تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819247951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعاليت هاي معدني در استان زنجان قدمتي بيش از 100 ساله دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۳ (۱۰:۲۹ق.ظ)
در مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه بين المللي معدن در زنجان عنوان شد: فعاليت هاي معدني در استان زنجان قدمتي بيش از 100 ساله دارد دومين نمايشگاه بين المللي معدن ،صنايع معدني ومتالوژي در محل دائمي نمايشگاه بين المللي کاسپين از 3 تا 6 تير ماه برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، استاندار زنجان در دومين نمايشگاه بين المللي معدن،صنايع معدني ومتالوژي با اشاره به اينکه کشور ايران يکي از کشورهاي قوي با پتانسيل هاي چشمگير در حوزه معادن وتنوع انديس هاي معدني است گفت : استان زنجان نيز جزء ده استان معدني کشور به شمار مي آيد .
مهندس جمشيد انصاري با بيان اينکه استان به جهت تنوع انديس ها وسوابق مواد معدني قدمتي طولاني دارد اضافه کرد: شروع فعايت هاي معدني در استان زنجان قدمتي بيش از 100 ساله دارد .
وي اظهار داشت : معادن بزرگي چون انگوران يکي از معادني است که سابقه ي ديرينه اي در شناسايي وبهره برداري دارد .
انصاري با تاکيد بر اينکه استان در حوزه اکتشاف معادن دستاوردهاي چنداني کسب نکرده است گفت : اگر اکتشاف را مقدمه ي بهره برداري وهر نوع فعاليت معدني بدانيم ، فعالين معدني در استان در بحث اکتشاف به صورت جدي ورود پيدا نکرده اند .
وي اضافه کرد : متاسفانه در استان مجموعه اکتشاف ، مجموعه ي چندان گسترده اي نيست وبه غير از معدن سرب وروي انگوران، معادن بزرگي شناسايي نشده اند .
وي عدم بهره برداري از معادن بزرگ توسط بخش خصوصي را هزينه هاي بالاي اکتشاف وريسک بالاي آن عنوان کرد وگفت : بخش خصوصي تاکنون در استان به دنبال معادن کوچک ومتوسط بوده است .
استاندار افزود : به منظور بهره برداري از معادن جديد وانجام مطالعات نيمه تفصيلي و تفصيلي راهکاري جزء متوسل شدن به شرکت هاي بزرگ را نداريم.
انصاري اظهار داشت : با پي گيري هاي صورت گرفته شرکت تهيه وتوليد به عنوان بزرگترين شرکت بهره بردار معدني در استان که بهره برداري از معدن انگوران را نيز بر عهده د ارد عمليات اکتشاف تفصيلي را انجام خواهد داد.
وي اظهار اميدواري کرد : با اين اقدام بتوانيم از معادن غني تا محدوده ي آذريايجان را با سرمايه گذاري اين شرکت انجام دهيم .
انصاري از عمليات اکتشاف در پهنه ي طارم توسط شرکت بنياد تعاون ارتش وشرکت شستاخبر داد و گفت : پهنه ي جنوب شرقي شهر زنجان تا حد فاصل جنوب غربي تا ماهنشان و همچنين ضلع جنوبي وشمال خدابنده نيز به عنوان پهنه ي بزرگي است که در دستور کار استان مي باشد.
وي اظهار داشت : سياست جديد را در پهنه هاي بزرگ و با کمک سرمايه گذاران ريسک پذير تحت پوشش اکتشاف تفصيلي انجام خواهيم داد.
انصاري اضافه کرد 64 درصد فرآورده هاي سرب وروي کشور در استان مستقر است و ما در توسعه صنايع معدني جلوتر از شناسايي واکتشاف حرکت کرده ايم.
اين مقام مسئول تاکيد کرد : با حمايت سرمايه گذاران در حوزه سنگ هاي معدني بويژه سنگ هاي ساختماني وتزئيني محصول با ارزش افزوده بالا از استان خارج مي شود.
انصاري اضافه کرد : با وجود معادن غني وخاک هاي صنعتي وبخشي از معادن سيليس بخش قابل توجهي از صنايع کاشي وساختمان در استان استقرار دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن