تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819604379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوی آزار دهنده بنزین پایانه بار بیرجند را فرا گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بوی آزار دهنده بنزین پایانه بار بیرجند را فرا گرفته است بیرجند - ایرنا - حدود 700 دستگاه تانکر و تریلر حمل سوخت در پایانه بار بیرجند از 17 خرداد ماه سال جاری دپو و به دلیل گرمای هوای منطقه، فضای پایانه از بوی بنزین اشباع شده است.


مشاهدات خبرنگار ایرنا از فضای پایانه حاکی از آن است که نشت بنزین و گازوییل از بدنه برخی تانکرها به وضوح قابل رویت می باشد.
این در حالی است که رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: تا این لحظه هیچ مقام یا مسوولی در خصوص اتخاذ تدابیر پیشگیرانه دستور یا ابلاغی به ما نداشته است.
ˈمحمد رضا آذرکیشˈ افزود: اما با تماس تلفنی خبرگزاری جمهوری اسلامی، بلافاصله همکاران را به منطقه اعزام تا وضعیت را از نزدیک رصد کنند.
مسوول سازمان آتش نشانی شهرداری بیرجند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: از زمانی که از موضوع مطلع شدیم ضمن بازدید از پایانه بار، دو ایستگاه را در موقعیت پشتیبانی قرار دادیم و یک ایستگاه نیز در داخل پایانه مستقر می باشد.
ˈموسی میرزاییˈ افزود: در عین حال به صورت کتبی اعلام کرده ایم با توجه به گرمای هوا و پخت و پزی که توسط راننده ها در زیر تانکرها صورت می گیرد، در صورت وقوع حادثه، مهار آن از توان ما خارج می باشد.
وی اظهار داشت: گرمای هوا در وقوع اشتعال مواد سوختی تاثیر زیادی دارد.
قبل از این هم رییس گمرک مرزی ماهیرود از توقف 500 تا 700 دستگاه کامیون و تانکرهای حمل سوخت در مرز ماهیرود خراسان جنوبی از 18 خرداد ماه تا امروز خبر داده بود.
ˈعلی اکبر کیانیˈ اعلام داشت: برابر اعلام دیر هنگام دولت افغانستان در 17 خرداد مبنی بر اینکه سوخت موجود در تانکرها فاقد استانداردهای یورو 4 و یورو 5 است، از آن زمان تانکرها در پایانه بار بیرجند متوقف شده اند.
این گمرک در فاصله 240 کیلومتری شهرستان بیرجند و در فاصله 140 کیلومتری شهرستان سربیشه واقع شده و روزانه یکصد دستگاه حامل سوخت که 40 درصد آن از ایران و 60 درصد دیگر از کشور عراق می باشد، از گمرک ماهیرود به افغانستان وارد می شده است.
یک راننده اردبیلی از رانندگان تانکرهای حمل سوخت در این ارتباط گفت: 15روز است که در بیرجند معطل مانده ایم و کسی پاسخ درستی به ما نمی دهد.
ˈاحمد اسدیˈ افزود: تصور می کنم دولت افغانستان، بار با کیفیت بالا و در عین حال با قیمت ارزانتر تهیه کرده و لذا به بار ما اجازه ورود نمی دهد.
وی گفت: این در حالی است که بخش اعظمی از این تانکرها ترانزیت از کشور عراق می باشد و کل محموله نیز توسط تجار افغانی خریداری شده است.
اسدی افزود: تا امروز روال اینگونه بود که خود افغانی ها گازوییل بازیافتی و نامرغوب را از عراق با قیمت بسیار ارزان می خریدند و با گازوییل ایرانی مخلوط کرده و به نام گازوییل ایرانی می فروختند.
راننده دیگری گفت: با رایزنی های مسوولان ایران دیروز 200 دستگاه به سمت گمرک ماهیرود حرکت کرد و قول داده اند به تدریج بقیه تانکرها را از مرز عبور دهند.
ˈسیف الله پورمحمدیˈ افزود: منتهی مشکل اینجاست که اولا روزی سه هزار تومان بابت توقف در پایانه از ما پول می گیرند و دوم اینکه در محوطه پایانه هیچ گونه امکانات رفاهی وجود ندارد.
وی گفت: در داخل پایانه یک دفتر تاکسی تلفنی و یک بوفه فروش مواد خوراکی وجود دارد که مسوولان آنها چون می بینند ما راننده بیابان هستیم تصور می کنند موقعیت مالی خوبی داریم لذا قیمت کرایه و خوراکی را چند برابر حساب می کنند.
البته مسوول غرفه خوراکی نیز ضمن تایید افزایش فروشش در روزهای اخیر، افزود: قیمت ما همان قیمت روی بسته بندی می باشد.
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری بیرجند نیز در این ارتباط گفت: طی دو روز گذشته 200 دستگاه به سمت ماهیرود منتقل و قرار شد تا امروز نیز 300 دستگاه دیگر به سمت گمرک حرکت کنند.
ˈعلی جزندریˈ افزود: تا پنجشنبه هفته جاری تمامی کامیون ها از گمرک ماهیرود خارج خواهند شد.
این در حالی است که رییس گمرک مرزی ماهیرود گفت: مشکل تنها به صورت موقتی برطرف شده است.
ˈعلی اکبر کیانیˈ افزود: دولت افغانستان اعلام کرده است این آخرین محموله دریافتی با این کیفیت از سوی ایران خواهد بود.
متاسفانه با وجود برقراری تماس با مسوول روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان جنوبی و طرح سوال، تا لحظه ارسال این گزارش، از سوی مسوولان اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان پاسخی دریافت نشد.666/665

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن