تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820595089




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه گردشگری محصول مدیریت هماهنگ و واگذاری امور به مردم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون سازمان میراث فرهنگی: توسعه گردشگری محصول مدیریت هماهنگ و واگذاری امور به مردم است گرگان - ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور گفت: توسعه گردشگری محصول مدیریت واحد،هماهنگ ومتمرکز دراین بخش و واگذاری امور به مردم بوده و این مد نظر دولت تدبیر و امید است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمرتضی رحمانی موحدˈ روز پنجشنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان گلستان که با موضوع خدمات سفر و جشنواره اقوام ایرانی برگزار شد، اظهار کرد: در این بخش نگاه صرف دولتی مشکلی را از کشور و منطقه حل نمی کند.
وی با بیان اینکه برخی آسیب های اجتماعی با رونق کسب و کار کاهش می یابد، افزود: رونق فضای کسب و کار محصول اعتماد مردم و واگذاری امور به جریان فعال مردمی است و گردشگری از حوزه های رونق این فضا است.
موحد اضافه کرد: در بحث تاثیرات اقتصاد در فرهنگ گردشگری باید شجاعانه و با منطق اقتصادی برنامه ریزی کنیم و مشارکت مردمی را نیز داشته باشیم.
وی در خصوص ستادخدمات سفر نیز گفت: سال گذشته دولت تدبیر و امید بحث تمرکز مدیریت و هماهنگ کردن فعالیت ها و خدمات سفر را در قالب ستاد مرکزی سفر در تهران و ستادهای اجرایی استان ها تصویب کرد.
قائم مقام ستاد خدمات سفر کشور با بیان اینکه در استان ها، استانداران مسوولیت اجرایی کارهای هماهنگی سفر را برعهده گرفته اند، افزود: مجموع گزارش های رسیده و ارزیابی ها از کل کشور در زمان فعالیت نوروز 93 و بعداز آن نشان می دهد که وجه مشترک همه استان ها و نتیجه تلاش دستگاه ها محصول هم افزایی، تشریک مساعی و مشارکت حداکثری آنها در این خصوص بوده است.
وی با اشاره به اینکه در گلستان نیز با توجه به گزارش های رسیده این فعالیت ها درخشان و اثرگذار بوده است، یادآور شد: ویژگی که برای ستاد و فعالیت های آن در مصوبه هیات وزیران است دائمی بودن و نگاه مستمر در طول سال است.
موحد همچنین اظهار کرد: اهداف ستاد در دو بخش محتوایی و اجرایی پیش بینی شده است که برنامه ریزی، فرهنگ سفر، زمان ومکان سفر درقسمت محتوا و در بحث اجرایی تمرکز قانونگذار بر این بوده که دستگاه های مختلف در کنار هم مدیریت و فعالیت کنند.
به گفته معاون گردشگری کشور، فعالیت ها در نوروز 93 بیانگر این بود که اقدامات با حداکثر مشارکت دستگاه ها وهمراهی مردم انجام شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه شاخص ستاد باید در یک سال باشد و از نوروز 93 تا 94 باید فعالیت ها ملموس باشد، گفت: در این بخش شهرداری ها در این شاخص نقش بزرگ و موثری داشته و از همراهی مستقیم مردم استفاده می کنند و زمینه ساز تغییر و تحولات در ارائه این فعالیت ها و خدمات می توانند، باشند.
موحد در خصوص استان گلستان گفت: ˈگلستانˈ در عرصه دریا، زمین و جنگل استعداد و ظرفیت های خوبی دارد که آن را به استانی ویژه و مستعد تبدیل می کند.
وی با بیان اینکه در گلستان زمین بین دریا و جنگل قرار گرفته و ظرفیت بسیار بالایی در توسعه گردشگری و رونق کسب کار و پایداری توسعه دارد، پیشنهاد راه اندازی تورهای گردشگری تلفیقی را ارائه کرد تا براساس آن تورها از استان های همجوار و یا دارای ویژگی های مشترک بتوانند بازدید کنند.
وی افزود: این اقدام ماندگاری گردشگران را بین یک تا 5/1 شب دیگر در گلستان افزایش می دهد.
به گفته وی، در استان همچنین بازارچه های تولید و عرضه هنرهای سنتی و صنایع دستی به ماندگاری بیشتر مسافران کمک می کند.
وی اضافه کرد: سرمایه برای اشتغال در صنایع دستی کمترین میزان است و تولید آن هم جنبه صادراتی داشته و هم جاذبه گردشگری است.
موحد همچنین بر ایجاد زیرساخت ها در بخش گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: بحث گردشگری دارای دو رویکرد است که هماهنگی و مشارکت و نگاه یکسان بوده و اینکه هیچ دستگاهی مزیتی نسبت به بخش های دیگر ندارد.
وی با بیان اینکه در کانون ملی هماهنگی گردشگری 20 دستگاه عضو هستند، افزود: در جلسات حضور تعداد این دستگاه ها به همراه تشکل های غیر رسمی به بیش از 50 بخش می رسد، اما محصول همه فعالیت ها باید در یک جهت باشد تا به هدفی که قانون تعیین کرده است، برسیم.
معاون گردشگری کشور تاکید کرد: مفهوم کار این است که همه نگاه ها باید در این جهت باشد که با هم افزایی، مشارکت، همدلی و گذشت نسبت به هم فعالیت کنیم.
موحد همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در گلستان گفت: بیش از 20 قوم در این استان در کنار هم و بخوبی زندگی می کنند که این مجموعه متنوع فرهنگی زیر چتر جمهوری اسلامی با همراهی و ارتباطات خوب اجتماعی و فرهنگی بوده و این وحدت و مشارکت را باید به کشور وجهان معرفی کنیم.
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور در خصوص جشنواره اقوام افزود: ما آن را به عنوان یک جاذبه خوب و نهادینه شده استانی شناخته و از آن حمایت می کنیم.
وی همچنین با اشاره به حضور قوم قزاق در استان به بحث گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: تردد قزاق ها نشان می دهد که برای این امر به ایران می آیند و در گفتگو با سفیر ایران در این کشور پیشنهاد شد که دو سرمایه گذار قزاق معرفی تا بحث دهکده های سلامت پیگیری شود.
موحد در پایان بر توجه به عنصر دریا، زمین وجنگل در طرح ها وبرنامه های استان و ایجاد زیر ساخت های لازم در این بخش ها تاکید نمود.
این نشست با حضور اعضای کارگروه گردشگری گلستان، معاونان استاندار گلستان، مدیران کل ادارات مختلف، فرمانداران، شهرداران، جامعه هتلداران در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.
از برنامه های دیگر معاون گردشگری کشور در سفر دو روزه به گلستان بازدید از پروژه های گردشگری استان است.
601/506

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن