تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819218345




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نعمت زاده: دولت بعد از مهار تورم درصدد رفع رکود است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نعمت زاده: دولت بعد از مهار تورم درصدد رفع رکود است اصفهان – ایرنا – وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حرکت اول بزرگ اقتصادی دولت مهار تورم بود و گام بعدی ایجاد رونق و برطرف کردن رکود در فضای کسب و کار است.


به گزارش ایرنا، محمد رضا نعمت زاده روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در اصفهان افزود: طرحی در زمینه بهبود فضای کسب و کار به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه شد که بزودی تصویب می شود.
وی با اشاره به تصویب لایحه 30 ماده ای در زمینه کسب و کار در مجلس شورای اسلامی افزود: ما در شرایط رکود و تورم هستیم لذا باید ملایم و با هماهنگی در زمینه بهبود فضای کسب و کار حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه صنعت مجموعه ای پیچیده است، تصریح کرد: به دلایل بسیاری از جمله مسائل مالی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی، نقاط منفی کار حوزه صنعت و معدن کم نیست اما نمی شود حل آنها را به جای دیگری واگذار کرد بلکه خودمان باید دست به کار شویم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به بخش صنعت و معدن امید بسیار داریم، گفت: نیروهای خودی باید حرکتها را سرعت ببخشند هر چند خراب کردن هم کار راحتی است.
وی افزود: راکد کردن صنایع و از دست دادن بازار بین المللی در گذشته انجام شد اما امیدوارم این موضوع تکرار نشود.
نعمت زاده با بیان اینکه من سیاسی نیستم، افزود: چرا باید مطالبات بانکی ما اینقدر زیاد شود و کارخانه های ما از سال 89 به بعد با مشکل مواجه شود؟
وی همچنین با اشاره به فعالیت یکصد هزار واحد صنعتی در کشور اظهار کرد: یکی از افتخارات بخش صنعت و معدن استان اصفهان سهم 50 درصدی آن در تولید ناخالص استان است.
نعمت زاده تاکید کرد: با توجه به این سهم، افزایش یا کاهش بهره وری و کیفیت تاثیر بسیاری در این موضوع دارد.
وی از مدیران واحدهای صنعتی خواست با روزآمد کردن خطوط تولید، به کارگیری دانش، افزایش کیفیت و دقت، کاهش آلودگی و توجه به تحقیق و توسعه، زمینه توسعه اقتصادی کشور را فراهم آورند.
وی با اشاره به اقداماتی برای راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در ایران خودرو گفت: با پیگیری که داشتم این واحد در کمتر از یک ماه راه افتاد و با تربیت تعدادی از دانشجویان موفق به طراحی خودروی سمند شدیم، هر چند در چند سال گذشته متوجه شدم که این واحد هشت سال تعطیل شده بود.
وی با اشاره به برخی اقدامات دولت یازدهم گفت: در 10 ماه گذشته با اعمال سیاست های مبارزه با تورم، یک ریال بیشتر از میزان قانونی از بانکها پول نگرفته ایم.
وی افزود: همچنین میزان پولی که بانکها به صنعت داده اند نسبت به دوره مشابه گذشته کاهش یافته است.
نعمت زاده گفت: از ابتدای امسال تاکنون تولید خودروهای سبک 100 درصد افزایش یافته بدون اینکه یک ریال از بانکها پول بگیرند.
در آیین مزبور که چند تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رییس اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن و سایر مسوولان و مدیران اصفهان در این حوزه حضور داشتند، از تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی و معادن و پیشکسوتان حوزه صنعت و معدن استان اصفهان قدردانی شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز وارد استان اصفهان شده است در افتتاح چند طرح صنعتی در ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه و فولاد نظنز نیز شرکت خواهد کرد.
پ/7148/510/ 607/546

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




05/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن