تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803704945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یزد میزبان دوازدهمین اجلاس سراسری هیات مدیره نظام مهندسی معدن کشور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یزد میزبان دوازدهمین اجلاس سراسری هیات مدیره نظام مهندسی معدن کشور یزد - ایرنا - دوازدهمین اجلاس هیات مدیره نظام مهندسی معدن ایران با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی و رییس نظام مهندسی معدن کشور در دانشگاه یزد در حال برگزاری است.


به گزارش ایرنا، استاندار یزد در آیین آغاز بکار این اجلاس دو روزه گفت: در زمینه معادن فلزی و خاک های نادر و سنگ های تزیینی ذخایر استان 1.3 میلیارد تن است و تاکنون هشت هزار و 400 میلیارد ریال در معادن استان سرمایه گذاری شده است.
سید ˈمحمد میرمحمدیˈ برگزاری این همایش در دانشگاه یزد را نوید بخش این پیام است که صنعتگران و دانشگاهیان با همکاری یکدیگر چرخه بهره وری را تکمیل کنند.
وی، خام فروشی را از مشکلات مهم حوزه معادن اعلام و اظهار کرد: راه حل این موضوع گسترش فرآوری مواد معدنی با ارزش بالا را به همراه دارد و با این رویه امکان گسترش صنایع پایین دستی فراهم می شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز در این اجلاس با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی گفت: خداوند با نظمی که در خلقت ایجاد کرده است برای دوام رشد و تکامل انسان ها منابعی را به رسم امانت در اختیار آنها گذاشته است.
آیت الله ˈمحمدرضا ناصریˈ افزود: معدن هم به عنوان یک منبع تجدید ناپذیر باید در بهره برداری بهینه توجه شود و مواد خام از کشور خارج نشود.
وی هدف نظام اسلامی را خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: این اخلاق باید در فروش، واردات و صادرات به صورت فرهنگ نهادینه شود و مسوولان ما قدرت را برای خدمت بخواهند.
** 35 میلیون تن استخراج سالانه معادن یزد
رییس سازمان صنعت و معدن استان یزد با بیان اینکه معدنکاری در ایران کمتر از تکنولوژی های روز استفاده می کند، گفت: استان یزد با 50 نوع ماده معدنی بهشت معادن ایران لقب گرفته است و با یکهزار واحد تولیدی معدنی فعال سالانه 35 میلیون تن استخراج مواد معدنی را در کارنامه خود دارد.
محمد مهدی زارع افزود: با توجه به اینکه بعد از تحریم ها فصل تازه ای برای فعالیت های معدنی باز شده است و ارزش واقعی معدنکاری بهتر شناخته شد باید تکنولوژی روز دنیا را در معدنکاری مانند دیگر صنایع کشور به خدمت بگیریم.
** دانشگاه یزد آماده ارتباط قوی تر با صنعت و معدن
رییس دانشگاه یزد نیز در این مراسم به تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه یزد و نظام مهندسی معدن ایران اشاره کرد و گفت: اهداف این تفاهم نامه ایجاد بستری برای تعامل بخش دانشگاه و صنعت و معدن، ایجاد شبکه آسان برای تعریف درخواست های فنی و علمی جامعه صنعتی و معدنی، نهادینه کردن آموزش برای حل مشکلات صنعت و ایجاد فضای پرنشاط علمی و فنی در تعامل علم و صنعت تعریف شده است.
محمدصالح اولیا اظهار داشت: از موقعیت هایی که دانشگاه ها می توانند با ایجاد آن رسالت خود را ایفا کنند برگزاری اینگونه اجلاس ها در دانشگاه و جایی که بین صنعت و دانشگاه پیوند مستحکم برقرار شود و امیدواریم با انجام این تفاهم نامه شاهد ارتباط بیشتر بین نهادهای صنعتی و معدنی و کسب و کار با دانشگاه باشیم.
وی افزود: دانشکده معدن دانشگاه یزد از سال 70 تاسیس شده و حرف زیادی برای گفتن در سطح کشور دارد و تاکنون پژوهش های موفقی را در سطح ملی و بین المللی داشته است.
رییس دانشگاه یزد با تاکید بر لزوم تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های صنعت در دانشگاه افزود: همان طور که در دنیا مرسوم است، آزمایشگاه ها را صنایع در دانشگاه ها تاسیس می کنند و نیازهای خود را از این طریق مرتفع می کنند و دانشگاه یزد برای برقراری این ارتباط از آمادگی لازم برخوردار است.
سید محمد علاقه بند، نماینده معدنکاران استان یزد هم در این اجلاس به بیان خواسته های معدنکاران استان پرداخت. اصلاح و تدوین قوانین با ثبات و قابل اجرا از جمله حمایت مالی، همکاری دولت با بخش خصوصی، اعمال سیاست به جا و منطقی دولت در حفظ و تعادل بازار در شرایط بحرانی، مرتفع ساختن مشکلات معدنکاران از قبیل اضافه برداشت ها، معافیت خاص مالیاتی برای تشویق به کار معدنکاری از جمله درخواست های مطرح شده در این اجلاس بود.
دوازدهمین اجلاس دور روزه سراسری هیات مدیره نظام مهندسی معدن کشور امروز چهارشنبه بکار خود پایان می دهد. ک/2
1968/616

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن