تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

وکیل تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801944926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زباله منطقه گردشگری چشمه سندگان چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت/ منطقه در وضعیت غیر بهداشتی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > چهارمحال و بختیاری مهر گزارش می دهد/
زباله منطقه گردشگری چشمه "سندگان" چهارمحال و بختیاری را فرا گرفت/ منطقه در وضعیت غیر بهداشتی
شهرکرد - خبرگزاری مهر: چشمه سندگان یکی از مهمترین مناطق گردشگری در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری است که در حال حاضر به علت بی توجهی از وضعیت بهداشتی مطلوبی برخوردار نیست و هم اکنون در پی ورود مسافر و گردشگر زباله های بسیاری در منطقه رها شده و این در حالی است تلاشی برای جمع آورزی زباله ها نمی شود.



به گزارش خبرنگار مهر، استان چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای جنوب غربی کشور است که به واسطه شرایط توپوگرافی و کوهستانی و بارشهای نسبتا خوب زمستانی دارای مناطق گردشگری بسیاری است. شرایط کوهستانی و وجود ارتفاعات در مناطق مختلف استان زیبایی های گردشگری بسیاری را ایجاد کرده است. این استان دارای حدود یک هزار و400 چشمه دارد که بسیاری از این چشمه ها به واسطه داشتن آب بسیار زیاد و خواص درمانی و معدنی به منطقه گردشگری تبدیل شده اند. چشمه سرداب رستم آباد در شهرستان اردل، چشمه مولا، چشمه سندگان در لردگان، چشمه برم در لردگان، چشمه پیر غار در فارسان، چشمه دیمه در کوهرنگ و.... از مهمترین چشمه های آب استان چهارمحال و بختیاری هستند که به واسطه داشتن آب بسیار زیاد و خنک بجز اینکه زمینه توسعه منطقه خود را به وجود اورده اند زمینه ای برای توسعه گردشگری منطقه و ورود مسافر و گردشگر شده اند. چشمه سندگان یکی از مهمترین چشمه های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری در منطقه فلارد شهرستان لردگان در مسیر استان کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان و خوزستان قرار دارد که مسافران جنوب کشور در این منطقه استراحت می کنند. این چشمه به دلیل داشتن آب بسیار زیاد و ویژگی های منحصر به فرد  و جوشیدن آب از دل کوه معروفیت خاصی در منطقه دارد و این مهم سبب شده است مسافران و گردشگران بسیاری به منطقه جذب شوند.

همچنین این چشمه به واسطه داشتن آب قابل توجه زمینه توسعه مزارع پرورش ماهی را فراهم کرده است و در اطراف چشمه مزارع پرورش ماهی در حال فعالیت هستند. هم اکنون در پی بی توجهی ها این منطقه دارای مشکلات بسیاری است که از جمله می توان به کمبود زیر ساختها اشاره کرد.  تعدادی سطل زباله قدیمی در منطقه وجود دارد که مدتها است که از زباله پر شده اند و به علت نبود جا و خالی نشدن اطراف انها محلی برای جمع شدن زباله تبدیل شده است. زباله های مسافران و گردشگران به صورت کیسه ای در جای جای منطقه به علت نبود محلی برای ریختن زباله ها رها شده است و تلاشی برای جمع آوری زباله ها نشده است. منطقه گردشگری  چشمه سندگان فاقد امکانات لازم برای مسافران است یکی از مسافران خوزستان در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: منطقه چشمه سندگان منطقه زیبایی است که مسافران برای استراحت به این منطقه می آیند.

ابراهیمی بیان کرد: این منطقه گردشگری با وجود زیبایی های بسیار فاقد امکانات برای مسافران و گردشگران است و هم اکنون این منطقه در حالی که باید بسیار تمیز باشد اینگونه نیست و موجب نارضایتی مسافران و گردشگران شده است. وی بیان کرد: کیسه های زباله و زباله های مسافران در منطقه رها شده است و تلاشی نیز برای جمع آوری آنها نمی شود. وی ادامه داد: این منطقه امکانات مناسبی ندارد و ضرورت دارد مسئولان با توجه به پتانسیل بالای گردشگری منطقه امکانات قابل توجه در منطقه فراهم بکنند. یکی از دیگر از گردشگران منطقه با انتقاد از وضعیت نامطلوب فضای چشمه سندگان، گفت: به نظر می رسد که توجه خاصی برای نظافت این منطقه گردشگری نمی شود و اگر انگونه ادامه پیدا کند این منطقه به محل تجمع زباله ها تبدیل می شود. وی اذعان داشت: سرویس بهداشتی منطقه مطلوب نیست و ارائه امکانات گردشگری در این منطقه بسیار ضعیف است. وی عنوان کرد: زمینه توسعه منطقه در پی وجود امکانات گردشگری و ارائه خدمات مطلوب توسعه می یابد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

میراث فرهنگی تفویض اختیار کند بخشدار فلارد شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار مهر، نبود مدیریت مناسب در منطقه مهمترین عامل در وجود مشکلات در این منطقه عنوان کرد و بیان داشت: این چشمه زیر نظر میراث فرهنگی است و بی توجهی این سازمان موجب ایجاد مشکلات در این منطقه شده است. کوروش فتحی بیان کرد: این منطقه زیر نظر میراث فرهنگی است واگر نمی تواند مدیریت کند بیاید تفویض اختیار کند و مدیریت را واگذار کند تا زمینه را برای حل مشکلات این منطقه را بتوان فراهم کرد. وی تاکید کرد: این منطقه یک سرویس بهداشتی مناسب نداشت و امسال با همکاری و پیگیری بخشداری فلارد یک سرویس بهداشتی در این منطقه ساخته شد. فتحی عنوان کرد: در زمان مدیریت قبلی میراث فرهنگی نه اعتبار و بودجه ای برای این منطقه گذاشته شد و نه سرکشی به این منطقه می شد و متولی نیز نداشت. بخشدار فلارد شهرستان لردگان بیان کرد: اگر میراث فرهنگی تفویض اختیار کند ما مدیریت اینجا را به شورا یا دهیار منطقه واگذار می کنیم و یا متولی برای این منطقه می گیریم تا مشکلات مهم فعلی این منطقه رفع شود. وی با اشاره به اینکه مسافران استانهای شیراز، خوزستان، یاسوج و اصفهان از این منطقه عبور می کنند، بیان داشت: ضرورت دارد این منطقه مورد توجه قرار گیرد و زمینه توسعه گردشگری در این منطقه فراهم شود. چشمه سندگان در فاصله 170 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
















۱۳۹۳/۴/۴ - ۰۷:۴۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن