تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819496783




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اکتشاف ذخایر معدنی زنجان نیازمند ورود شرکت های بزرگ سرمایه گذاری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندارزنجان اکتشاف ذخایر معدنی زنجان نیازمند ورود شرکت های بزرگ سرمایه گذاری است زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: اکتشاف ذخایر معدنی اقدامی هزینه بر و با ریسک بالا بوده و اجرای آن نیازمند ورود شرکت های بزرگ سرمایه گذاری است.


به گزارش ایرنا، جمشید انصاری شامگاه سه شنبه در مراسم بازگشایی دومین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی در زنجان افزود: برگزاری این نمایشگاه، فرصتی برای معرفی ظرفیت بخش معدن این استان و کشور است.
وی یادآورشد: ایران یکی از کشورهای غنی و دارای پتانسیل معدنی چشم گیر به ویژه تنوع اندیس های معدنی است.
انصاری اظهار کرد: زنجان یکی از استانهای دارای پتانسیل و قدمت فعالیت معدنی بالا در کشور محسوب می شود.
استاندار زنجان گفت: سابقه بهره برداری از معادن این استان به بیش از 100 سال پیش با اکتشاف و استخراج مواد معدنی از انگوران بر می گردد.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد به آن میزان که در عرصه صنایع معدنی در کشور موفقیت کسب شده، توفیق چندانی در بخش اکتشاف وجود نداشته است.
انصاری ادامه داد: اکتشاف مقدمه فعالیت معدنی است و تاکنون فعالین بخش معدن به این حوزه ورود پیدا نکرده اند.
استاندار زنجان با بیان اینکه اکتشاف برنامه ای زمان بر و با ریسک بالا است، شرکت های کوچک بخش خصوصی را ناتوان از ورود به این عرصه عنوان کرد.
وی تاکید کرد: مطالعات تفصیلی و نیمه تفصیلی راهکاری غیر از ورود شرکت های بزرگ معدنی برای اکتشاف ندارد.
انصاری افزود: شرکت های بزرگ، سرمایه های کلانی را در اختیار دارند و می توانند بخشی از آن را برای اکتشاف معادن به کار گیرند.
استاندار زنجان به حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی وابسته به شرکت ایمیدرو اشاره کرد و از اعلام آمادگی این بخش برای شناسایی ذخایر معدنی متصل به انگوران خبر داد.
وی به ورود تعاونی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و شرکت وابسته به شستا برای شناسایی پهنه معدنی طارم اشاره کرد و شناسایی دو پهنه معدنی جنوب غربی و جنوبی استان زنجان را موجب زمینه سازی برای بهره برداری از تمام ظرفیت های معدنی این استان برشمرد.
مدیرعامل شرکت رستاک پاد ویژن که مجری این نمایشگاه محسوب می شود نیز در ادامه گفت: نمایشگاه فرصت خوبی برای توسعه سرمایه گذاری در عرصه ملی و استان در بخش معدن است.
محمود بندرچی به همکاری تمام بخش های مرتبط با معدن در استان زنجان برای برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و خواستار اتحاد و همبستگی بیشتر این بخش ها شد.
وی افزود: این نمایشگاه در نوع خود در سطح ایران بی نظیر است.
بندرچی یادآورشد: در این نمایشگاه از کشورهای ایتالیا، آلمان، فرانسه، ترکیه و چین غرفه گزارانی حضور دارند.
مدیر عامل شرکت رستاک ویژن فضای این نمایشگاه را 400 متر مربع خواند و از حضور بیش از 100 شرکت تولیدی و صنعتی در بخش معدن در آن خبر داد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این مراسم ایران را یکی از 10 کشور صاحب نظر و پتانسیل دار جهان در عرصه معدنی عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه معدن ایران اقدام بسیار خوبی انجام شده که غیر قابل مقایسه با گذشته است.
سعید سیاری اظهارکرد: بیش از هفت هزار معدن در ایران وجود دارد که با بهره برداری اندک از آنها، این بخش سهم بسیار ناچیزی از درآمد نا خالص ملی را به خود اختصاص داده است.
وی سرمایه گذاری در بخش معدن را پرسود توصیف کرد و بهره برداری مناسب از ظرفیت های این حوزه را زمینه ساز پیشرفت اقتصادی کشور برشمرد.
7319/596

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن