تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819253218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شورای راهبردی توسعه با هدف پیشرفت متوازن منطقه راه اندازی شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مشاور عالی استاندار هرمزگان: شورای راهبردی توسعه با هدف پیشرفت متوازن منطقه راه اندازی شده است رودان- ایرنا- مشاور عالی استاندار هرمزگان از تشکیل شورای راهبردی توسعه متشکل از نخبگان، صاحب نظران، افراد فعال و توانمند در استان خبر داد و گفت: این شورا با هدف دستیابی به خرد جمعی، بهره مندی از فکر، دانش، توان و تخصص افراد در راستای سرعت بخشی به توسعه متوازن در شهرستان های هرمزگان راه اندازی شده است.


به گزارش دوشنبه ایرناˈ مرتضی حقیری زاده با اشاره به ماهیت وجودی این شورا که بر پایه تقویت وحدت و همگرایی و بهره جستن از فکر، اندیشه و مشاوره افراد پایه ریزی و راه اندازی شده است، افزود: شورای راهبردی به گروه، گرایش و یا تفکر خاصی تعلق ندارد و دولت تدبیر و امید به دنبال آن است که با استفاده از توان و ظرفیت عظیم نخبگان و صاحبان اندیشه، مسیر رشد و توسعه متوازن منطقه را ایجاد، هموار و تقویت نماید.
وی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در راستای تشکیل شورای راهبردی توسعه در استان، ادامه داد: هم اکنون شورای راهبردی در شهرستان های پارسیان، حاجی آباد، میناب و سیریک تشکیل شده و رودان پنجمین شهرستانی است که شورای راهبردی توسعه آن راه اندازی خواهد شد.
حقیری زاده از راه اندازی دفتر شورای راهبردی توسعه و پیش بینی یک میز برای هر کدام از شوراهای راهبردی توسعه شهرستان های استان در این دفتر و راه اندازی دفتر جذب سرمایه گذاران در ساختمان قدیم استانداری هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: استاندار هرمزگان قول مساعد داده که هر 45 روز یکبار شوراهای راهبردی را بدون واسطه ملاقات نماید.
وی با بیان اینکه توسعه منطقه با مدیریت صحیح و کارآمد رقم می خورد، خاطر نشان کرد: ایجاد شتاب در توسعه متوازن استان به افزایش زیرساخت ها و تلاش برای ظرفیت آفرینی های جدید در کنار اولویت بندی امور وابسته است.
حقیری زاده با اشاره به نقش و اهمیت عزم و مشارکت همگانی در راستای برطرف کردن مشکلات موجود در منطقه، بیان کرد: همگان باید وارد عرصه شوند و آستین همت را بالا بزنند و با خرد و دانش جمعی و مشارکت پویا، بسترها و زیر ساخت های توسعه متوازن منطقه را ایجاد و تقویت نمایند.
این مسوول بر لزوم توجه جدی به تقویت وحدت میان افراد و پرهیز از دامن زدن به اختلافات تاکید و راه برون رفت از مشکلات و نارسایی های کنونی را در گرو تقویت روحیه امید، تحکیم وحدت، هم افزایی و همگرایی دانست.
حقیری اضافه کرد: افراد باید توجه داشته باشند که اختلاف نه تنها دردی را از ما دوا نمی کند بلکه موجب عقب ماندگی و پسرفت می شود و توان انجام فعالیت را از افراد سلب می کند.
وی برنامه ریزی بر مبنای عقلانیت و تدبیر، اصول علمی، منطقی، کارشناسی و بهره مندی از ظرفیت ها، توانمندی ها و قابلیت های موجود، را مولفه اصلی موفقیت، رشد و توسعه پایدار و همه جانبه برشمرد.
حقیری زاده بیان کرد: افراد در مواجهه با مشکلات تنها به طرح مشکل اکتفا نکنند بلکه باید با ارائه راهکار علمی و منطقی و با مجهز شدن به طرح و برنامه کارشناسی و هدفمند، همواره در جهت توسعه همه جانبه منطقه تلاش نمایند.
وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی های موجود منطقه، افزود: شهرستان رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان است که طی سال های اخیر بعلت خشکسالی و بیماری جاروک لیمو ترش، اشتغال و اقتصاد آن به شدت آسیب دیده و معیشت مردم با مشکلات و چالش های فراوانی روبرو شده است.
حقیری زاده با بیان اینکه شهرستان رودان برغم وجود توانمندی ها و منابع فراوان با محرومیت های فراوانی روبروست، اظهار کرد: شورای راهبردی توسعه به دنبال آن است که با استفاده از اندیشه و توان صاحب نظران و جذب سرمایه گذاران، ظرفیت های معطل مانده منطقه را شناسایی و با احیای این توانمندی ها، مسیر رشد و توسعه همه جانبه منطقه را ایجاد و هموار نماید.
وی همچنین از تشکیل شرکت تعاونی عمران و توسعه در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: این شرکت تعاونی با هدف جلب مشارکت مردم و هدایت سرمایه های خرد آنان در راستای ایجاد اشتغال و اقتصاد مولد و پایدار در منطقه راه اندازی می شود.
حقیری زاده تـسریع در رشد و توسعه شهرستان ها، هدایـت منابع مردمـی به بخش های تولیدی و بسترسازی برای ورود بخش های تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی را از اهداف تشکیل این شرکت تعاونی برشمرد.
وی اظهار کرد: حداقل تعداد اعضاء جهت ثبت تعاونی باید به میزان نیم درصد (5/0%) جمعیت شهرستان و بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن به تأیید اداره تعاون باشد.
حقیری زاده در پایان خاطر نشان کرد: فراخوان عضویت و خرید سهام شرکت عمران و توسعه در آینده ای نزدیک منتشر و به اطلاع عموم شهروندان رسانده خواهد شد.
شهرستان رودان با سه هزار و 44 کیلومترمربع مساحت در فاصله 90 کیلومتری بندرعباس قرار دارد؛ براساس آمار سال 1390 جمعیت این شهرستان 118 هزار و 547 نفر اعلام شده است.
رودان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان هرمزگان است و اشتغال و اقتصاد آن وابسته به کشاورزی است و هم اکنون 80 درصد از جمعیت این شهرستان بطور مستقیم و غیر مستقیم در بخش کشاورزی، دامداری و صنایع وابسته به آن مشغول فعالیت هستند. ک/3
7196/668

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن