تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820201239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر حوزه های علمیه: بیان احکام اسلامی از وظایف اصلی روحانیون است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر حوزه های علمیه: بیان احکام اسلامی از وظایف اصلی روحانیون است ساری – ایرنا – مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: یکی از وظایف اصلی روحانیون، بیان احکام اسلامی و منبر رفتن و سخنرانی کردن برای مردم است و بدون تردید فاصله گرفتن از این وظایف، موجب وارد شدن آسیب اساسی به وجهه و اعتبار روحانیت خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ˈسیدهاشم حسینی بوشهریˈ روز پنجشنبه در همایش منادیان وحدت با شعار عزم ملی و مدیریت جهادی، در جمع مبلغان شهرهای مازندران در ساری افزود: در کنار اهتمام به سخنرانی بر روی منابر، باید رویکری جدید و مدرن به این مراسم مذهبی داشت تا زمینه برای حضور بیشتر جوانان در مناسبت های مذهبی بیشتر شود.
مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد :جذب بیشتر جوانان به سمت مساجد و هیات های مذهبی ، مستلزم تغییر شیوه هدایت گری توسط روحانیون و بهرمندی از روش جدید در منابر و سخنرانی ها است.
وی افزود: برخی از روحانیون علاقه زیادی به منبر رفتن و بیان احکام اسلامی ندارند و گمان می کنند این فعالیت ها موجب کاهش اعتبار روحانیون می شود.
آیت الله حسینی بوشهری اظهار کرد : در سال های اخیر دشمن با اجرای برنامه های گوناگون، انحراف جوانان ما را با بهره مندی از ابزارهای جدید هدف قرار داده است.
وی بیان کرد: با این کار، آن ها جوانان ما را آرام آرام به سمت ابتذال و انحراف پیش برده و می خواهند از تعداد کسانی که پیشتیبانی جز مسجد و هیات های مذهبی ندارند، بکاهند.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: دشمن با استفاده از اینترنت و ماهواره و دیگر ابزارهای جدید و مدرن، به درون خانه ها نفوذه کرده و در حال از بین بردن قداست جوانان پاک و معصوم ایران است.
آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: در این شرایط سخت و دشوار نباید فقط به حضور در مساجد و انجام سخنرانی ها به روش های سنتی اکتفا کرد و توسعه هر چه بیشتر ارتباط با جوانان ضروری است.
وی افزود: دشمن با بهره گرفتن از بودجه و برنامه ریزی های فراوان، سفره ای مملو از جذابیت های ظاهری مثل انواع موسیقی ها و فیلم را از طریق ماهواره و اینترنت در اختیار جوانان ما قرار می دهد که خنثی کردن این نقشه های شوم به فعالیتی بسیار بیشتر و گسترده تر نیازدارد.
مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اگر منبرها و سخنرانی های انجام شده در مساجد و تکایا و هیات ها تکراری و فاقد موضوعات روز باشد، جذابیتی برای جوانان و مردم ندارد و موجب دوری آن ها از مساجد خواهد شد.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: آن چه باید بیش از پیش مورد توجه سخنرانان قرار گیرد، پرهیز از سیاه نمایی و انجام انتقاد از دولت و فعالیت های انجام شده است.
همایش منادیان وحدت همه ساله با حضور مبلغان شهرهای مازندران در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار می شود. ک/3
7331/608/508

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن