تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819512106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چیت چیان:مصرف برق کشور 10.8 درصد رشد داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چیت چیان:مصرف برق کشور 10.8 درصد رشد داشته است قم – ایرنا – وزیر نیرو گفت: از ابتدای امسال تاکنون 10.8 درصد مصارف برق در کشور افزایش یافته است و به همین دلیل وزارت نیرو همه ساله افزایش ظرفیت تولید و توزیع را در برنامه دارد.


به گزارش ایرنا، حمید چیت چیان روز پنجشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد سعیدیˈ تولیت آستان حضرت معصومه(س) ، بیان کرد: وزارت نیرو متصدی آب و برق سراسر کشور است و آب و برق تنها خدماتی است که هیچ گاه قطع نشده و در طول 12 ماه سال ادامه می یابد.
وی ابراز کرد: زندگی مردم و امور ادارات و بانک ها وابسته به آب و برق است و قطعی آن ها باعث مختل شدن آسایش مردم می شود.
وزیر نیرو افزود: خدمات آب و برق به صورت مستمر نیاز جامعه را برطرف می کنند و در مورد برق سالیانه نیاز به هشت درصد افزایش ظرفیت شبکه های تولید و توزیع برای پاسخ گویی به نیاز مردم داریم.
وی گفت: مصارف آب نیز مرتب اضافه می شود و باید نیاز مردم را پاسخ گو باشیم.
چیت چیان گفت: منابع انرژی گاز و نفت و انرژی های تجدید شونده کشور وضعیت مطلوبی دارد اما به سرمایه گذاری های لازم در بخش برق نیاز است تا ظرفیت تبدیل سایر انرژی ها به برق مهیا شود.
وی تاکید کرد: منابع آب کشور محدود است ضمن این که در سال های اخیر شاهد کاهش میزان بارندگی و خشکسالی نیز بوده ایم.
وی افزود: تغییرات اقلیم در تمام کره زمین باعث شده است در کشور ما نوع بارش ها تفاوت پیدا کند و بیشترین بارش ها پیش از این به صورت برف بود هم اکنون با وجود افزایش تعداد دفعات بارش، میزان بارش موثر در کشور کاهش پیدا کرده است.
چیت چیان افزود: مجموعه آب تجدید پذیر کشور نیز کاهش پیدا کرده است به صورتی که در ابتدای انقلاب به ازای هر ایرانی چهار هزار متر مکعب آب تجدید شونده داشتیم و اکنون با کاهش منابع و افزایش جمعیت کمتر از یک هزار و 600 متر مکعب به ازای هر ایرانی آب داریم.
وی بیان کرد: کشوری که کمتر از یک هزار و 700 متر مکعب آب برای هر نفر داشته باشد در تنش آبی است و زمانی که به کمتر از یک هزار متر مکعب برسیم بحران های جدی را خواهیم داشت.
وی گفت: مدیریت مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است و با اصلاح الگوی مصرف آب را به مصرف صحیح برسانیم و مدیریت مصرف در آب شرب ، صنعت و کشاورزی اهمیت زیادی دارد.
وزیر نیرو گفت: 92 درصد آب کشور در کشاورزی مصرف می شود و نیازمند تفکیک آب مصرفی برای مصارف بهداشتی و شرب در کشور هستیم.
ˈحمید چیت چیانˈ وزیر نیرو در سفر یک روزه به قم با حضرات آیات صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار کرد.
دیدار با علما و مراجع و بازدید از تصفیه خانه آبفای قم از دیگر برنامه های وزیر نیرو در قم است./2
7408 / 380/ 546

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن