تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804025164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیر موسسه نجوم کبریای قم:طلاب علوم دینی باید به علم نجوم اشراف کامل داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر موسسه نجوم کبریای قم:طلاب علوم دینی باید به علم نجوم اشراف کامل داشته باشند سنندج- ایرنا- مدیر موسسه نجوم کبریای قم با تاکید بر فراهم کردن زمینه مطالعات نجومی برای طلاب علوم دینی گفت: مباحث نجومی باید به عنوان دروس رسمی در حوزه های علمیه تدریس شود تا طلاب بر این موضوعات تسلط کامل داشته باشند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈرضا قلمکار اصفهانیˈ روز چهارشنبه در نشست علمی تخصصی استهلال ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از روحانیان کردستان در سنندج افزود: رویت هلال ماه مبارک رمضان موضوعی نجومی است و باید بر اساس آن عمل شود و افرادی که هیچ آشنایی با نجوم ندارند منبع مناسبی برای این موضوع نیستند.
وی با بیان اینکه آشنایی طلاب علوم دینی اهل تشیع و تسنن با موضوع نجوم می تواند در آگاهی بخشی جامعه بسیار تاثیر گذار باشد از راه اندازی رصد خانه بزرگ نجوم در آینده ای نزدیک در قم خبر داد.
این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروزه علم نجوم به سه بخش کلی تقسیم می شود که از مهمترین و کاربردی ترین بخش های آن مربوط به نجوم کروی است که تعیین کننده اوقات شرعی، حلول ماه و مباحثی دیگر است.
وی افزود: در دهه های اخیر مباحث مربوط به این علم در انزوا فرو رفته و علمای اهل تسنن و تشیع آگاهی چندانی در این راستا ندارند، لذا باید افزایش آگاهی در این زمینه و توجه به شناخت این مباحث بیشتر مورد توجه باشد.
مدیر موسسه نجوم کبریای قم گفت: تمامی موضوعات مربوط به شاخه های نجوم همانند کیهان شناسی، اختر فیزیک و نجوم کروی در قرآن وجود دارد و این مباحث امروز یک نیاز علمی و اجتناب ناپذیر است.
حجت الاسلام قلمکار اصفهانی اظهار امیدواری کرد در آینده آگاهی طلاب علوم دینی در این زمینه به حدی برسد که بتوانند در خطابه ها و سخنرانی های خود آن را بیان کرده و آحاد جامعه را نیز آگاه کند.
نماینده ولی فقیه در کردستان نیز با اشاره به لزوم وحدت در جامعه اسلامی بر اتحاد و یکپارچگی میان روحانیان در زمینه اعلام رویت هلال ماه های رمضان و شوال تاکید کرد.
حجت الاسلام ˈسید محمد حسینی شاهرودیˈ افزود: در مساله رویت هلال ماه شوال و رمضان، حکم حاکمیتی اصل خواهد بود.
وی با بیان اینکه روحانیان در آگاهی بخشی افراد نسبت به مسایل دینی و شرعی در پیشگاه خداوند مسوول هستند گفت: علما و روحانیان به دلیل آگاهی بیشتر در زمینه مسایل دینی و اعتقادی وظیفه دارند مردم را از احکام الهی آگاه کرده و با دفاع از حکم خدا، آگاهی مردم را نسبت به عظمت الهی و واجبات و محرمات دین افزایش دهند.
نماینده ولی فقیه در کردستان در زمینه اعلام عید فطر نیز اظهارکرد:هر کسی رویت ماه شوال برایش مشخص شود می تواند روزه نگیرد اما اعلام عید فطر به حکم حاکم است ،و هر کسی نمی تواند این روز را عید اعلام کند.
وی در ادامه با تاکید بر تلاش برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان گفت: مقابله با روزه خواری در ملاء عام و جلوگیری از هنجارشکنان در این ماه مبارک باید توسط متولیان امر به صورت جدی پیگیری شود. ک/2
7348/533 / 640

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن