تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819215917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وضعیت ایمنی آسانسورها پس از بهره برداری نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > گلستان نوروزی:
وضعیت ایمنی آسانسورها پس از بهره برداری نگران کننده است
گرگان - خبرگزاری مهر: مدیر کل استاندارد گلستان با بیان این که آسانسورها را فقط هنگام بهره برداری می توان بازرسی کرد، گفت: ما نگران وضعیت آسانسورها پس از بهره برداری هستیم.



به گزارش خبرنگار مهر، رضا نوروزی، شامگاه سه شنبه در اولین جلسه شورای فنی استان گلستان در سال 93 گفت: نگرانی ما، ایمنی آسانسورها پس از بهره برداری است، از سال 84 که استاندارد آسانسورهای برقی اجباری اعلام شد، مکاتبات بسیاری با شهرداران انجام شد که منوط شدن صدور پایان کار ساختمان ها به داشتن تاییدیه ایمنی استاندارد نتیجه این مکاتبات و هم افزایی در استاندارد سازی آسانسورها بود. دبیر شورای استاندارد استان با بیان این مطلب که بازرسی از آسانسورها تنها هنگام بهره برداری صورت می گیرد، افزود: متاسفانه تا زمانی که آسانسور بدون مشکل کار می کند، تعمیر و نگهداری و بازرسی ادواری آن به فراموشی سپرده می شود ؛ بدیهی است از هیچ وسیله مکانیکی نمی توان انتظار داشت که توقعات کاربر را بدون نگهداری و سرویس منظم بر آورده سازد.

وی بیان کرد: از آنجایی که در قانون، نظارت استاندارد بر آسانسورها پس از بهره برداری دیده نشده و مالکین نیز الزامی برای ارائه درخواست بازرسی ندارند، ایمنی آسانسورها پس از بهره برداری یکی از دغدغه ها و نگرانی های ماست که انتظار داریم در شورای فنی استان در خصوص آن چاره ای اندیشیده شود.

رشد تاییدیه ایمنی آسانسور از 18 در سال 86 به 555 در سال 92 وی از صدور 555 تاییدیه ایمنی آسانسور در سال 92 خبر داد، با بیان اجباری شدن استاندارد آسانسورهای برقی در سال 84 اظهار کرد: با شهرداران مکاتبات بسیاری صورت گرفت که در نتیجه این مکاتبات، بازرسی آسانسور و صدور تاییدیه ایمنی وکیفیت از نیمه دوم سال 86 توسط شهرداری گرگان محقق شد. به گفته نوروزی متعاقب پیگیری های استاندارد و شهرداری ها در سال 86، برخی ازشهرهای استان نسبت به اخذ تاییدیه ایمنی وکیفیت آسانسور از اداره کل استاندارد اقدام کردند که نتیجه آن صدور 18 تاییدیه ایمنی شد.

دبیر شورای استاندارد با اظهار این مطلب که این عدد طی سال های گذشته رشد صعودی داشت تا جایی که در سال 92، 555 تاییدیه ایمنی برای آسانسورهای استان صادر شد، بیان داشت: با وجودی که حاصل شدن این عدد نشان از حساسیت کاربران نسبت به ایمنی آسانسورهاست اما هنوز این وضعیت برای ما رضایتبخش نیست و ما انتظار داریم هیچ  آسانسوری در استان بدون نظارت و تایید استاندارد مورد بهره برداری قرار نگیرد.

4 شرکت بازرسی آسانسور در استان گلستان وجود دارد مدیر کل استاندارد گلستان تصریح کرد: در استان گلستان، 4 شرکت تایید صلاحیت شده در زمینه بازرسی آسانسور وجود دارد. رضا نوروزی گفت: این شرکت ها شامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکت بازرسی مهندسی ایران، شرکت بهداد صنعت آریان خراسان و شرکت کاوش اندیشه رستگار می باشد که پس از بازرسی و اعلام نظر این شرکت ها در سال گذشته، 555 تاییدیه ایمنی آسانسور در استان گلستان صادر شد.

دبیر شورای استاندارد استان با بیان این مطلب که در حال حاضر استان گلستان ظرفیت تایید صلاحیت شرکت بازرسی دیگری را در زمینه آسانسور ندارد، اظهار امیدواری کرد: با تبدیل شدن استانداردسازی آسانسور به یک مطالبه از سوی کاربران و یا اجباری شدن بازرسی ادواری از آسانسورها، بتوانیم از توان دیگر شرکت های بازرسی متقاضی اخذ تایید صلاحیت نیز استفاده کنیم.


۱۳۹۳/۴/۴ - ۰۹:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن