تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805398995




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با سیستم و قوانین بررسی ویدیویی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لیگ جهانی والیبال؛ آشنایی با سیستم و قوانین بررسی ویدیویی تهران - ایرنا - فدارسیون بین المللی والیبال برای کمک به قضاوت صحیح داوران در مسابقات طی بخشنامه ای اقدام به استفاده از سیستم بررسی ویدیویی (ویدئو چلنج) در مسابقات لیگ جهانی کرد.


به گزارش ایرنا از فدراسیون والیبال، این کار در سال گذشته تنها در چند کشور از جمله روسیه برگزار شد و در سال جاری( 2014) FIVB تصمیم گرفت استفاده از این سیستم را در مسابقات دو گروه یک و دو که هشت تیم تراز اول جهان در آن قرار دارند، اجباری کند.
فدراسیون والیبال ایران نیز اقدام به تهیه این سیستم برای شش دیدار خانگی خود در لیگ جهانی کرد. دوربین های این سیستم نادر و توانایی ثبت 120 فریم بر ثانیه به بالا با کیفیت اچ دی دارند.
فدراسیون والیبال ایران موفق به تهیه این سیستم از شرکت دیتا والی که مورد تایید فدراسیون بین المللی والیبال است، شد.
در دیدار های ایران و ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی مسائلی مطرح شده که نیاز به آشنایی بیشتر علاقمندان با کار این سیستم ضروری شد.
در دنیای والیبال سه سیستم Video challenge موجود می باشد . این سیستم ها مربوط به کشورهای لهستان ، ایتالیا و روسیه است که همگی استاندارد های فدراسیون بین المللی را پوشش میدهند.
سیستم بکاربرده شده در سالن 12 هزار نفری سیستم طراحی شده کشور ایتالیا بوده و دارای 12 دوربین ، که 8 دوربین روی خطوط ، 2 دوربین روی تور ، یک دوربین کل بازی را ضبط می کند و یک دوربین روی اسکوربورد.
این سیستم قابلیت افزایش تا 16 دوربین را داراست ( لازم به توضیح است که این 4 دوربین صرفا برای کنترل مضاعف بوده و قابلیت بیشتری به سیستم اضافه نخواهد کرد.)
در تمامی لحظات مسابقه 12 دوربین به صورت محدود نقاطی از زمین را پوشش و ضبط می کند که این نقاط شامل 20 سانتی متر به سمت چپ و راست خطوط و ارتفاع 30 سانتی متر بالاتر از خطوط و روی تور تا 20 سانتی متری آنتن با دید 20 سانتی متر از چپ و راست.
استاندارد فدراسیون بین المللی والیبال 12 دوربین در مسابقه بوده که در نهایت داورها بعد از بازبینی فیلم ها امتیاز را اعمال می کند .
حال اگر زمان درخواست Video challenge از طرف هر دو تیم ، توپ خطا و یا در محدوده ای خارج از دید دوربین ها باشد، این فقط داور دوم است که تصمیم به پخش فیلم بازبینی شده می گیرد و تمامی عوامل تیم ها حق اعتراض را ندارند. در نهایت سیستم Video challenge فقط برای بالابردن کیفیت مسابقه بوده و داورها هستند که تصمیم به بازبینی فیلم ها می گیرند و دیگر عوامل اجرایی فقط از داور ها پیروی میکنند .
در دو بازی اخیر مربی تیم ایتالیا چون به محدودیت های تمامی دوربین ها آگاه بود، دقیقا دست روی نقاط خارج از دید دوربین ها گذاشته و با این ترفند زمان بازی را نگه می داشت که این خود یک زمان استراحتی برای تیم ایتالیا بود . این در حالی بود که در تریسته نیز سیستم ایتالیایی ها مورد اعتراض کواچ قرار گرفت ولی به علت آگاهی کامل ناظر و داوران این دیدار به اعتراض کواچ ترتیب اثر داده نشد، ولی در دیدار ایران و ایتالیا در تهران به علت اینکه داوران مسابقه اطلاعات کافی از این سیستم نداشتند و ناظر هم به خوبی بر این مورد واقف نبود، بروتو از این فرصت در راستای اهداف خود و به راه انداختن جنگ روانی استفاده کرد.

** قوانین بررسی ویدیویی FIVB
فدراسیون بین المللی والیبال برای بررسی ویدئویی بازی های لیگ جهانی قوانینی در نظر دارد که شامل 13 بند است.
قوانین بررسی ویدئویی دیدارهای لیگ جهانی والیبال سال 2014 به قرار زیر است:
1- این قوانین و مقررات تنها مربوط به لیگ جهانی 2014 است.
2- بررسی ویدئویی با درخواست سرمربی تیم انجام می شود. بنابر این مستقیما بعد از اتمام رالی تردید آمیز و قبل از شروع رالی بعدی انجام می گیرد.
3- هر دو تیم می توانند دو بار در هرست در برابر تصمیم داور اول درخواست بررسی ویدئویی کنند. اگر نتیجه بررسی منجر به تغییر تصمیم داور گردد و به سود تیم درخواست کننده باشد، از تعداد درخواستهای تیم مذکور کاسته نخواهد شد. از سوی دیگر اگر تصمیم داور اول درست بود بدین معنی است که از درخواست های تیم مذکور در آن ست یک مورد کاسته شده است.
4- داور اول هم می تواند در صورتیکه نسبت به تصمیم خود مردد باشد و رای او باعث اتمام ست یا مسابقه شود، درخواست بررسی ویدئویی کند.
5- مواردی که شامل بررسی ویدوئی می گردد عبارتند از:
• محل فرود توپ، جایی که توپ با زمین تماس پیدا می کند (توپ داخل یا اوت)
• تماس توپ با آنتن ها (خصوص بعد از حمله یا دفاع)
• تماس خطا با آنتن یا تور از سوی یک بازیکن
• تماس پاهای بازیکنان با خط انتهایی (در زمان اجرای سرویس)، خط حمله (زمانیکه بازیکن ردیف عقب ضربه حمله را اجرا می کند)، خطای نفوذ به زمین حریف از زیر تور (خط مرکزی)
• محل قرار گرفتن پاهای لیبرو در زمان ارسال توپ با پنجه که مستقیما ضربه حمله از سوی بازیکن در ارتفاع بالاتر از لبه فوقانی تور بر روی آن کامل گردد.
• وقتی که سیستم اجازه دهد، تماس توپ با دست بازیکنان در دفاع یا توپگیری (این احتمال باید به طور واضع در جلسه فنی عمومی اعلام شود)
6- فقط سرمربی می تواند درخواست بررسی ویدئویی از داور اول کند (نه دیرتر از پنج ثانیه بعد از پایان رالی) درخواستی که بعد از پنج ثانیه به داور اول اعلام شود از طرف داور اول رد شده و تیم درخواست کننده با جریمه تاخیر مجازات می گردد.
7- در زمان ارزیابی ویدئویی از سوی داور دوم تمام بازیکنان در زمین مسابقه باقیمانده و هیچکدام از اعضای تیم اجازه شرکت یا اعمال نفوذ روی کار داوران را ندارند.
8- داور دوم بر اساس پخش مجدد در صفحه نمایش مورد را بررسی و تجزیه و تحلیل نموده و به داور اول بوسیله علامت دست اطلاع می دهد که تصمیم نهایی چیست.
9- بعد از بررسی ویدیویی و قبل از شروع مجدد بازی داور دوم برگ امتیازات مسابقه، اسکوربردهای اطراف زمین که نتیجه بازی را نشان می دهد و همچنین وضعیت درست جاگیری بازیکنان را طبق برگ امتیازات ( ترتیب چرخش) را بررسی می کند و کمک نویسنده نیز مسئولیت ثبت جزئیات بررسی ویدیویی در پشت برگ کنترل لیبرو را دارد.
10- در صورتیکه هیچ ارزیابی بر اساس پخش ویدیویی انجام نپذیرد تصمیم داور اول به قوت خود باقی می باشد.
11- در زمان اتمام مسابقه نویسنده در قسمت ملاحظات تعداد موارد بررسی ویدیویی تصمیمات نهایی را ثبت می کند.
12- در جریان بازی خرابی سیستم بررسی ویدیویی نمی تواند دلیلی برای توقف بازی یا اعتراض تیم ها باشد و به اعتبار بازی خللی وارد نمی شود. داور اول بر اساس قوانین رسمی والیبال بازی را اداره می کند.
13- بعد از تصمیم نهایی داور، پخش مجدد باید در صحفه نمایش بزرگ داخل سالن انجام پذیرد.
تیم ملی والیبال ایران از ساعت 21 امروز در نخستین بازی هفته ششم لیگ جهانی میزبان لهستان در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران است.
ورزشی(1)**1379

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن