تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802794363




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه به توسعه فعالیت های صنایع تبدیلی کشاورزی در گیلان ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توجه به توسعه فعالیت های صنایع تبدیلی کشاورزی در گیلان ضروری است رشت - ایرنا - رییس اداره برنامه ریزی و توسعه صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان توجه به توسعه فعالیت های صنایع تبدیلی کشاورزی در استان را ضروری عنوان کرد.


ˈافشین سروشˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی و جذب سرمایه گذاران را از مهم ترین برنامه های این سازمان در حوزه صنعت در سالجاری عنوان کرد.
وی با اشاره به صدور 350 فقره جواز تأسیس جدید با پیش بینی سرمایه گذاری بیش از 44 هزار و پانصد میلیارد ریال طی سال گذشته تصریح کرد: با آغاز به کار و بهره برداری از این تعداد جواز تأسیس صنعتی و معدنی برای 17 هزار نفر، فرصت شغلی در سطح استان ایجاد می شود.
سروش عمده جوازهای تأسیس صادره شده را در حوزه گروه های صنعتی از جمله محصولات غذایی و آشامیدنی، صنایع سلولزی و صنایع کانی های غیرفلزی عنوان کرد.
وی مزیت های رقابتی در گیلان و سهولت در تأمین مواد اولیه مورد نیاز مانند انواع محصولات کشاورزی، وجود نیروی کار عادی و متخصص، دسترسی آسان به بازارهای داخلی و نزدیک به پایتخت کشور و نیز سهولت دسترسی به بازارهای صادراتی را از جمله دلایل استقبال سرمایه گذاران در احداث واحدهای صنعتی در حوزه محصولات غذایی در استان ذکر کرد.
سروش با اشاره به نقش فعالیت های کشاورزی به عنوان یکی از محورهای توسعه استان گفت: وجود پتانسیل ایجاد اشتغال بالا، امکان کسب درآمدهای ارزی از طریق صادرات، صرفه جویی ارزی کشور در صورت کاهش واردات محصولات کشاورزی، امکان فرآوری محصولات کشاورزی همراه با ایجاد ارزش افزوده بالاتر نشان دهنده لزوم توجه به توسعه فعالیت های صنایع تبدیلی کشاورزی در گیلان است.
وی همچنین با اشاره به امکان تأمین مواد اولیه در صنایع سلولزی و انواع محصولات چوبی،MDF، کاغذ و مقوا افزود: با توجه به سهولت تأمین مواد اولیه این محصولات از منابع داخلی و کشورهای حاشیه دریای خزر تمایل به سرمایه گذاری در طرح های کوچک ، متوسط و بزرگ مقیاس در استان نسبت به گذشته افزایش یافته است.
رییس اداره برنامه ریزی و توسعه صنعتی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: علاوه بر ایجاد کارگاه های کوچک و متوسط در حوزه صنایع چوبی و سلولزی، هم اکنون پنج طرح بزرگ MDF و HDF با توان ظرفیت تولید 850 هزار تن در سال با پیش بینی سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال در استان در حال اجراست.
وی گفت: پیش بینی می شود با آغاز به کار این طرح ها برای دو هزار نفر اشتفال مستقیم ایجاد شود.
وی کاهش منابع اولیه مورد نیاز کارخانجات بزرگ تولید ورق های فشرده و MDF در استان های همجوار و وجود این منابع در گیلان، کاهش هزینه های حمل و نقلی و دسترسی به شبکه توزیع حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی ، امکان تأمین مواد از کشورهای شمالی، وجود منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی و ظرفیت های وارداتی و صادراتی آن را از جمله جاذبه های سرمایه گذاری در حوزه صنایع چوبی و سلولزی در استان عنوان کرد.
سروش ایجاد کارگاه های صنایع کانی های غیر فلزی به خصوص تولید انواع تیرچه، بلوک های دیواری و سقفی را سومین صنعت مورد استقبال جهت سرمایه گذاری در استان عنوان کرد.
وی افزود: با توجه به استقبال سرمایه گذاران در احداث واحدها و کارگاه های کوچک تا بزرگ مقیاس ، متأسفانه با اجرای برخی از این طرح ها در مناطق غیرصنعتی و خارج از نواحی و شهرک های صنعتی ، لزوم تغییر کاربری زمین ها به عنوان آسیب به اراضی استان باید مورد توجه قرار گیرد.
وی برنامه ریزی، شناسایی مشکلات و موانع اجرایی و زیرساخت های موجود و تلاش در رفع آن به منظور اتمام طرح های نیمه تمام صنعتی را از جمله مهم ترین برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت در سال جاری عنوان کرد.
سروش افزود: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری جدید با توجه به برنامه های توسعه ای گیلان و ظرفیت ها و مزایای نسبی موجود در استان و برنامه ریزی در جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دیگر برنامه های این سازمان می باشد.
وی ساماندهی تشکل های حوزه صنعت، معدن و تجارت استان با هدف ایجاد هم افزایی بیشتر، شناسایی فرصت ها و بهره مندی از آنها و مشارکت بیشتر واحدهای صنعتی ، معدنی و تجاری از طریق انجمن ها و تشکل ها در فرآیندهای تصمیم گیری و تصمیم سازی را از جمله برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ذکر کرد.
سروش اضافه کرد: در این راستا ضمن رعایت موازین قانونی با واگذاری بخشی از امور اجرایی به بخش خصوصی تحت فعالیت تشکل ها و انجمن های صنایع تخصصی همگن، راهکاری عملی در حل مسایل صنعتگران و فعالان حوزه صنعت و معدن با همکاری بخش خصوصی می باشد.ک/3
7295/695

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن