تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814787117




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح تحول سلامت توجه ویژه به مناطق محروم دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر بهداشت: طرح تحول سلامت توجه ویژه به مناطق محروم دارد تهران - ایرنا - معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار پزشک برای خدمت در مناطق محروم ثبت نام کرده اند و این نشان دهنده عزم طرح تحول نظام سلامت برای حمایت ویژه از این مناطق است.


به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا) دکتر محمد حاجی آقاجانی با اشاره به این که طرح تحول نظام سلامت متعلق به همه کشور است و در 560 بیمارستان مربوط به وزارت بهداشت در تمامی استان ها و شهرهای کشور در حال اجراست، گفت: نکته بسیار مهم این است که جهت عدالت در دسترسی به خدمات درمانی، تمام تمرکز این طرح بر مناطق محروم و در راستای حمایت بیشتر از بیماران و بیمارستان ها در این مناطق است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در این راستا حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم فقط اختصاص به پزشکان در این مناطق دارد به طوری که در حال حاضر بیش از دو هزار پزشک برای خدمت در مناطق محروم ثبت نام کرده اند و این نشان دهنده عزم طرح تحول نظام سلامت برای حمایت ویژه از این مناطق است.
به گفته آقاجانی نکته دوم طرح تحول نظام سلامت در مورد بازسازی هتلینگ (تخت روز بستری) بیمارستان های دولتی است؛ برغم این که تمام بیمارستان های دولتی وزارت بهداشت تحت پوشش بازسازی هتلینگ هستند، اما این برنامه به گونه ای طراحی شده که هر چقدر بیمارستان ضعیف تر و دارای امکانات فرسوده تری باشد، بیشترین منابع را به خود اختصاص خواهد داد.
وی با اشاره به این که به همین منظور 20 گروه ارزیاب توسط ستاد به سراسر کشور اعزام شده اند و امکانات هتلینگ همه بیمارستان ها را مورد ارزیابی قرار داده اند، خاطر نشان کرد: در بحث توزیع نیروی انسانی نیز هر چقدر بیمارستان ها از نظر منابع انسانی ضعیف تر باشند، جذب نیرو در آنها پر رنگ تر خواهد بود.
آقاجانی با تاکید بر این که رکن اساسی طراحی برنامه تحول نظام سلامت ایجاد عدالت است، افزود: منابع طرح کاملا محاسبه شده است و از شش ماه قبل از آغاز شروع آن، توسط تیم های متخصص اقتصاد سلامت بررسی های کارشناسی عمیق و گسترده ای بر روی منابع صورت گرفته است.
معاون وزیر بهداشت اظهار داشت : این منابع در سال 93 به تصویب هیات وزیران رسیده و از این بابت هیچ جای نگرانی وجود ندارد.
آقاجانی گفت: همچنین مقرر شده منابع طرح برای سالهای آتی در بسته بیمه پایه لحاظ شود؛ یعنی سیاست این است که امسال وزارت بهداشت در اجرای طرح با سازمان های بیمه گر مشارکت داشته باشد اما برای استمرار طرح قرار است خدمات طرح تحول نظام سلامت درون بسته بیمه پایه قرار گیرد و از طریق سازمان های بیمه گر پرداخت شود.
وی با تاکید براینکه این مساله تضمینی برای استمرار اجرای طرح است، یادآور شد: خوشبختانه بعد از 45 روز از اجرای طرح، محاسباتی که در مورد منابع طرح صورت گرفته بود، خطا نداشته و این منابع برای ادامه طرح تا پایان سال کفایت می کند.
آقاجانی خاطرنشان کرد: سال آینده نیز با استفاده از همین منابع بیمه پایه، خدمات طرح تحول نظام سلامت ارائه خواهد شد.
اجتمام(1)**9185**1436

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن