تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802670415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت واقعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی ضروری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس هیات عامل ایدرو تاکیدکرد؛ حمایت واقعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی ضروری است تهران - ایرنا - رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در جمع صنعتگران بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش های بخش صنعت این است که همیشه بر توسعه و ارتقای بخش خصوصی تاکید شده اما در عمل، حمایت لازم از این بخش صورت نگرفته است.


به گزارش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سیدرضا نوروززاده در همایش نقش صنعت در خروج اقتصاد از رکود تورمی، افزود: در شرایط رکود تورمی، دولت تمام همت خود را صرف کاهش تورم و حذف رکود کرده است، اما برای دستیابی همزمان به این دو هدف باید سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی ادامه داد: بانک ها در کشور ایجاد شده اند که عصای دست بخش خصوصی باشند، اما همه آنها شرکت های سرمایه گذاری تاسیس کرده اند و پول هایی را که جمع آوری می کنند در این شرکت ها به گردش درمی آورند.
نوروززاده با بیان این که هنوز در کشور کسی از میزان سرمایه خود سخنی نمی گوید، تصریح کرد: چنانچه شرکت های خصوصی را مورد بررسی قرار دهید، می بینید که لایه لایه درست شده اند و صاحبان واقعی سهام آنها مشخص نیست؛ حتی در مورد شرکت های واگذار شده مثل خودروسازی ها هم نمی توان صاحبان واقعی سهام آنها را شناسایی کرد در حالی که این شرکت ها بر بخش اقتصاد و بخش خصوصی بویژه قطعه سازان تاثیرگذار هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قوانین تصویب شده در سال های اخیر برای برطرف کردن موانع تولید راهگشا نبوده، اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت لایحه ای را با رعایت نقطه نظرات بخش خصوصی و شرکت های دولتی تنظیم کرده که در صورت تصویب، بخشی از چالش های بخش خصوصی برطرف خواهد شد.
نوروززاده در ادامه اظهاراتش در خصوص نقش سازمان های توسعه ای در سرمایه گذاری صنعتی گفت: به استناد اصل 44 قرار بود شرکت های وابسته به سازمان های توسعه ای مانند ایدرو، ایمیدرو و پتروشیمی فروخته شوند و بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری شود ، ولی منابع این سازمان ها از بین رفت و بخش خصوصی هم برای سرمایه گذاری توانمند نشد.
وی به عنوان نمونه به شرکت های پتروشیمی واگذارشده اشاره کرد و افزود: کدام واحد پتروشیمی بالای 300 هزار تن ظرفیت وجود دارد که به معنای واقعی بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کرده باشد، وقتی نهادهای عمومی غیردولتی صاحب میلیاردها دلار سرمایه می شوند، تاثیر مستقیمی روی بخش خصوصی می گذارد.
نوروززاده خاطرنشان کرد: اگر قانون تاسیس سازمان گسترش به عنوان یک سازمان توسعه ای احیا شود، می تواند در خدمت بخش خصوصی قرار گیرد و اگر احیا نشود و همین قانون فعلی حاکم باشد، نه امکان خدمت به عنوان سازمان توسعه ای را خواهد داشت و نه می تواند در خدمت بخش خصوصی قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد دولت فعلی بتواند شرایطی را فراهم سازد تا بخش خصوصی به معنای واقعی سرمایه گذاری کند و این سرمایه گذاری با بخشنامه و دستورالعمل صورت نمی گیرد بلکه باید زمینه ایجاد شود که سرمایه گذاری برای بخش خصوصی توجیه پذیر باشد.
اقتصام (1) ** 1574 **1561

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن