تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804588831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور جدید مذاکرات، از ۱۱ تیر در وین/ تحریم های جدید، گمانه زنی است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: دور جدید مذاکرات، از ۱۱ تیر در وین/ تحریم های جدید، گمانه زنی است


سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: پیرو مذاکرات وین ۵ قرار است دور جدید مذاکرات ایران و ۱+۵، از یازدهم تیر در دوره ای دو هفته ای برای گفتگو درباره متن پیش نویس و تدوین آن، در پایتخت اتریش برگزار شود. بخشی از این صحبت ها درباره تحریم های جدید، گمانه زنی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرضیه افخم، ظهر امروز (چهارشنبه، 4 تیر 1393)، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این پرسش که قرار بود بر اساس توافق ژنو، تحریم جدیدی علیه ایران اعمال نشود اما زمزمه هایی برای تحریم ایران در موضوع وضع حقوق بشر وجود دارد گفت: بخشی از این صحبت ها گمانه زنی است و آقای ظریف هم درباره وضع قطعنامه احتمالی حقوق بشر علیه ایران اظهار نظری نداشت.
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اینکه پس از پایان شش ماه از توافق ژنو چه اتفاقی می افتد گمانه زنی است که نمی خواهیم پیش بینی کنیم اما همه کشورها برای خود سناریوهای مختلف دارند و متناسب با هر پیش بینی، برنامه ای وجود دارد.
افخم گفت: پیرو مذاکرات وین 5 قرار است دور جدید مذاکرات از 11 تیر در دوره ای دو هفته ای برای گفتگو در باره متن پیش نویس و تدوین آن در وین انجام شود.
وی افزود: بارها اعلام کردیم که با جدیت و اراده سیاسی وارد مذاکرات شده ایم و تغییری در اراده و عزم ایران برای رسیدن به توافق جامع مبتنی بر حقوق ایران ایجاد نشده ، از این رو  لازم است طرف های دیگر با جدیت وارد مذاکرات شوند و فضا را برای رسیدن به توافق جامع فراهم کنند.
افخم در پاسخ به پرسشی درباره احتمال پذیرش پروتکل الحاقی که از سوی سخنگوی سازمان انرژی اتمی بیان شد گفت: یکی از موضوعات که در اقدام مشترک بحث شد تا در صورت به نتیجه رسیدن روی آن نیز کار شود پروتکل الحاقی است و اگر پیشرفت مذاکرات جدی باشد و همه موارد حل شود پروتکل الحاقی یک بند از این موضوع است اما اکنون زود است که درباره چه خواهد شد بحث کنیم و باید صبر کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی درباره وضع ایرانیان زندانی در دیگر کشورها از جمله ترکمنستان و مالزی گفت: با پیگیری خانواده ها ، اهتمام وزارت امورخارجه و فعال شدن نمایندگی ها ، کارها فشرده تر انجام می شود تا موضوع ایرانیان  زندانی به نتیجه برسد.
افخم افزود: با 40 کشور توافق نامه انتقال و استرداد محکومین داریم و با برخی که به صورت موردی می شود برای بازگرداندن ایرانیان تصمیم گرفت این کار به صورت جدی در حال اجراست و همزمان با کار سیاسی، پیگیری های حقوقی و قضایی نیز انجام می شود.
وی اضافه کرد: سعی می کنیم در جاهایی که خلاء قانونی وجود دارد با کار قضایی زمینه بازگرداندن محکومان را فراهم کنیم و نیز تلاش ما این است که دسترسی های خانواده ها با زندانیان ، ارائه تسهیلات و نیز امکان مکاتبات خانواده با زندانی را تسهیل کنیم تا شرایط حبس آنها آسانتر شود.
سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: البته یکی از مشکلاتی که به آن رسیدیم این بود که بسیاری از هموطنان به علت نداشتن اطلاعات کافی در بدو ورود به کشور مقصد دچار مشکل می شوند.
افخم ادامه داد: در برخی کشورها مانند جمهوری آذربایجان در نتیجه مذاکرات تعدادی از ایرانیان در گروههای 15 و 20 نفره به کشور بازگشته اند تا دوره محکومیت خود را در کشور سپری کنند.
    همچنین درباره ممانعت از تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ به بهانه ارتباط رشته های تحصیلی با فناوری هسته ای تصریح کرد: تعداد زیادی در این باره نام نویسی کردند که زمینه تحصیل بخش زیادی از آنها را در داخل کشور فراهم کردیم و از این بابت، مشکل خاصی نداریم؛ با این حال، برای 5 دانشجوی دوره دکتری، مشکلاتی برای رشته و تمدید اقامت آنها وجود دارد.
وی اضافه کرد: مسئولان وزارت امورخارجه  در مذاکراتی با مسئولان وزارتخانه های خارجه و آموزش عالی نروژ سعی دارند زمینه تحصیل آنها را فراهم کنند.
افخم همچنین گفت: در نتیجه تحریم، ادامه تحصیل در برخی رشته ها مشکلاتی دارد که امیدواریم رفع شود البته بخشی از تصمیمات سیاسی است که سریع به نتیجه نمی رسد اما سفارت ما در نروژ پیگیر است و مقامات نروژ نیز آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در باره اقدامات گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه گفت: خبر ناگوار ربوده شدن شمار دیگری از کودکان در نیجریه را شنیدیم که این اقدامات ضد انسانی را محکوم می کنیم.
وی افزود: شاهد فعالیت این تروریست ها و ایجاد ناامنی در جوامع مختلف هستیم که ضمن ابراز همدردی با خانواده های ربوده شدگان بر معضل تروریسم دوباره تاکید می کنیم و لازم است تدابیری جدی اندیشیده شود و اقدام جدی برای آزادی ربوده شدگان به عمل آید.  


چهار شنبه ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن