تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسا روزه‏دارى كه از روزه‏اش جز گرسنگى و تشنگى بهره‏اى ندارد و چه بسا شب زنده‏دارى كه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801198591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر بهداشت: نظام پرداخت کارکنان حوزه سلامت بازنگری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر بهداشت: نظام پرداخت کارکنان حوزه سلامت بازنگری می شود ساری - ایرنا - معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نظام پرداخت کارکنان حوزه سلامت که دغدغه اصلی پرستاران نیز است، بازنگری می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈمحمد میرزابیگیˈ روز چهارشنبه در جمع پرستاران استان مازندران در ساری مهم ترین نقص در طرح تحول سلامت را نظام پرداخت دانست و افزود: اگر نظام پرداخت درست شود، بر اساس استانداردهای پرداختی پاسخگو خواهیم بود.
وی با تشریح برنامه های معاونت پرستاری وزارت بهداشت، از تهیه و تدوین سند عرضه و تقاضای نیروی پرستاری خبر داد.
وی افزود: باز تعریف نقش پرستار در نظام سلامت، برنامه ریزی برای رفع کمبود پرستار در کوتاه مدت و درازمدت و تثبیت جایگاه تشکیلاتی پرستاری زیر نظر روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم از برنامه های سازمان نظام پرستاری است.
میرزابیگی به تثبیت و توسعه چارت معاونت پرستاری در ستاد وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: اجرای طرح دانشجویی در بالین، اجرای استانداردهای خدمتی به صورت نرم افزاری و کتابچه های همراه و اجرای سیاست های اخلاق حرفه ای سلامت و مراقبت معنوی از دیگر برنامه های معاونت پرستاری وزارت بهداشت است.
وی از راه اندازی دوره های کوتاه مدت پرستاری تخصصی برای بخش های ویژه در بیمارستان های کشور خبر داد و افزود : بازنگری لباس پرستاران و اتخاذ سیاست های جدید آموزش مداوم از برنامه هایی است که سازمان نظام پرستاری در دستور کار دارد.
معاون وزیر بهداشت از اجرای برنامه ارزیابی مدیران پرستاری توسط مردم و پرستاران خبر داد و گفت: امور پرستاری بخش خصوصی نیز با تشکیل کارگروهی متشکل از صاحبنظران مرتبط ساماندهی می شود.
وی افزود: در نظر گرفتن مشوق های آموزشی - انگیزشی برای مناطق محروم ، بازنگری آموزش پرستاری ، اضافه کردن سند حقوقی به پرونده بیمار و توانمند سازی مدیران پرستاری دانشگاه ها و بیمارستان ها هم از دیگر برنامه هایی است که در حوزه معاونت پرستاری وزارت بهداشت اجرا می شود.
میرزابیگی دستاوردهای سازمان نظام پرستاری را تشریح کرد و از جبران کمبود نیرو ، تعریف و تثبیت جایگاه سازمان پرستاری و بازنگری نظام پرداخت به عنوان بخشی از دستاوردهای این سازمان یاد کرد.
وی پرداخت مطالبات کارکنان حوزه سلامت از جمله گروه های پرستاری در سال 92 را از دیگر دستاوردهای معاونت پرستاری برشمرد و افزود : به کارگیری نیروهای جایگزین در زمان مرخصی زایمان ، استفاده از دانشجویان گروه پرستاری در بالین به صورت مقطعی و کمکی، صدور مجوز استخدام های قراردادی در گروه پرستاری به دانشگاه های علوم پزشکی و به روز رسانی مواردی چون کارانه و اضافه کاری در ماه های نخست سال جاری هم از دیگر دستاوردهای نظام پرستاری است.
معاون وزیر بهداشت استفاده مناسب از فرصت به وجود آمده در پی ابلاغ سیاست های رهبری در طرح تحول سلامت ، تشکیل معاونت ، تعامل وزیر بهداشت با نهادها و ارگان های دخیل در سلامت کشور و پرهیز از افراط و تفریط را از الزامات حوزه سلامت معرفی کرد. ک/2
27330/1654/508

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن