تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802502317




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستور ویژه نعمت‌زاده برای راه‌اندازی پنجره واحد تجاری/ اجرای طرح ویژه به دولت یازدهم رسید


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > صنعت و تجارت و کشاورزی
دستور ویژه نعمت‌زاده برای راه‌اندازی پنجره واحد تجاری/ اجرای طرح ویژه به دولت یازدهم رسید
خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: با دستور ویژه محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است که طرح پنجره واحد تجاری برای تسهیل در امور مرتبط با تجارت خارجی کشور، تا پایان سال 93 راه اندازی شود. بر این اساس پیش بینی می شود که صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه تجارت خارجی کشور صورت گیرد.



به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه ایجاد پنجره واحد تجاری از جمله ایده های مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت محمود احمدی نژاد بود و وی بارها و بارها تاکید کرده بود که می توان هزینه و زمان انجام امور مرتبط با تجارت برون مرزی را به شدت کاهش داد، اکنون محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفته تا این طرح را عملیاتی کند و بر این اساس، به معاون خود دستور داده است که تا پایان سال 93، پنجره واحد تجاری در کشور راه اندازی شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت البته در این دستور ویژه خود، از معاونش درخواست کرده تا حداکثر تا پایان 15 اسفندماه سال جاری، پروژه راه اندازی پنجره واحد تجاری را به سرانجام رساند. بر همین اساس، علی اصغر توفیق که اکنون معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت است مامور شده تا این کار را با همکاری دستگاههای مرتبط، به سرانجام رساند. توفیق در این رابطه گفت: اجراي اين پروژه باعث تغيير در دستورالعمل ساير بخش‌هاي مرتبط مانند گمرك، بيمه، بانك مركزي، اتاق‌ها و غيره نمي‌شود. بلكه با استانداردسازي فرم‌ها و رويه‌ها موجب هماهنگي و پيوند بين آن‌ها مي‌شود. وی تصریح كرد: قبل از هر اقدامي بايد زيرساخت اين طرح را آماده كنيم و طبق گفته وزير صنعت بايد اين كار تا 15 اسفند سال 93 نهايي شود. طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته به احتمال 90 درصد قادر به انجام اين كار در اين بازه زماني هستيم. به گزارش مهر، پنجره واحد تجاری سیستمی است که تجار و سرمایه گذاران را قادر می سازد تمام اسناد قانونی از جمله اظهارنامه های گمرکی، در خواست واردات و صادرات، موافقتنامه های اصولی، صورتحساب های تجاری، درخواست مجوز سرمایه گذاری را در خصوص انجام یک نوع تجارت یا سرمایه گذاری خاص به یک واحد یا یک محل ارائه ومجوزهای لازم را در همان جا دریافت نمایید. مهمترین مزیت این روش صرفه جویی در وقت سرمایه گذاران و تجار است؛ زیرا در صورت نبود آن، تجار می بایست از طریق کانال های مختلف و با مراجعه به چندین سازمان و یا اداره دولتی از این خدمات بهره مند شوند؛ ضمن اینکه یکی از مهمترین مراجع گسترش ایده تسهیل تجارت، مرکز تسهیل تجارت و تجارت الکترونیک سازمان ملل متحد است که پنجره واحد تجارت را تسهیلاتی دانسته که به تجار، سرمایه گذاران و شرکتهای دخیل در امر حمل ونقل وترانزیت این امکان را می دهد که اطلاعات لازم را در قالبهای استاندارد به یک واحد ارائه وتمام مجوزها و موارد قانونی مرتبط با فعالیت خویش را در همان نقطه دریافت دارند،گفتنی است در صورتی که سیستم مکانیزه (الکترونیک) باشد اطلاعات می بایست صرفاً یکبارمبادله شود. به هرحال به نظر می رسد که سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش تجارت خارجی، تسهیل امور است چراکه ولی اله افخمی راد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این رابطه به خبرنگار مهر می گوید: تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت این است حذف قوانین و مقررات زاید را در دستور کار داشته باشد که نمونه آن نیز، تاکیدات ویژه سازمان توسعه تجارت برای حذف سیستم ثبت سفارش در آینده ای نزدیک است. به گفته افخمی راد، تلاش داریم تا میزان اسناد مورد نیاز برای واردات و صادرات را کاهش دهیم و در این راستا پروژه هایی را در دستور کار داریم که به معنای واقعی بتواند تجارت خارجی ایران را تسهیل کند.  


۱۳۹۳/۳/۲۸ - ۰۹:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن