تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802256223




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاکید بر اجرای کامل قوانين در حوزه صنعت/ لزوم تغيير نگرش و رويكردها در سيستم بانكي كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شرق > یزد در نشست خانه صنعت استان يزد مطرح شد/
تاکید بر اجرای کامل قوانين در حوزه صنعت/ لزوم تغيير نگرش و رويكردها در سيستم بانكي كشور
یزد - خبرگزاری مهر: اعضای خانه صنعت معدن و تجارت یزد در نشست کمیته بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن بر اجرای صحیح و کامل قانون بهبود فضای کسب‌ و کار تاکید کردند.



به گزارش خبرنگار مهر، در ابتدای این نشست که شب گذشته با حضور اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت یزد، مسؤلان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شرکت شهرکهای صنعتی، تشکل‌های بخش صنعتی و معدنی و مدیران واحدهای تولیدی صنعتی استان در خانه صنعت یزد برگزار شد، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به نامگذاری ۱۰ تیرماه بنام روز ملی صنعت و معدن اظهار داشت: در همایشی باشکوه در روز چهارم تیرماه از واحدهای برتر صنعتی، معدنی در سطح استان تجلیل به عمل خواهد آمد. محمدحسین فنایی ادامه داد: با توجه به توانمندی‌هایی که بخش صنعت و معدن در راستای تولید ملی و افزایش درآمد ملی از خود نشان داده اند،‌ لازم است تا از دست اندرکاران این حوزه به دلیل عملکردهای شاخص‌شان تقدیر و به گونه ‌ای قدردانی شود تا عموم مردم در جریان فعالیت‌ها و تلاش‌های آنها قرار بگیرند. وی با بیان اینکه برگزاری این روز به عنوان روز ملی صنعت و معدن حداقل کاری‌ است که می‌توان برای این قشر انجام داد، افزود: تعامل تشکل های بخش صنعتی و معدنی می‌تواند در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این روز موثر باشد. واحدهاي صنعتي نمونه استان يزد تجليل مي شوند این فعال صنعتی اظهار داشت: موضوع انتخاب واحدهای صنعتی بر اساس سرفصل‌هایی که در سال گذشته بوده امسال نیز به قوت خود باقی است اما تشکل ها در این زمینه نیز اگر پیشنهادی دارند و یا سرفصل و مبنایی ارائه کنند، پذیرفته خواهد شد. فنایی در ادامه از تفویض اختیار برگزاری این مراسم به خانه‌های صنعت در سطح کشور خبر داد و گفت: از سوی وزارتخانه، خانه های صنعت به عنوان دبیرخانه بزرگداشت روز ملی صنعت در نظر گرفته شده اند و ما در استان تلاش داریم تا این روز مراسمی در خور شأن و پربار برگزار شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، برند بودن از جمله سرفصل های انتخاب واحد صنعتی بوده که برای سال جاری نیز این موضوع دیده خواهد شد ضمن اینکه سرفصل‌هایی چون، مدیران پیشکسوت عرصه صنعت، واحد نمونه کیفی، واحد نمونه معدنی، تعاونی های برتر، بیشترین سرمایه گذار در مناطق غیربرخوردار، صادرکنندگان نمونه، واحد سبز و حامی محیط زیست، مدیران مهرورز، مدیران جوان و مبتکر، واحدهای برتر فنی، مهندسی، تحقیق و توسعه، واحدهای برتر حوزه IT، انجمن های تخصصی نمونه، مخترعان و نوآوران نمونه و سرمایه گذاران و اشتغال آفرینان جدید برای انتخاب واحدهای نمونه در نظر گرفته شده است. این فعال صنعتی با اشاره به مشکلات و موانع موجود پیش روی صنعت ادامه داد: از جمله برنامه هایی که برای بزرگداشت روز صنعت در نظر گرفته شده، ارائه مشکلات و موانع این بخش از زبان صاحبان صنایع در قالب بیانیه و به صورت مکتوب است. مشكلات صاحبان صنعت در قالب بيانيه مطرح مي شود فنایی عنوان کرد: برای انسجام بیشتر بین تشکل‌ها و نداشتن مرزبندی خاص تصمیم گرفته شده تا امسال در قالب بیانیه حرف ها و دردهای اهالی صنعت بیان شود. وی چالش های موجود در حوزه تولید و صنعت کشور را از مهم ترین دغدغه های اهالی صنعت دانست و گفت: تحریم ها، تامین نقدینگی، عدم تعامل مناسب بانک‌ها با بخش خصوصی، موانع موجود در راه سرمایه گذاری خارجی، رویکرد مردم در خرید کالا های خارجی و ساخت داخل و ... از جمله مشکلات صنایع هستند. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد تصریح کرد: مشکلات متعدد و بسياري در این حوزه وجود دارد که حتی بی توجهی به قوانین و مقررات هم باعث بروز بسیاری از مشکلات شده اند. وی خاطرنشان کرد: از جمله این موارد موضوع قانون بهبود فضای کسب‌ و کار است که در مجلس مطرح و تصویب شده اما هنوز هم اجرا نمی شود و یا با دخالت‌هایی نابجا از اجرای صحیح آن سرباز می زنند. فنایی با بیان اینکه وظیفه دولت ها حمایت از کسب و کار و تولید و صنعت در جوامع است، عنوان کرد: دولت باید برای سرمایه‌گذاری زیرساخت های لازم را فراهم کند و راه را برای سرمایه گذاران هموار کند نه اینکه با تصویب قوانین و مقرراتی مسیر را پیچیده كرده و باعث عقب نشینی سرمایه گذار شود. بانكها به جاي تامين نقدينگي به بنگاه هاي دلالي تبديل شده اند خزانه ‌دار خانه صنعت ایران در بخشی از سخنان خود بی قانونی بانک ها را یادآور شد و افزود: بانک ها در این چندساله به بنگاه های دلالی تبدیل شده اند که به جای تامین نقدینگی و اعتبار لازم فقط و فقط دلالی می کنند. وی تصریح کرد: اگر این رویه ادامه داشته باشد نمی توان اقتصاد مقاومتی را که رهبر معظم انقلاب هرسال در بیانات خود اشاره و مطرح می کنند را پیاده کرد. این فعال صنعتی افزود: با توجه به شرايط حاضر كشور و تاكيداتي كه مقام معظم رهبري در خصوص اقتصاد مقاومتي دارند بايد توجه بيشتري به نگاه توليد محور شود. وی اظهار داشت: براي حمايت از توليد و توسعه جايگاه صنعت در كشور  نيازمند بازنگري و تجديد قوانين هستيم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد در ادامه افزود: قرار است این مسائل و در مجموع مشکلاتی که در عرصه تولید و صنعت وجود دارد در بیانیه مطرح و در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت ارائه شود اما اين بيانيه هنوز قطعي نشده و پس از قطعيت، ارائه خواهد شد. تاكيد صاحبان صنايع بر اجراي صحيح و كامل قانون بهبود فضاي كسب و كار وی بیان کرد: تاکید بر اجرای صحیح و کامل قانون بهبود فضای کسب ‌و کار، رفع مشکلات موجود ناشی از تفاوت نرخ ارز و زمان اخذ تسهیلات همچنین تعهد دولت به تولیدکنندگان در زمان نوسانات ارزی و نرخ سود بانکی، نظارت بر ارتقای کیفی کالاهای ساخت داخل، ترویج و تبلیغ مصرف کالاهای داخلی و فرهنگ سازی برای مردم، بازبینی قوانین و جلوگیری از خام فروشی، اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، حفظ محیط زیست و حل معضل آلودگی های مزاحم و ایجاد شهرک های خاص صنایع مزاحم و ... از جمله مواردی است که در بیانه مذکور مطرح شده است. دبیر و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت یزد نیز در این نشست اجرايی شدن اقتصاد مقاومتی را مستلزم شناخت توانمندی ها، امکانات و نقاط ضعف و قوت هریک از بخش های اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه طی این سال ها از تمامی امکانات، نیروی انسانی و توانمندی بخش صنعتی برای بهبود اقتصاد بهره نبردیم و همواره این بخش به صورت نیمه تمام فعال بوده است. حمايت ها بايد عملي شود/ اصحاب صنعت و توليد نياز به دلگرمي دارند محمدحسن راسخی نژاد ادامه داد: حرف زدن و وعده دادن کفایت نمی کند و اگر قرار است حمایتی شود باید در عمل اثبات کرد تا مایه دلگرمی فعالان عرصه تولید و صنعت شود. وی افزود: برخی کم لطفی ها و سو استفاده های مالی در سال های گذشته نه چندان دور باعث شد تا قوانین سختگیرانه تر و دشوارتر شود و فضا را برای صنعتگران واقعی دشوار و پیچیده کند. این فعال اقتصادی اضافه کرد: در کشور بسیاری از مدیران اقتصادی خوشنام و خوش قولی وجود دارند که اکنون به خاطر این مسائل دچار مشکلاتی شده اند که لازم است حساب آنها از کسانی که سوء استفاده مالی کرده جدا شود. نظام بانكي بين مشتريان خوشنام و افراد سوء استفاده گر تفكيك قائل شود وی افزود: این موضوع در برخوردهای کوچه بازاری به صراحت دیده می شود و یک مغازه بقالی مشتریان خوش حساب را از بد حساب تفکیک می کند و برای آنها ارزش و احترامی ویژه قائل است در حالی که این مسئله با وجود فریادهای اهالی صنعت در نظام بانکی دیده نمی شود. عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت یزد تصریح کرد: لازم است تا در قوانین در برخورد با خوش حسابان به گونه ای متفاوت عمل شود تا هم حرمت این مدیران حفظ شده و هم موسسات اعتباری مجبور به اعمال برخی از مقررات غیر ضروری نباشند تا از این طریق از اتلاف وقت و تحمیل هزینه های مضاعف جلوگیری کنند. در ادامه این نشست صاحبان صنایع و نمایندگان تشکل ها به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود برای برگزاری بزرگداشت روز ملی صنعت پرداختند.


۱۳۹۳/۳/۲۹ - ۱۰:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن