تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820201093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده مجلس: مسوولیت اولیه مرزبانی فرهنگی برعهده بانوان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نماینده مجلس: مسوولیت اولیه مرزبانی فرهنگی برعهده بانوان است مشهد – ایرنا – نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولیت اولیه مرزبانی فرهنگی در کشور را باید بانوان برعهده گیرند.


به گزارش ایرنا، ˈلاله افتخاریˈ پنجشنبه شب در همایش بزرگ ˈمرزبانی فرهنگیˈ که در مهدیه مشهد برگزار شد، افزود: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس آقایان در خط مقدم جبهه و بانوان حامی و پشتوانه آنان در پشت جبهه بودند، امروز بانوان باید خود را در خط مقدم جبهه فرهنگی بدانند.
وی اظهار کرد: بانوان باید محل نفوذ و رخنه دشمن به عرصه فرهنگی کشور را شناسایی کنند، ظاهر فرهنگ وارداتی را بشناسند و راه مقابله با آن را پیدا کنند.
وی گفت: مرزبان فرهنگی باید هوشیار، بصیر، شجاع باشد و مانع نفوذ دشمن به عرصه فرهنگی خانواده و جامعه شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات نفوذ فرهنگ غربی در جامعه زنان افزود: اکنون دغدغه های اصلی در حوزه زنان، بخشی مربوط به رفع مظلومیت زنان در خانه و خانواده و بخشی دیگر به رسیدگی به مسائل زنان در جامعه است.
وی با بیان اینکه باید زنان به جایگاهی که قرآن کریم برای آنان تعریف کرده است، بازگردند، افزود: قرآن کریم خلقت زن را در یک جا همسان با مرد و در جای دیگر ماموریت و مسوولیتش را متفاوت از مرد می داند اما غرب استکباری و جاهلیت مدرن از زن می خواهد که مرد خوبی باشد تا اینکه زن نمونه شود.
وی اظهار کرد: قرآن کریم در خلقت، رشد و تعالی و همه فضایلی که انسان می تواند داشته باشد، زن را همسان مرد می داند و در توضیح مسوولیت های زن و مرد، آنان را همسفر یکدیگر از فرش به عرش عنوان می کند و اینکه زن باید دامنی داشته باشد که مرد از آن به معراج رود.
وی گفت: قرآن کریم می فرماید باید نگاه واقع گرایانه به زن داشته باشیم زیرا تربیت انسانها به دست اوست و مسوولیت سنگینی در خانواده دارد.
این نماینده مجلس ادامه داد: متاسفانه در تبیین جایگاه واقعی زنان در جامعه اسلامی کم کاری شده است به طوری که نه خود خانمها به آن جایگاهی که در قرآن و مکتب وحی دارند، آگاه هستند و نه دیگران نسبت به تبیین این جایگاه قدمی برمی دارند و این کم کاری باعث شده که بانوان تحت تاثیر فرهنگ بیگانه قرار بگیرند.
افتخاری افزود: ناتوی فرهنگی که رهبری فرمودند بر خانمها تاثیری بیشتری می گذارد، به این معنا است که در نتیجه مترقی دانستن فرهنگ غرب و چشم همچشمی هایی که وجود دارد، زنان یا تن به ازدواج نمی دهند یا 40 درصد از آنان در همان پنج سال اول ازدواج، طلاق می گیرند.
وی بیان کرد: متاسفانه بیشتر بانوان جامعه امروز ما، دغدغه شغل بیرون از منزل دارند و داشتن شغل را به منزله برخورداری از شخصیت اجتماعی می پندارند.
وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند باید خانه داری یک شغل محسوب شود اما رسالت زن به عنوان یک مادر، همسر و محوریتی که در خانه دارد جای خود را به یک اشتهای کاذب و غیرواقعی که حتما زن از منزل بیرون بیاید، داده است.
او افزود: بعضا مادران خانه داری هستند که تحت تاثیر فرهنگ بیگانه فرزند خود را به مهدکودک می سپارند، یا خانم های شاغلی که تمایلی به مادر شدن ندارند و این ضرر اولش متوجه کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت کهنسال در جامعه است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید به قوانین در مورد حجاب و عفاف، تسهیل ازدواج جوانان، حقوق و مسوولیت های زنان، جایگاه ها و ساختارهایی که مربوط به زنان در حکومت و قوانین حکومتی می شود، توجه مضاعفی از سوی دست اندرکاران شود.
افتخاری افزود: حرکت زنان برای مرزبانی فرهنگی و مبارزه با ناتوی فرهنگی باید منسجم، هدفمند، زمان بندی شده و متناسب با نیاز جامعه باشد تا نسخه خوبی برای درمان آسیب ها پیچیده شده، ظرفیتها شناسایی و امکانات فراهم شود.
وی همچنین تشکیل حلقه های بصیرت و آشنایی از سوی زنان را در مقابله با تهاجم فرهنگی مورد تاکید قرار داد.
7489/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




06/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن