تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804928326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهی نیروهای انسانی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ساماندهی نیروهای انسانی از اولویت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است یاسوج - ایرنا - مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی نیروهای انسانی مازاد در مناطق مختلف کشور از اولویت های اصلی این وزارتخانه است.


مهناز احمدی دستجردی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج بدون اشاره به تعداد نیروهای مازاد در آموزش و پرورش، افزود: در حال حاضر در ایران به ازای هر 12 و نیم دانش آموز یک معلم مشغول به فعالیت است در حالی که بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر 20 تا 25 دانش آموز باید یک معلم وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در مقطع تحصیلی ابتدایی و برخی مناطق محروم با کمبود نیروی انسانی مواجه است، اظهار کرد: نیروهای مازاد در دوره های مختلف به ویژه مقطع متوسطه پس گذراندن آموزش های لازم در دوره های تحصیلی پایین تر و مورد نیاز به کار گرفته می شوند.
احمدی دستجردی اظهار کرد: در سال جاری مجوزی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی برای جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اعلام نشده و باتوجه به اینکه آموزش و پرورش در سطح کلان نیروی انسانی مازاد دارد ساماندهی انها را اولویت برنامه های خود قرار داده است.
وی عنوان کرد: جذب برخی از معلمان قراردادی و حق التدریسی دوره پیش دبستانی از طریق برگزاری آزمون از برنامه های این وزارتخانه است که زمان و نحوه اجرای آن هنوز قطعی نشده است.
احمدی دستجردی ابراز داشت: بکارگیری معلمان حق التدریس و نگه داشت نیروهای بازنشسته آموزش و پرورش برای خدمت در مناطق محروم از دیگر برنامه های این وزارتخانه است.
وی مدرسه محوری را از سایر طرح های وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم اعلام کرد و گفت:در این طرح اختیارات از حوزه ستادی به استانی و از استانی به مناطق و مدارس واگذار می شود تا ضمن کاهش وابستگی، مدارس بتوانند با اجرای برنامه های جدید از حالت ایستایی به فعال تبدیل شوند.
مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش افزود: اجرای دقیق سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده نیز از رویکردهای این وزارتخانه است.
احمدی دستجردی بیان کرد: کارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور از سوی گروها و متخصصان آموزش و پرورش آغاز شده و مسایلی که در آن نیازمند اصلاح و تعدیل است مورد بررسی قرار می گیرد و پس از ابلاغ به مناطق مختلف اعلام خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای نتیجه گیری از اجرای طرح های آموزش و پرورش باید یک دوره کامل طی شود، اظهار کرد: پس از گذراندن این دوره و برطرف کردن ایرادها ارزیابی های علمی انجام می شود.
احمدی دستجردی تغییر دوباره کتاب های درسی و دوره های تحصیلی را موجب ضربه زدن به نظام آموزشی دانست و عنوان کرد: هرچند تغییر دوره های اموزشی براساس مصوبه شورای عالی انجام شده ولی نظام آموزشی کشور تحمل تغییرات جدید را ندارند.
وی به پرداخت مطالبات معوق فرهنگیان در دولت یازدهم نیز اشاره کرد و گفت:دولت نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش دارد به نحوی که امسال میانگین پرداختی به این بخش 26 درصد افزایش داشته است.
احمدی دستجردی به تفاهم نامه وزارت اموزش و پرورش با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای آموزش و گنجاندن مسایل حقوق شهروندی در کتاب های درسی اشاره کرد و افزود: قرار است مباحث حقوق شهروندی در مدارس از مقطع پیش دبستانی و ابتدایی آموزش داده شود.
مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ارتقای وضعیت زنان فرهنگی و دانش آموزان دختر از برنامه هایی است که دستور کار حوزه امور زنان و خانواده این وزارتخانه قرار دارد.
احمدی دستجردی افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان دختر در مناطق محروم کشور با راه اندازی مراکز شبانه روزی در این مناطق را از جمله اولویت های این حوزه برای ارتقای شاخص های تحصیلی عنوان کرد.
وی به اجرای طرح آموزش بهداشت به دانش اموزان دختر مناطق مرزی کشور و ارتقای وضعیت معلمان زن سرپرست خانوار از طریق سازوکارهای قانونی را از دیگر برنامه های حوزه امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.
7533/671

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن