تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805448220




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معامللات سلف فرآورده های نفتی در بورس امکان پذیر می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان بورس: معامللات سلف فرآورده های نفتی در بورس امکان پذیر می شود تهران - ایرنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان پذیر شدن معامله میعانات گازی پارس جنوبی در بورس انرژی خبر داد و گفت: هر چند در بورس انرژی میعانات گازی پالایش گاز نفت ایلام معامله می شد، اما با هماهنگی های انجام شده با وزارت نفت میعانات گازی پارس جنوبی طی 45 روز آینده بدون محدودیت در بورس عرضه و معامله خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صالح آبادی روز دوشنبه در سی و هفتمین نشست خبری خود با اشاره به عرضه های جدید بورس انرژی مانند نیتروژن مایع، نفت کوره سبک، روغن های قطران افزود: در حوزه معاملات برق پیش از این وزارت نفت ماهانه 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بود که از تیر ماه این اعتبار با رشد 5 برابری به 50 میلیارد تومان افزایش می یابد.
وی به جلسه با وزیر نفت اشاره کرد و گفت: طی جلسه ای که با وزیر نفت برگزار شد؛ مقرر شد از این پس امکان معاملات سلف فرآورده های نفتی نیز در بورس انرژی فراهم شود.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سازمان بورس آمادگی دارد در اسرع وقت امکان معاملات سلف فرآورده های نفتی را فراهم کند، گفت: زیر ساخت های این معامله در بورس فراهم است و وزارت نفت هر گاه بخواهد می تواند این معاملات را آغاز کند.
وی ادامه داد: در حوزه بورس کالا امکان معامله سلف موازی سنگ آهن از تیر ماه فراهم شده و شرکت تأمین سرمایه امید اولین محموله سنگ آهن را در بورس کالا به شکل سلف موازی که امکان معاملا ثانویه را نیز دارد، انجام خواهد داد.
صالح آبادی خاطر نشان کرد: تا کنون هیچ محصولی امکان معاملات ثانویه را نداشته و برای اولین بار این امکان در بورس کالا فراهم شده است.

** آمار بازار سرمایه
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شاخص کل بورس تهران در ابتدای سال 79 هزار و 15 واحد بود که با 7.7 درصد کاهش در پایان خرداد ماه به 72 هزار و 969 واحد رسید.
وی به رشد حجم معاملات طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در دوره مشابه سال گذشته حجم معاملات 33 میلیارد و 805 میلیون سهم بود که با رشد 24 درصدی این عدد به 41 میلیارد و 831 میلیون سهم رسیده است.
وی افزود: ارزش معاملات 24 هزار میلیارد تومان است، اما دفعات معاملات در این دوره نسبت به دوره مشابه با 68 درصد افزایش از 2 میلیون و 600 هزار دفعه به سه میلیون و 500 هزار دفعه رسیده است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آمار فرابورس اظهار داشت: شاخص کل فرابورس با کاهش سه درصدی از 771 به 748 واحد رسیده است، اما ارزش معاملات در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته با رشد 71 درصدی از شش هزار و 600 میلیارد تومان به 11 هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است.
وی گفت: تعداد دفعات معاملات در فرابورس نیز با رشد دو برابری از 787 دفعه به یک میلیون 575 هزار دفعه رسیده است.
صالح آبادی درباره معاملات قراردادهای آتی سکه اظهار داشت: به دلیل نوسانات قیمت جهانی طلا؛ قراردادهای آتی سکه با رشد 10 درصدی از 4800 میلیارد تومان به رقم 5300 میلیارد تومان رسیده است.
وی ارزش معاملات سایر کالاهای بورس کالا را نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته بدون تغییر 10 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.
وی درباره معاملات بورس انرژی نیز گفت: در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته رشد و ارزش معاملات بورس انرژی چشمگیر بوده است، به گونه ای که سال گذشته طی این دوره شش میلیارد تومان کالا معامله شد در حالی که در سه ماهه نخست سال جاری 280 میلیارد تومان رسیده است.
سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره حجم معاملات در چهارمین بورس کشور افزود: در سه ماهه نخست سال جاری 154 هزار تن کالا در بازار فیزیکی و 20 هزار و 183 مگاوات برق در بازار مشتقه معامله شده است.

** تامین مالی شرکت ها از بازار اولیه در سه ماهه نخست امسال 4800 میلیارد تومان بود
صالح آبادی گفت: در حوزه تأمین مالی در بازار اولیه؛ 900 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق با درآمد ثابت و 3900 میلیارد تومان از طریق افزایش سرمایه شرکت ها تامین مالی شده است که در مجموع تامین مالی شرکت ها از بازار اولیه در سه ماهه نخست امسال 4800 میلیارد تومان بوده است.
وی افزود: در حوزه ناشران بورسی 2781 اطلاعیه و ناشران غیر بورسی 1141 اطلاعیه منتشر شده که جمعا 3925 اطلاعیه در سه ماه نخست منتشر شده است.

** شش صندوق سرمایه گذاری امسال مجوز فعالیت گرفته اند
صالح آبادی در ادامه به فعالیت صندوق های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون شش صندوق سرمایه گذاری مجوز فعالیت گرفته اند و یک شرکت پردازش اطلاعات نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کرده است.
وی به اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه بورس اشاره کرد و گفت: کاربردان تالار مجازی به عنوان بستری برای آموزش کاربردی، عملی و بدون ریسک به 256 هزار نفر رسیده است و همچنین پورتال جامع آمورشی با هدف آموزش 190 برنامه تصویری، 200 برنامه نوشتاری و 500 برنامه صوتی در اختیار علاقه مندان سرمایه گذاری در بورس قرار گرفته شده که علاقه مندان می توانند از طریق ورود به تالار مجازی امکان دسترسی به این پورتال نیز فراهم شده است.

** راه اندازی مرکز میانی امضاء دیجیتال
صالح آبادی با اشاره به راه اندازی مرکز میانی امضاء دیجیتال اظهار داشت: راه اندازی مرکز میانی امضای دیجیتال همزمان با افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه حرکت مناسبی بود که از این پس؛ این امکان را به تمام شرکت ها، سازمان های تابعه می دهد که تمام فعالیت خود را به طور الکترونیکی انجام دهند و تمام سامانه ها از جمله کدال و ستان از این طریق صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه در گذشته این امکان تنها از طریق ورزات صنعت؛ معدن و تجارت برای فعالان بازار سرمایه امکان پذیر بود؛ گفت: با راه اندازی این مرکز علاوه بر فعالیت های سازمان بورس و ذی نفعان آن؛ کار گروهی در شورای معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد که این فرصت را فراهم کرد که سایر بخش ها از جمله بیمه، گمرک و مالیات هم بتوانند از این مرکز استفاده کنند.

** افتتاح بازار دارایی فکری
صالح آبادی درباره افتتاح بازار دارایی فکری نیز گفت: افتتاح بازار دارایی فکری در فرابورس کار پر اهمیت بود، البته نمی توان از یک بازار تازه انتظار یک شبه ره صد ساله را داشت، اما امیدواریم حجم معاملات این بازار در آینده نزدیک رشد داشته باشد، در همین راستا سایت ویژه ای برای ورود ایده ها به این بازار طراحی شده و هم اکنون تعدادی ایده به فرابورس ارائه شده که شروع خوبی برای این بازار است.

** اوراق گواهی سپرده کالایی و قراردادهای آتی زیره و زعفران
ریییس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: اوراق گواهی سپرده کالایی از دیگر ابزاری است که ساز و کار آن ابلاغ شده است این ابزار به تولید کننده ای که برای فروش محصول خود در کوتاه مدت مشکل دارد، این امکان را می دهد که با سپرده گواهی کالا در انباری استاندارد قبض گواهی خود را در بازار مورد معامله قرار بدهد و علاوه بر امکان معامله امکان سپرده و وثیقه بانکی را برای تولید کننده فراهم می کند.
وی به امکان قراردادهای آتی زیره و فراهم شدن این امکان برای زعفران اشاره کرد و گفت: تا پایان شهریور ماه سال جاری امکان معاملات برخط قراردادهای آتی در بورس کالا فراهم می شود.
صالح آبادی خاطر نشان کرد: بازار فرعی بورس کالا برای تولید کنندگانی که نمی توانند از بستر بورس کالا استفاده کنند فراهم شده تا این دسته از تولید کنندگان محصولاتی همچون قراضه آهن را در بازار فرعی بورس کالا معامله کنند.
وی همچنین به آمادگی سازمان بورس و بورس کالا برای گسترش شعب بورس کالا اشاره کرد و گفت: آمادگی لازم برای گسترش شعب و مجوز به کارگزاران بورس کالا در سایر استانها وجود دارد.
اقتصام(3)** 9141**1594

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن