تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819073339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات نخستین اوراق اختیار فروش تبعی اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: جزئیات نخستین اوراق اختیار فروش تبعی اعلام شد خبرگزاری پانا : با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی برای سهام 29 شرکت از فردا، هفتم تیر 1393 حداقل بازده سالیانه 20 درصدی روزشمار برای سهام این شرکت ها توسط ناشر اوراق تضمین می‌شود.
۱۳۹۳ جمعه ۶ تير ساعت 12:57



به گزارش خبرگزاری پانا، بعد از اینکه اوضاع بورس در دی ماه گذشته نابه سامان شده بود، سازمان بورس در بهمن ماه به فکر انتشار اوراق تبعی افتاد تا با بیمه کردن سهم از افت بیشتر قیمت ها جلوگیری کند که در این راستا اوراق تبعی شرکت تاپیکو برای اولین بار در پنجم بهمن 92 منتشر شد. در حال حاضر نیز که بورس تهران به کما رفته و روزهای بدی را تجربه می کند و سیاست راه اندازی صندوق توسعه نیز نتوانسته است پاسخگوی شرایط منفی بازار باشد،سازمان بورس بار دیگر نسبت به انشار اوراق تبعی سهام اقدام کرده است تا شاید با این سیاست بتواند از زیان بیشتر سهامداران جلوگیری کند. به این ترتیب با اعلام آمادگی سهامداران عمده حقوقی، شرکت‌های تابعه ناشر، صندوق‌های اختصاصی بازارگردانی و صندوق توسعه بازار سرمایه برای انتشار اوراق اختیار فروش تبعی، این اوراق برای سهام 29 شرکت، ، از روز شنبه منتشر می شود. بر این اساس در راستای پوشش ریسک و حمایت از سرمایه‌گذاران، از روز شنبه هفتم تیر ماه اوراق اختیار فروش تبعی سهام شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود. قیمت اعمالی این اوراق 7175 ریال بوده و تاریخ اعمال آن سوم دی ماه امسال است و دوره معاملاتی آن از هفتم تیر ماه پارسال تا اول دی ماه 1393 خواهد بود. بر این اساس سقف خرید برای هر کد معاملاتی حقیقی 50 هزار اوراق اختیار فروش خواهد بود که در صورت خرید بیش از این تعداد مازاد آن در تعهد عرضه کننده نیست. همچنین حداقل حجم عرضه روزانه دو میلیون و 500 هزار اوراق اختیار فروش تا زمان اتمام کل حجم عرضه خواهد بود که کل حجم عرضه بالغ بر 50 ملیون اوراق اختیار فروش است. عرضه کننده این اوراق شرکت هلدینگ توسعه صنایع معدنی امید(امیدکو) و کارگزار عرضه کننده نیز شرکت کارگزاری بانک سپه است. این در حالی است که شرایط تسویه تعهدات در تاریخ اعمال، پرداخت ما به التفاوت قیمت اعمال و قیمت پایانی سهم پایه به دارنده اختیارفروش تبعی بصورت نقدی یا به صورت غیرنقدی از طریق انتقال سهم پایه از سوی عرضه کننده به دارنده اوراق یا انتقال سهم با قیمت اعمال از دارنده اختیار فروش تبعی به عرضه کننده، برحسب اعلام فروشنده است. لازم به ذکر است، این اوراق معاملات ثانویه نداشته و خریداران حق فروش مجدد این اوراق را ندارند،علاوه بر این کارمزد کارگزاران خریدار و فروشنده هر کدام 0.4بوده و از حق نظارت سازمان و سایر هزینه های معاملاتی معاف است وخریدار نمی تواند بیش از تعداد سهام پایه ای که در اختیار دارد، این اوراق را خریداری کند لذا تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر در پایان هر روز معاملاتی حداکثر می تواند معادل دارایی سهامدار در سهم پایه باشد. در صورتی که تعداد اوراق اختیار فروش تبعی تحت مالکیت سهامدار از تعداد سهم پایه تحت مالکیت وی در پایان روز بیشتر شود، اوراق اختیار فروش تبعی مازاد، باطل شده و عرضه کننده تعهدی در قبال آن نخواهد داشت. این در حالی است که ارائه درخواست اعمال از سوی سهامدار و از طریق کارگزار وی به بورس حداکثر تا ساعت 13 روز اعمال است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن