تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819515043




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به دنبال ايجاد خوشه محصولات ارگانيک سالم در پارک هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۳ (۱۶:۵۰ب.ظ)
مدير هماهنگي مراکز رشد کشاورزي پارک علم و فناوري کرمانشاه : به دنبال ايجاد خوشه محصولات ارگانيک سالم در پارک هستيم مدير هماهنگي مراکز رشد کشاورزي پارک علم و فناوري کرمانشاه گفت: در برنامه هاي آتي به دنبال پيگيري ايجاد خوشه محصولات ارگانيک سالم مي باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ در بازديد هيأت يوناني متشکل از دانشمندان رشته کشاورزي از پارک علم و فناوري جهاددانشگاهي کرمانشاه، مهدي عبدالمالکي مدير روابط عمومي و اموربين الملل پارک علم و فناوري،اظهار داشت: مجموعه پارک علم و فناوري کرمانشاه از طرح ها و ايده هاي نو و فناورانه حمايت مي کند و ساختار حمايتي مجموعه پارک براي تبديل ايده به محصول در قالب يک شرکت خصوصي است که در نهايت فرد نوآور بتواند به صورت مستقل و فراي ساختارهاي دولتي به فعاليت هاي خود ادامه دهد.
عبدالمالکي بيان داشت: عليرغم اينکه پارک علم و فناوري کرمانشاه کمتر از 10 سال است که در استان فعاليت مي کند اما خوشبختانه فعاليت هاي پايه اي و ساختاري خوبي انجام داده است.
وي خاطر نشان ساخت:در حال حاضر دو مرکز رشد تخصصي کشاورزي در حال فعاليت در مجموعه پارک علم و فناوري داريم.
در ادامه مهندس شهاب خوش خوي ، مدير هماهنگي مراکز رشد کشاورزي پارک علم و فناوري کرمانشاه اظهار داشت: در مراکز رشد از طرح ها و ايده هايي که داراي نوآوري و فناوري هستند در جهت رسيدن به مرحله تجاري سازي حمايت مي کنيم.
خوش خوي گفت: در حال حاضر چندين مرکز رشد اقماري در شهرستان هاي روانسر، سرپل ذهاب، سنقر، کنگاور، و اسلام آباد غرب و دو مرکز رشد عمومي و ICTدر مرکز استان در حال فعاليت هستند که جمعا" شامل هفت مرکز رشد است.
وي با اشاره به اينکه در برنامه هاي آتي به دنبال تأسيس مرکز نوآوري در پارک علم و فناوري هستيم، گفت: خوشبختانه پارک علم و فناوري کرمانشاه به عنوان مرجع مرکزيت مالکيت فکري شناخته شده است.
وي افزود: پروار بندي بره، گاو داري شيري صنعتي، پرورش زنبور عسل، توليد قارچ، محصولات گلخانه اي، توسعه باغات و ... از جمله استعدادهاي استان در زمينه کشاورزي به شمار مي رود.
خوش خوي گفت: در حال حاضر چهار واحد تحت حمايت پارکي، 37 واحد تحت حمايت در مرحله رشد و 21 واحد تحت حمايت پيش رشد داريم که جمعا" 62 واحد کشاورزي مشغول به کار مي باشند.
وي تصريح کرد: پيگيري خوشه محصولات ارگانيک سالم در پارک علم و فناوري، توليد بذر گياهان دارويي، طرح کنترل بيولوژيک آفات ( زنبورهاي کنترل آفات)، توليد بذر مادري سيب زميني، حضور در نمايشگاه هاي استاني، منطقه اي و بين المللي از جمله اقدامات انجام شده در اين مرکز است.
وي يکي از مشکلات کشاورزي استان را علف هاي هرز دانست و گفت: حدودا" 30 تا 40 درصد محصولات استان کرمانشاه دامن گير اين مهمان ناخوانده هستند که در مقابل استفاده از علف کش ها به کشاورزي استان ضربه وارد مي کند بنابراين بايد بتوانيم يک راهبرد عملياتي براي جايگزيني اين معضل پيدا کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن