تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821050701




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک کارشناس طب اسلامی :پرخوری در سحرهای رمضان روزه دار تشنه می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک کارشناس طب اسلامی :پرخوری در سحرهای رمضان روزه دار تشنه می کند مشهد - ایرنا - یک پژوهشگر و مشاور طب اسلامی گفت: پرخوری هنگام سحرهای ماه رمضان روزه دار را در طول روز تشنه و بی طاقت می کند.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈمحمد علی مهدوی نیاˈ روز چهارشنبه در همایش روزه اولی ها که در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی در جوار حرم مطهر برگزار شد، درباره بهترین انتخاب برای وعده های ماه رمضان، رفع عطش، بخور و نخورهای افطار از نگاه طب اسلامی مطالبی را مطرح کرد.
وی اظهار کرد: همچنین خوردن غذا با طبع سرد مانند گوشت مرغ، ماهی، گاو و گوساله در وعده سحری باعث افزایش تشنگی در طول روز می شود و باید از خوردن آنها در هنگام سحر اجتناب کرد، افزون بر این مصرف برنج به همراه نان سبوس دار یا جو سردی بدن را جبران می کند.
وی تاکید کرد: باید از مصرف غذاهای پرچرب، سرخ کردنی و غذاهایی با ادویه فراوان خودداری نمود زیرا این دسته از غذاها باعث گرم و خشک شدن بدن می شود.
مهدوی نیا افزود: از خوردن گوشت قرمز در دو عده غذایی پشت سر هم مانند سحر و افطار نیز باید خودداری کرد زیرا باعث صفرایی شدن مزاج فرد می شود.
وی با بیان اینکه روزه داران باید از خوردن دوغ و ماست در وعده های غذایی ماه مبارک رمضان اجتناب کنند، افزود: خوردن نان سبوس دار، مصرف غذاهای فیبردار، خوردن شربت عسل با لیمو تازه، انواع مغزهای مقوی، خرما، زیتون و کشمش هنگام سحرهای ماه رمضان به افراد توصیه می شود.
وی خوردن چای کمرنگ یا آب ولرم، استفاده از قندهای طبیعی مانند عسل و خرما، خوردن فرنی، شیر برنج، سوپ و آش را برای وعده غذایی افطار مفید عنوان کرد.
این پژوهشگر و مشاور طب اسلامی خوردن سبزیجات و خرفه را در وعده های غذایی سحر و افطار توصیه و بیان کرد: افرادی که آب زیادی هنگام سحر می خورند در طول روز بیشتر تشنه می شوند در حالی که مصرف یک لیوان آب ولرم در رفع تشنگی میسر است.
به گزارش ایرنا، در آستانه ماه مبارک رمضان ، جشن روزه اولی ها برای دو هزار دانش آموز دختر و پسر که به سن تکلیف رسیده اند در حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.
این جشن از روز سه شنبه تا جمعه هفته جاری در پنج نوبت ویژه دختران 9 ساله و پسران 15 ساله مشهدی در نمایشگاه محصولات آستان قدس رضوی در باب الجواد (ع) برگزار می شود.
7489/659

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن