تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820904880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشكلات و دغدغه هاي معيشتي معلمان را بايد برطرف کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۳ (۱۳:۱۶ب.ظ)
نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي مطرح کرد؛ مشكلات و دغدغه هاي معيشتي معلمان را بايد برطرف کنيم نماينده مردم ميانه در مجلس شوراي اسلامي، سياسي کاري و عزل و نصب هاي سياسي در سيستم آموزشي کشور را خيانت به توسعه فرهنگي و انتقال ارزش ها دانست.
به گزارش خبرگزاري موج؛ محمد علي مددي گفت: اگر به دنبال موفقيت در اين زمينه ها هستيم، بايد مشكلات و دغدغه هاي معيشتي معلمان را برطرف کنيم در حالي که افزايش 16 درصدي حقوق نيروهاي آموزش و پرورش با وجود تورم 120درصدي و در مقابل افزايش 80 درصدي حقوق کارمندان دادگستري در سال جديد ناقض اين مهم است.
اين نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه تاکيد کرد: بايد نگاه مصرف گرايي دولت به آموزش و پرورش به توليد كننده تغيير کرده و در خصوص معيشت نيروهاي آموزش و پرورش توجه ويژه اي صورت گيرد چرا که اين بخش عامل مهمي در انتقال فرهنگ به نسل هاي آينده و پايداري نظام است و دغدغه فرهنگي رهبر فرزانه انقلاب نيز نتيجه تغيير نکردن نگاه و توجه دولت به آموزش و پرورش است.
مددي با اشاره به اقدامات مجلس در رسيدگي به وضعيت معيشت فرهنگيان خاطر نشان شد: کميسيون فرهنگي با جلساتي که با وزير آموزش و پرورش داشته، طرح هايي را براي حفظ حرمت و کرامت نيروهاي آموزش و پرورش آماده و پيشنهاد کرده که نگاه ويژه به يکي از فرزندان معلمان در جريان استخدام هاي کشوري، از جمله آن هاست.
وي بيمه طلايي فرهنگيان را از ديگر مشکلات جدي اين قشر عنوان و تصريح کرد: با وجود مطرح کردن اين مشکل، جواب قانع کننده اي از سوي مسوولان داده نشده و متاسفانه توجيه دولت در کم لطفي به فرهنگيان، گستردگي اين نهاد است در حالي که کار و رسالت سنگين آنها در تربيت آيندگان جامعه مورد نظر قرار نمي گيرد.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس، سياسي کاري در آموزش و پرورش و آموزش عالي را بدليل تاثير اين نهادها در تربيت مديران نسل هاي آينده جامعه، خيانت در توسعه فرهنگي و انتقال ارزش ها دانست و افزود: رايج بودن رشوه و رابطه در ادارات نتيجه غفلت از موضوع فرهنگ بوده چرا که بي توجهي به عاملان انتقال فرهنگ از نظر معيشتي و جايگاه اجتماعي، نتيجه منفي دارد و بايد دولت متوجه باشد که هزينه کردن در اين بخش سرمايه گذاري است.
مددي در پايان مديران امروز را تربيت شدگان 35 سال گذشته توسط معلمان برشمرد و تاکيد کرد: اگر دولت به نيروهاي آموزش و پرورش از لحاظ معيشتي و جايگاه اجتماعي توجه کند و فرهنگيان همين توجه را به دانش آموزان داشته باشند، به يقين مديران آينده کساني خواهند بود که خدمت به مردم را عبادت مي دانند نه اينکه به فکر ارتشا باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن