه اين قضيه بسيار سنگين است. وي با بيان اينكه شيوع انواع سرطان در كشور ما بسيار بالا و سن شروع آن 10 سال زودتر از ساير كشورهاست و اين موضوع از نظر پزشكي قابل توجيه نيست، تصريح كرد: ما تا سال 89، صرفاً در شهرهاي پر جمعيت و آن هم فقط در ماه‌هاي سرد سال آلودگي هوا داشتيم اما بعد از آن سال به بعد، حتي در شهري مانند سنندج هم شاهد آلودگي هوا هستيم.
عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه موضوع آلودگي هوا فقط در بنزين خلاصه نمي‌شود و مشكل ميزان بسيار بالاي گوگرد در گازوييل هم وجود دارد كه بسيار خطرناك و سرطان‌زاست، اظهار كرد: با توجه به در پيش بودن فصل سرما و بروز پديد وارونگي دما، بايد علاوه بر ارتقاي كيفيت گازوييل، در كمترين زمان، چه با واردات و چه با توليد در داخل، بنزين با استاندارد يورو 4 تأمين كنيم. حافظي با اشاره به اينكه با توجه به تأثير بنزين در بروز انواع سرطان، مي‌توان فهميد كه چرا سن سرطان در ايران نسبت به ساير كشورها 10 سال پايين‌تر است و چرا ما رتبه اول سرطان را در دنيا داريم، اظهار كرد: آلودگي هواي تهران به عوامل مختلفي از جمله عدم خروج خودروهاي فرسوده، سوخت غير استاندارد و افزايش سن معاينه فني خودروها بستگي دارد كه اين عوامل زنجيروار به هم متصل هستند.
حافظي با بيان اينكه طرح خروج خودروهاي فرسوده چند سال است كه معلق مانده و هيچ دولتي به آن اهميت نمي‌دهد، تصريح كرد: در حالي كه اين خودروها، هم بنزين بالايي مصرف مي‌كنند و هم سبب آلودگي هوا مي‌شوند، دولت با وام 5 ميليون توماني چه طور مي‌تواند انتظار داشته باشد مردم چنين كاري را انجام دهند، در صورتي كه اگر كشور ما نيز مانند ساير كشورها تسهيلات خوبي به مردم پرداخت شود، آنها داوطلبانه حاضر به انجام اين كار مي‌شوند. دكتر حافظي با اعلام اينكه به عنوان نماينده مردم تهران از دولت انتظار دارم مسائل را با عينك سياسي نگاه نكند، گفت: مجموعه كارشناسي دولت، مشكلات موجود را حل كند تا با شروع فصل سرما سلامت مردم به خطر نيفتد.   






تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن