تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820133277




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پشت پرده مخالفت آل‎خلیفه با بازدید گزارشگر سازمان ملل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:




پشت پرده مخالفت آل‎خلیفه با بازدید گزارشگر سازمان ملل خبرگزاری رسا ـ جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، ترس رژیم بحرین از افشای تخلفات و رفتارهای بیرحمانه، غیرانسانی، خشن و اهانت آمیز در سطوح بین المللی را انگیزه واقعی و محرک در جلوگیری و تاخیر بازدید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه از بحرین اعلام کرد.



 به گزارش خبرگزاری رسا، خوان ماندیز گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه بار دیگر از مسأله شکنجه در بحرین ابراز نگرانی کرده و خواستار تعیین زمان معین از دولت منامه برای سفر به این کشور شده است؛ پیش از این رژیم آل‎خلیفه بارها سفر او را بدون علت قانع کننده به تعویق انداخته است.
جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در بیانیه ای به مناسبت (26 جولای) روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه با تاکید بر ادامه شکایت بازداشت شدگانی که در سه سال گذشته در زندان های رژیم آل‎خلیفه شکنجه شده‎اند، تاکید کرد: دستگاه امنیتی رژیم بحرین، روش شکنجه را گاه جهت گرفتن اعتراف از شهروندان و گاهی برای انتقام از آن‎ها به کار می‎برد.
در این بیانیه تصریح شده است: شکنجه جسمی و روحی بازداشت شدگان نخستین روشی است که از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل‎خلیفه در داخل اتاق‎های بازجویی بکار گرفته می‎شود و با انقلابیان بحرینی بیشتر همانند زندانیان سیاسی و عقیدتی برخورد می‎شود.
این جمعیت مخالف بحرینی تاکید کرد: شکنجه و خشونت هنوز هم سیاست و راهکار مستمر رژیم آل‎خلیفه علیه مخالفان است تا جایی که بسیاری از بازداشت شدگان در اتاق‎های بازجویی جراحات و زخم‎های عمیقی متحمل شده و اعترافات خود را با جوهری از خونشان نوشته‎اند.
جمعیت الوفاق ملی بحرین می افزاید: چنان که می‎ بینید در دادگاه‎های بحرین هیچکس به بازداشت شدگان توجهی نمی کند و در تصمیم‎های خود اظهارات آن‎ها را در نظر نمی گیرد.
در این بیانیه به تاخیر انداختن سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه، تلاش برای سرپوش نهادن بر تخلفات مزدوران آل‎خلیفه در زندان‎های بحرین به ویژه در اتاق‎های بازجویی عنوان شده است.
الوفاق تاکید کرد که سیاست رهایی از مجازات از سوی رژیم بحرین و سرپیچی از قوانین بین المللی راه به جایی نخواهد برد و پیشتر نیز در بیانیه‎ای 47 کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل از ادامه شکنجه و بدرفتاری با زندانیان در بحرین ابراز نگرانی شدید، شده بود.
با گذشت بیش از دو سال و نیم از گزارش کمیسیون حقیقت یاب به ریاست محمد شریف بسیونی حقوقدان بین المللی درباره نقض گسترده حقوق بشر در بحرین، هنوز هم شکنجه زندانیان در این کشور ادامه دارد و رژیم بحرین هم تاکنون هیچ اقدامی در جلوگیری از شکنجه بازداشت شدگان نکرده است./994/ب102/د



۱۳۹۳/۴/۶






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن