تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803036802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیاست های وزارت نیرو در مصرف بهینه آب غلط است/ کشاورزان باید جامعه هدف صرفه جویی آب باشند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی: سیاست های وزارت نیرو در مصرف بهینه آب غلط است/ کشاورزان باید جامعه هدف صرفه جویی آب باشند تهران - ایرنا - رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور، عامل اصلی بحران آب در کشور را سیاست های غلط وزارت نیرو عنوان کرد و گفت: در طرح بهینه سازی مصرف آب، کشاورزان باید جامعه هدف برای آموزش و صرفه جویی باشند.


مسعود اسدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با توجه به اینکه 90 درصد آب کشور به مصرف بخش کشاورزی می رسد، میزان بهره وری آب در این بخش تنها 35 درصد است و مابقی آن به هدر می رود.
وی با اشاره به اینکه فقط 10 درصد آب کشور صرف شرب می شود، اظهار داشت: در دولت گذشته، وزارت نیرو تمامی اهتمام خود را روی آموزش و فرهنگسازی صرفه جویی مصرف آب در بخش شرب قرار داد، به طوری که در اجرای طرح ˈدان آبˈ هزینه های هنگفتی را صرف آموزش و فرهنگسازی دانش آموزان از مقطع دبستان کردند.
اسدی تصریح کرد: متاسفانه هم اکنون بحران آبی کشور به جایی رسیده که نه تنها با بحران خشکیدگی دریاچه ارومیه و تالاب ها و سفره های زیرزمینی کشور، بلکه با طرح جیره بندی آب در کرج، تهران، اصفهان، اراک، شیراز، قم، قزوین، همدان، مشهد، همدان و یزد مواجه هستیم.
وی ادامه داد: شرایط کنونی نشان می دهد، سیاست های وزارت نیرو در بحث اجرای آموزش و فرهنگسازی دانش آموزان موفق نبوده و چالش عمده ای را برای بخش آبی کشور فراهم کرده است.
وی تاکید کرد که طرح ˈدان آبˈ می تواند طرح خوبی باشد، اما به دلیل جامعه هدف دانش آموزی تا 30 سال آینده به نتیجه نخواهد رسید و در صورت تغییر ندادن جامعه هدف ضربه جبران ناپذیری به بخش آب کشور وارد خواهد شد.
رئیس هیات مدیره مجمع ملی تشکل های کشاورزی کشور گفت: طی سالهای گذشته انتظار می رفت، وزارت نیرو تمامی اهتمام خود را برای آموزش و فرهنگسازی کشاورزان و بهره بردارن این بخش بگذارد، اما این گونه نشد.
وی به عنوان نماینده جامعه کشاورزان کشور، اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت نیرو را در مصرف بهینه آب 100 درصد شکست خورده دانست و افزود: متاسفانه تمامی بودجه هایی که وزارت نیرو در این مسیر صرف کرده، به هدر رفت، در صورتی که اگر این پروژه برای آموزش و فرهنگسازی جامعه کشاورزان هزینه می شد، کشاورزان حوزه دریاچه ارومیه به طور قطع در مصرف آب صرفه جویی می کردند و امروز با این چالش و بحران ملی مواجه نمی شدیم.
اسدی، از وزیر نیرو خواست تا هر چه سریعتر طرح ˈدان آبˈ را از مسیر اشتباه فرهنگسازی دانش آموزان به سمت آموزش و فرهنگسازی جامعه کشاورزان هدایت کند تا کمی از تنش های آبی کشور کاسته شود.
وی با بیان این که، تاخیر در تغییر سیاست ها و برنامه های وزارت نیرو در کاهش بحران آب می تواند خسارات جبران ناپذیری را به کشور وارد کند گفت: به طور مثال میزان بارش در کشورهای مصر و لیبی بسیار کمتر از ایران است، اما آنها توانسته اند با بالا بردن میزان بهره وری آب موجود، 60 درصد محصولات کشاورزی خود را تولید کنند.
وی افزود: حال باید مسئولان اجرایی کشور به دنبال برنامه ها و سیاست هایی برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی باشند که به طور حتم از لحاظ بکارگیری اجرای آبیاری تحت فشار هزینه هایی را برای کشور در پی دارد که باید اجرایی شود.
اقتصام(4)9186**1594

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن