تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زوجین قبل از متارکه ملزم به دریافت مشاوره از مراکز بهزیستی هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون بهزیستی زنجان زوجین قبل از متارکه ملزم به دریافت مشاوره از مراکز بهزیستی هستند زنجان – ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: براساس رویه قانونی و با اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده توسط دادگستری، زوجین قبل از متارکه ملزم به دریافت مشاوره از مراکز بهزیستی هستند.


فرزانه عطایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تمامی زوجین متقاضی طلاق برای انجام مشاوره به مراکز بهزیستی ارجاع داده می شوند، افزود: این مراکز با بررسی های لازم و ارایه خدمات مشاوره سعی در سازش خانواده ها و پیشگیری از وقوع طلاق دارند.
وی اظهار کرد: به رغم اجباری شدن ارایه خدمات مشاوره ای پیش از طلاق از سال 92، مراکز مداخله در خانواده بهزیستی به منظور کاهش طلاق سابقه ای طولانی در ارایه خدمات مشاوره ای دارند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: بر اساس قانون به منظور تحکیم مبانی خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی، طلاق و ایجاد صلح و سازش قوه قضاییه موظف به ایجاد مراکز مشاوره در کنار دادگاهها، ظرف سه سال از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون مذکور است.
عطایی ادامه داد: مراکز مشاوره خانواده ضمن ارایه خدمات مشاوره ای به زوجین، خواسته های دادگاه را در مهلت مقرر اجرا و در موارد مربوطه سعی در ایجاد سازش میان زوجین کرده و درپایان نظر کارشناسی خود را به صورت مکتوب به دادگاه اعلام می کند.
وی ابراز کرد: چنانچه زوجین متقاضی طلاق توافقی باشند باید از سوی دادگاه به مراکز مشاوره بهزیستی ارجاع داده شوند.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: بیشترین طلاق ها طی پنج سال اول زندگی اتفاق می افتد که در این راستا باید با اتحاذ تدابیر لازم به ویژه خدمات مشاوره ای گام های اساسی برای کاهش این معضل اجتماعی برداشته شود.
به گزارش ایرنا، پارسال یک هزارو 509 زوج به مراکز مداخله درخانواده به منظور کاهش طلاق بهزیستی استان زنجان مراجعه و از این تعداد 151 زوج سازش کردند و 34 زوج نیز سازش مشروط داشته اند.
7318/596

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن