تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819042893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزیر بهداشت:رفع کمبود پرستار در مراکز درمانی از اولویت های این وزارتخانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر بهداشت:رفع کمبود پرستار در مراکز درمانی از اولویت های این وزارتخانه است شیراز - ایرنا - معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت:اجرای طرح تحول نظام سلامت موجب افزایش شمار بیماران به مراکز درمانی شده به همین سبب رفع کمبود نیروی پرستاری در این گونه مراکز از اولویت های این وزارتخانه است.


محمد میرزابیگی ، دوشنبه در حاشیه نشست بررسی جایگاه پرستار در نظام سلامت در شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت :
با اجرای طرح تحول نظام سلامت با افزایش ورودی بیمارستان ها و افزایش 30 تا 35 درصدی مراجعه بیماران مواجه هستیم و این موضوع لزوم ارائه بیشتر خدمات پرستاری را ایجاب می کند .
وی افزود:با توجه به این امر لازم است با تامین نیروی مناسب به جبران کمبودها در بخش نیروی پرستاری بپردازیم و آن را در اولویت قرار دهیم.
معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:روند مراجعه بیماران به مراکز درمانی به مرور زمان ساماندهی می شود و پرستاران باید با شکیبایی و توان بیشتر برای اجرای هرچه بهتر این طرح خدمت کنند.
وی اضافه کرد: راه اندازی آژانس های غیر دولتی پرستاری از جمله مواردی است که می توان از این طریق به جبران کمبودهای نیروی پرستاری مبادرت کرد.
وی ادامه داد: تعداد زیادی از پرستاران که تمایلی به استخدام در مراکز درمانی ندارند و وارد مشاغل دیگر می شوند لیکن مایلند به صورت پاره وقت همچنان حرفه پرستاری را دنبال کنند می توانند در این مراکز اشتغال داشته باشند.
این مقام مسوول گفت:همچنین استفاده ازتوان دانشجویان پرستاری که در نیمسال بالاتر تحصیلی قرار دارند از جمله مواردی است که می توان با استفاده از آنان کمبود نیروی انسانی موجود را جبران کرد.
وی گفت: به ازای هر تخت بیمارستانی، باید یک پرستار تعریف شود که این میانگین هم اینک حدود هفت دهم به ازای هر تخت بیمارستانی است.
میرزا بیگی گفت:همچنین به ازای هر سه پرستار باید یک کمک بهیار در نظر گرفته شود و در برنامه های این معاونت است که تا پایان امسال بیش از یک پرستار و بهیار به ازای هر تخت بیمارستانی، تعریف شود.
وی ادامه داد: با همکاری تیم های مختلف در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، می کوشیم موضوع عرضه و تقاضای نیروی پرستار را تعریف و با برپایی دوره های آموزشی به ویژه در رده های تخصصی، از نظر فناوری های نوین اطلاعات پرستاران را به‏ روز کنیم.ک/3
677 /679

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن