تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820450467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پارسال 10 هزار جلد سند برای موقوفات کشور صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پارسال 10 هزار جلد سند برای موقوفات کشور صادر شد ساری - ایرنا - معاون حقوقی ، اوقافی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از صدور 10 هزار جلد سند برای موقوفات کشور در سال گذشته خبر داد.


حجت الاسلام ˈ محمدمهدی حاتمی ˈ روز چهارشنبه در نشست سه جانبه سازمان های اوقاف و امور خیریه ، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی استان های مازندران ، گلستان ، گیلان و خراسان شمالی در ساری افزود : صدور این تعداد سند در مقایسه با سال پیش از آن رشد صد درصدی دارد.
وی اظهار داشت : طبق تفاهمنامه امضا شده بین سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و ثبت اسناد ، اقدامات بسیار مثبتی برای سند دار کردن موقوفات کشور صورت گرفته است که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
او افزود : همچنین طبق تفاهمنامه منعقد شده بین سازمان اوقاف و امور خیریه با سازمان جنگل ها و مراتع کشور ، بیش از یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی مورد اختلاف بین این دو دستگاه تعیین تکلیف و نسبت به آنها تصمیم گیری شد.
معاون حقوقی اوقاف کشور بر لزوم تعامل و همکاری بیش از پیش ، شناسایی موانع و مشکلات و همچنین تسهیل در اجرای تفاهمنامه های منعقد شده بین دستگاه های اجرایی اوقاف ، ثبت اسناد و املاک و همچنین منابع طبیعی را امری ضروری و حایز اهمیت دانست و گفـت : با اجرای کامل تفاهمنامه های منعقد شده ، بسیاری از مشکلات مربوط به موقوفات کشور رفع شده است و تلاش های برای رفع باقی مانده مشکلات باید ادامه داشته باشد.
وی عمده ترین مشکلات موقوفات کشور را مربوط به استان های شمالی بویژه مازندران دانست و افزود : این استان به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی و گردشگر پذیر بودن ، در مقایسه با سایر استان های کشور ، بیبشترین موارد اختلافی برای موقوفات را به خود اختصاص داده است.
او ادامه داد : سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مکلف است تا نسبت به شناسایی و ثبت و همچنین سند کردن موقوفات در کمترین زمان ممکن ، اقدامات قانونی را انجام دهد.
حاتمی از وجود هشت هزار پرونده وقفی در محاکم قضایی کشور خبر داد و در عین حال گفت : هم اکنون یک میلیون و 400 هزار ملک وقفی در کشور وجود دارد که برای سند دار کردن آنها باید اقدامات قانونی صورت گیرد.
نشست سه جانبه سازمان های اوقاف و امور خیریه ، ثبت اسناد و منابع طبیعی کشور که با حضور مدیران کل ، کارشناسان این دستگاهها در استان های مازندرنا ، گلستان ، گیلان و خراسان شمالی در ساری آغاز به کار کرد ، بعد از ظهر امروز با برگزاری کارگروه های تخصصی به کار خود پایان می دهد.
مازندران دارای یکهزار و 322 بقعه متبرکه و بیش از 13 هزار موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی است.ک/2
2501/1654

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن