تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819731470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان بهداشت جهانی در مورد همه گیری ویروس ابولا هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سازمان بهداشت جهانی در مورد همه گیری ویروس ابولا هشدار داد تهران- ایرنا- سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه خواستار اقدام قاطع برای مبارزه با بدترین شیوع بیماری ˈابولاˈ در غرب آفریقا شد و نشستی را با حضور 11 کشور برای بررسی این بحران اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، این سازمان در بیانیه ای یادآور شد: از روز یکشنبه ( اول تیر/22 ژوئن) 635 مورد ابتلا به بیماری ابولا گزارش شده است که بیشترین میزان ابتلا و سریع ترین میزان گسترش با توجه به تعداد بیماران و درگذشتگان بر اثر این بیماری است.
سازمان بهداشت جهانی افزود: در حالیکه تعداد مرگ و میرها و موارد ابتلا به ویروس ابولا در لیبریا، گینه و سیرالئون افزایش می یابد این سازمان هشدار می دهد که باید اقدام قاطعی برای جلوگیری از افزایش بیشتر آن صورت گیرد.
از زمانیکه در ماه ژانویه گینه شاهد همه گیری کشنده ویروس ابولا بود، سازمان بهداشت جهانی 150 متخصص خود را برای مبارزه با این بحران به آن کشور اعزام کرده است، اما به رغم تلاش های سازمان بهداشت جهانی و دیگر سازمان ها تعداد مبتلایان به این بیماری و شمار مرگ و میرهای گزارش شده هر روز طی سه هفته گذشته روند صعودی داشته است.
ˈلوئیس سامبوˈ مدیر منطقه آفریقا در سازمان بهداشت جهانی گفت: این سازمان اکنون به شدت از بابت رفت و آمدهای مرزی به کشورهای همسایه و گسترش بین المللی این بیماری در آینده نزدیک نگران است.
وی هشدار داد: این همه گیری تنها در یک کشور خاص روی نداده است، بلکه بحرانی منطقه ای است که اقدام قاطع دولت ها و شرکای بین المللی را می طلبد.
سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که برای حل این بحران فزاینده نشستی را با حضور وزرای بهداشت و درمان 11 کشور در ˈآکراˈ پایتخت غنا دوم و سوم ژوئیه (11 و 12 تیر) برگزار می کند تا بهترین راه برای مبارزه با بحران و رسیدن به راهکاری داخل هر یک از این کشورها را مورد بررسی قرار دهد.
غیر از سه کشوری که تاکنون موارد فراوان ابتلا به این بیماری در آنها مشاهده شده است، ساحل عاج، جمهوری دموکراتیک کنگو، غنا، گینه بیسائو، مالی، سنگال، اوگاندا و گامبیا نیز برای شرکت در این نشست دعوت شده اند.
سازمان بهداشت جهانی همه گیری فعلی ویروس ابولا را یکی از بدترین چالش ها از زمان شناخت این ویروس در سال 1976 در جمهوری دموکراتیک کنگو فعلی و زئیر سابق دانسته است.
ابولا ویروسی استوایی است که بعد از ورود به بدن فرد با خونریزی شدید و تب بالا همراه است طی چند روز بیمار را از بین می برد. هیچ دارو یا واکسنی برای مبارزه با این بیماری هنوز یافت نشده است.
اروپام**9157** 3404

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن