تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820217872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 80 هوادار اخوان المسلمین در مصر به حبس ابد محکوم شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 80 هوادار اخوان المسلمین در مصر به حبس ابد محکوم شدند تهران – ایرنا – منابع قضایی مصر اعلام کردندکه یک دادگاه مصر روز دوشنبه دستکم 80 حامی جنبش ممنوع اعلام شده ˈاخوان المسلمینˈ را به حبس ابد محکوم کرد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، این افراد به ارتکاب جرایمی از قتل تا جلوگیری از اجرای وظایف پلیس و مسدود کردن خیابان ها متهم شده اند.
دادگاه کیفری شهر ˈمنصورهˈ در استان ˈدلتای نیلˈ که این حوداث در آن جا رخ داده، احکام این متهمان را صادر کرده است.
منصوره مانند بیشتر شهرهای مصر پس از برکناری ˈمحمد مرسیˈ رییس جمهوری پیشین این کشور به دست ارتش در ژوییه گذشته، شاهد موجی از خشونت و تظاهرات بوده است.
این مقام قضایی مصر افزود: 83 هوادار اخوان المسلمین به حبس ابد و 62 تن دیگر به گذراندن حبس از 3 تا 10 سال محکوم شده اند.
این در حالیست که یک منبع قضایی دیگر، مجموع شمار کسانی را که حبس ابد محکوم شده اند 80 نفر اعلان کرد که شامل برخی از افراد متهم به کشتن یک راننده تاکسی در هنگام برگزاری تظاهرات هواداران مرسی در ماه دسامبر در منصوره می شود.
دولت مصر اقدام به سرکوب شدید هواداران مرسی و اخوان المسلمین کرده است که قدیمی ترین و سازمان یافته ترین جنبش مصر به شمار می رود به گونه ای که صدها حامی آن را کشته و هزاران تن دیگر از رهبران و هواداران آن را زندانی کرده است.
یک دادگاه مصر نیز روز شنبه گذشته در شهر ˈمینیاˈ در جنوب مصر، حکم اعدام گروهی حدود 200 حامی وهوادار اخوان المسلمین از جمله ˈمحمد بدیعˈ رهبر این گروه را تایید کرد که موجب برانگیخته شدن انتقاد شدید رهبران جهان و گروه های حقوق بشری شد.
خاورم**1486**1010

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن