تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801768626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد بعد از ناکامی تک‌تیراندازها؛ این‌ بار سموم ایتالیایی به مصاف موش‌های تهرانی می‌آیند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
بعد از ناکامی تک‌تیراندازها؛ این‌ بار سموم ایتالیایی به مصاف موش‌های تهرانی می‌آیند
بعد از ناکامی تک تیراندازهای حرفه‌ای برای شکار موش‌های تهران، این بار سموم ایتالیایی برای جنگ با این جانور موذی وارد کشور می‌شود.

خبرگزاری فارس: بعد از ناکامی تک‌تیراندازها؛ این‌ بار سموم ایتالیایی به مصاف موش‌های تهرانی می‌آیند



به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ‌موش پستانداری از راسته جوندگان است که با محیط زندگی انسان‌ها بسیار سازگار است و با آنها به صورت مسالمت آمیز زندگی می کند. تعداد موش‌ها در تهران روز به روز افز ایش می‌یابد و هر بار هم روشی برای از بین بردن آنها آزمایش می شود ولی تاکنون این مشکل در کلان شهر تهران برطرف نشد ه است. جمعیت موش ها در هیچ جای دنیا هیچ زمان صفر نمی شود ولی می توان آنها را کنترل کرد تا تعدادشان  بیشتر نشود.    

  موش‌ها به دلیل تغییر رفتار فیزیولوژیکی شجاع شده و دیگر از گربه‌ها هم نمی‌ترسند و چرخه آنها در حال تغییر است. یکی از راه‌حل برای از بین بردن موش‌ها استفاده از سم بود که در جوی شهر ریخته می‌شد اما موش‌های شهر برای این سم راه حل پیدا کرده و دیگر با خوردن این سم ها هم از بین نمی‌روند چرا که خوردن یک برگ کاهو باعث می‌شود تمام سموم از بدن آنها دفع شود. میلیون‌ها موش در جدول‌ها و آبراه‌های فاضلاب و لوله‌ها و کانال‌های شهر تهران هستند و این جونده حدود 35 نوع بیماری مختلف مانند طاعون، لپتوسپیروز، حصبه و غیره را به انسان منتقل می‌کند. به دلیل عملیات عمرانی  در شهر کلونی موش‌ها خراب می شود و این جانوران موذی به روی زمین آمده و جولان می‌دهند. بیشتر جوندگانی که در سطح شهر در حال جولان دادن هستند رت‌های نروژی هستند. «رت»‌ نروژی یک نوع جونده است که شبیه موش است. این جونده که بسیار تپل است بدون اینکه از مردم بترسد در خیابان‌ها رفت‌وآمد می‌کند. رت‌های نروژی اولین بار توسط کشتی از طریق گمرک وارد بندرعباس و بوشهر شده و سپس به تهران آمدند. زاد و ولدهای رت‌های نروژی بسیار زیاد است به گونه‌ای که هر سه ماه یکبار 10 بچه بدنیا می‌آورند. طول دوران بارداری آنها 12 تا 13 روز است.  

  در کلان‌شهر تهران به دلیل اینکه زباله‌ در معابر وجود دارد برای رت‌های خارجی جذابیت دارد که در داخل این زباله‌ها جولان دهند و همچنین نبود شبکه فاضلاب دومین جاذبه برای زندگی این جوندگان در سطح شهر است. چند وقت پیش شهرداری تهران تعدادی تک تیر انداز حرفه ای استخدام کرد تا با اشعه مادون قرمز در شب موش ها را هدف قرار دهند و از بین ببرد ولی به نظر می رسد این طرح هم خیلی جواب نداد چرا که قرار است سموم ایتالیایی به جنگ موش های شهر بیایند. مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت:با توجه به داروها و سموم جدیدی که از ایتالیا وارد کرده‌ایم در 5 ماه گذشته درخصوص مبارزه با جانوران موذی، از شهروندان اعتراضی مبنی بر مشهود بودن موش‌ها در سطح شهر نداشته‌ایم. وی درباره خوردن ریشه‌های درختان توسط موش‌ها اظهار داشت: هیچکدام از این موارد مبنای علمی و کارشناسی و تحقیقاتی ندارد افرادی که این اظهار نظرات را می‌کنند اظهاراتشان علمی و کارشناسی نیست.  

   وی ادامه داد: وضعیت مبارزه با جانوران موذی خوب است و شرکت ساماندهی تیمی را در این خصوص تشکیل داده و اقدامات خوبی در چند ماه گذشته صورت گرفته است. عبداللهی خاطر نشان کرد: با توجه به داروها و سموم جدیدی که وارد کرده‌ایم در 5 ماه گذشته درخصوص مبارزه با جانوران موذی از شهروندان اعتراضی مبنی بر مشهود بودن موش‌ها در سطح شهر نداشته‌ایم. معاون خدمات شهری شهرداری تهران افزود: با توجه به نشست‌های با مراکز پژوهشی و دانشگاهی داریم در خصوص جانوران موذی به داروها و روش‌های جدیدی دست پیدا می‌کنیم و در آینده‌ای نزدیک وضعیت بهتر خواهد شد. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سموم جدید برای مبارزه با جانوران موذی (موش‌ها) از کدام کشور وارد شده است گفت: به احتمال زیاد این سموم از کشور ایتالیا وارد شده است. انتهای پیام/

93/04/02 - 12:15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن