تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821131512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیجار رتبه پنجم پرداخت زکات استان کردستان را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیجار رتبه پنجم پرداخت زکات استان کردستان را دارد بیجار - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیجار گفت: سال گذشته با جمع اوری بیش از هشت میلیارد و 800 میلیون ریال زکات، بیجار رتبه پنجم استان کردستان را کسب کرد.


به گزارش ایرنا، مجید خدابخشی شامگاه دوشنبه در نشست ستاد زکات شهرستان بیجار افزود: سال گذشته 19 مبلغ زکات، بیش از چهار هزار گونی منقش به آرم ستاد زکات در 180 روستای این شهرستان توزیع کردند.
وی به دریافت پنج میلیارد و 100 میلیون ریال زکات تشویقی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این مقدار زکات در بخش های درمانی، تعمیر مساجد، تهیه مسکن برای محرومین، تهیه جهیزیه برای افراد تحت پوشش و تحصیل دانش آموزان و دانشجویان هزینه شده است.
وی اظهار امیدواری کرد در سال جاری با افزایش تعداد مبلغین با توزیع هزار عدد گونی بیشتر، میزان جمع آوری زکات و تحقق اهداف تعیین شده افزایش یابد و در این راستا خواستار همکاری دهیاری ها و مراکز خرید گندم شد.
*** زکات فریضه الهی و مایه خیر و برکت زندگی است
امام جمعه و رییس ستاد زکات شهرستان بیجار نیز در این نشست ضمن تصریح و تبیین جایگاه زکات در اسلام و تأثیر آن در زندگی روزانه مردم و بهبود سطح زندگی مردم فقیر و محروم اظهار کرد: همه ادارات دخیل با حوزه کشاورزی و همه افرادی که دارای نفوذ کلام هستند در نشر و گسترش این امر الهی تلاش کنند.
حجت الاسلام مرادی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و تاثیرات معنوی آن در زندگی و رفتار ما انسان ها اظهار کرد: مبلغین و روحانیون که به مناسبت این ماه به میان مردم می روند، در مجالس خود مردم را با جایگاه دینی و مبانی دینی زکات آشنا نمایند.
*** فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای مناسب زکات ضروری است
فرماندار و قائم مقام ستاد زکات شهرستان بیجار نیز در ادامه این نشست با مهم دانستن فرهنگ سازی و ایجاد بسترهای فرهنگی در استقبال برای امر الهی زکات گفت: شناسایی افراد ذی نفوذ در میان مردم و تبلیغ مناسب و به موقع در افزایش شراکت مردم مهم است.
بیژن زندیه به لزوم سرعت برگشت زکات دریافتی از مردم به محل هزینه کردن آن و افزایش اطمینان برای مشارکت بیشتر پرداخت و گفت: وقتی مردم نتیجه پرداخت زکات وعده داده شده را ببینند بیشتر استقبال خواهند کرد.
همکاری بین بخشی در ارتقاء اطمینان مردم برای پرداخت زکات مفید است
امام جمعه اهل سنت بیجار نیز در این نشست با بیان تاثیر زکات در بهبود زندگی فقرا و زدودن چهره محرومیت در بین مردم افزود: بخشداران و دهیاران با ادارات دیگر تعامل، همکاری و هماهنگی خوبی ایجاد کنند تا نتایج اقدامات انجام شده برای مردم ملموس و عینی گردد.
وی به کم بودن حق الزحمه مبلیغن اشاره کرد و گفت: نظارت بر امور و کارهای در حال انجام با تعیین اولویت های هر منطقه می تواند اعتماد و اطمینان مردم را جلب نماید.
*** تشکیل خانه زکات در بیجار
ستاد زکات شهرستان بیجار در ادامه نشست امروز خود به بررسی نظرات و پیشنهادات اعضاء پرداخت و مقرر شد با همکاری اداره راه و شهرسازی، زمین رایگان برای ساخت خانه زکات شناسایی شود.
شهرستان بیجار با دارابودن حدود 300 هزار هکتار زمین مزروعی و سالانه 150 هزار هکتار سطح زیر کشت دیم، نقش مهمی در تأمین زنجیره غذایی مردم استان کردستان دارد
مردم متدین این دیار علی الرغم مشکلات خشکسالی و عدم وجود مزارع آبی مناسب، سالانه بیش از 130هزار تن گندم تولید و به مراکز خرید تحویل می دهند که در بین شهرهای تولید کننده گندم کشور به انبار غله ایران شهرت دارد.
100 درصد زکات مورد نظر سال 1392در شهرستان بیجار تحقق یافته است.ک/3
7350/533

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




03/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن