تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802731948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش نسبی فعالیت های اقتصادی در استان اردبیل/ رسانه ها پیگیر مطالبات مردم باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

افزایش نسبی فعالیت های اقتصادی در استان اردبیل/ رسانه ها پیگیر مطالبات مردم باشند اردبیل - ایرنا - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش مثبت و نسبی فعالیت های اقتصادی و بخش تولید این استان پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید خبر داد.


به گزارش ایرنا ، سیدحامد عاملی روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران با اشاره به صدور یک هزار و 77 پروانه بهره برداری در حوزه صنعت در سال گذشته افزود: همچنین در این مدت 728 مجوز تاسیس صادر شده که از این میان 152 طرح با پیشرفت بالای 60 درصد هستند و ظرفیت اشتغال زایی برای شش هزار نفر را دارند.
وی گفت: در سال جاری نیز 52 مورد جواز تاسیس صادر شده که نسبت به مدت مشابه 30 درصد و از نظر سرمایه 270 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در این مدت مجوز 34 طرح توسعه واحدها نیز صادر شده که 11 مورد آنها جزو طرح های مهم برای توسعه استان به ارزش دو هزار و 200 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال زایی برای یک هزار و 800 نفر هستند.
عاملی همچنین با اشاره به وجود بیش از یک هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان افزود: حدود 200 واحد صنعتی راکد داریم که از این میان 13 واحد در سال گذشته به چرخه فعالیت بازگشتند.
وی در ادامه به تلاش ها برای راه اندازی 30 طرح مهم صنعتی و تولیدی استان اشاره کرد و گفت: این طرح ها با سرمایه 9 هزار میلیارد ریالی ظرفیت اشتغال زایی برای 34 هزار نفر داشتند که تلاش می کنیم مشکلات آنها برطرف شود.
وی بیان کرد: این امر نشان از افزایش رغبت سرمایه گذاران به فعالیت های اقتصادی و تولیدی دارد که یکی از دلایل آن تثبیت شرایط اقتصادی کشور از سوی دولت یازدهم است.
عاملی در ادامه حوزه تجارت خارجی را یکی از ابعاد مغفول مانده استان دانست و گفت: فعالان حوزه تجارت ما به فعالیت در سایر استان ها رغبت بیشتری دارند که دلیل این گریز باید بررسی شود.
وی با اشاره به کاهش سطح فعالیت ها در این حوزه اظهار کرد: با توجه به این که فعالان نسل جدید در استان وجود ندارند در صورت عدم آسیب شناسی این حوزه در آینده با چالش مواجه خواهیم شد.
وی افزود: پارسال صادرات استان 56 میلیون دلار بود که نسبت به سال 1391 حدود 43 درصد کاهش نشان می دهد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: عمده محصول صادراتی استان اردبیل سیب زمینی بود که 37 درصد از کالای صادراتی استان را تشکیل می داد که با افزایش قیمت در داخل ، صادرات کاهش یافت که همین امر یکی از دلایل کاهش میزان کل صادرات استان است.
وی اظهار کرد: صادرات چمدانی نیز از پنج میلیون و 700 هزار دلار در سال 1391 به حدود سه میلیون دلار در سال گذشته رسید که دلیل آن می تواند افزایش نرخ دلار و در نتیجه بی رغبتی افراد به خصوص تبعه های کشور هم مرز آذربایجان به این نوع مبادله کالا باشد.
وی همچنین بیان کرد: در فروردین ماه سال جاری صادرات استان53 درصد کاهش و در اردیبهشت ماه 37 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته که این افزایش نسبی نشان از وضعیت رو به بهبود اقتصاد منطقه دارد.
عاملی همچنین با اشاره به افزایش 9 درصدی ترانزیت در سال گذشته افزود: 67 درصد مقصد ترانزیت کالا از استان کشور آذربایجان ، 12.8 درصد عراق و 9.5 درصد مقصد ترانزیت کشور گرجستان بود.
وی با بیان این که بر اساس برنامه ریزی ها ترکیه نیز به یکی از هدف های صادراتی استان تبدیل شده گفت: در زمینه بازار مساعد کشور روسیه هنوز کاری نشده و تلاش داریم در آینده نزدیک در بازارهای این کشور نیز حضور جدی داشته باشیم.
وی با اشاره به انتشار کتاب اولویت های صادراتی استان اردبیل در آینده نزدیک اظهار کرد: پیش از این سفر هیات های تجاری و برگزاری نمایشگاه ها بدون هدف خاصی صورت می گرفت که در این کتاب 200 اولویت بازارهای 15 کشور مورد بررسی قرار گرفته و معرفی شده که می تواند مبنای فعالیت های حوزه تجارت استان قرار بگیرد.
عاملی در ادامه از رسانه ها خواست نسبت به حوزه های مختلف به خصوص حوزه اقتصاد مطالبه گر باشند.
وی تاکید کرد: دستگاه های دولتی دچار روزمرگی هستند و تنها فشار افکار عمومی می تواند آنها را به تحرک وادارد.
او گفت: مطالبه افکار عمومی موجب می شود با رفت و آمد مدیران برنامه های کلان دچار دگرگونی نشده و استمرار یابد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: از نظر رشد اقتصادی و درآمد سرانه از میانگین کشوری عقب هستیم و اگر شرایط کنونی تغییر نکند تا سال ها مشکلات گریبانگیر مردم منطقه خواهد بود ، از این رو رسانه ها باید مطالبه های جامعه را به صورت مستمر پیگیر باشند.
8123/594/530

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن