تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803266386




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فضای پایتخت پاکستان همزمان با سفر رییس حزب جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن امنیتی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فضای پایتخت پاکستان همزمان با سفر رییس حزب جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن امنیتی شد اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان بامداد دوشنبه گزارش دادند: در پی تهدید تروریست ها همزمان با سفر رییس ˈحزب جنبش مردمی سازمان منهاج القرآنˈ به پاکستان؛ تدابیر شدید امنیتی در شهرهای ˈاسلام آباد وراولپندیˈ تشدید شد.


به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی گزارش دادند : علامه ˈمحمد طاهر القادریˈ رییس حزب جنبش مردمی (تحریک عوامی) سازمان منهاج القرآن لاهورپاکستان قراراست صبح روز دوشنبه وارد فرودگاه شهر اسلام آباد شود.
همزمان با ورود این سیاستمدار پاکستانی هزاران نفر ازحامیان و طرفداران حزب ˈجنبش مردمی منهاج القرآنˈ برای استقبال ازرییس حزبشان درشهرهای اسلام آباد وراولپندی حاضر شده اند.
درهمین حال وزارت کشور پاکستان نیز اعلام کرد که سازمان های اطلاعاتی این کشور نسبت به اقدامات خرابکارانه شبه نظامیان ووجود خطرات احتمالی درخصوص هرگونه حمله تروریستی هشدار داده اند ومتعاقب آن تدابیر شدید امنیتی دراسلام آباد به ویژه فرودگاه این شهر اتخاذ شده است.
گزارش شبکه های خبری پاکستان حاکی ازمسدود شدن مسیرهای اصلی منتهی به سفارت خانه های کشورهای خارجی درمنطقه دیپلماتیک، کاخ ریاست جمهوری و نخست وزیری، پارلمان و سایر نهادهای مهم و وزارتخانه های این کشور در اسلام آباد می باشد.
این شبکه های خبری همچنین تصاویری ازحضور بیش از چهار هزار نفر از نیروهای امنیتی شامل پلیس، یگان ضد تروریستی، نیروهای واکنش سریع ونظامیان پاکستانی دراطراف فرودگاه ، مسدود شدن راه های منتهی به فرودگاه وگشت لحظه به لحظه نیروهای امنیتی در بخش های مختلف شهرهای راولپندی واسلام آباد منعکس کردند.
مقامات پاکستانی نیز نسبت به هرگونه تجمع وراهپیمایی در فرودگاه و شهر اسلام آباد همزمان با ورود محمد طاهر القادری رییس جنبش مردمی منهاج القرآن هشدار داده و گفتند که القادری و حامیان حزب وی چالش جدید را برای پایتخت پاکستان به وجود آورده اند.
ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان ساعات پایانی یکشنبه شب درنشست مهمی با روسای ارشد نهادهای مجری قانون وسازمان های اطلاعاتی دراسلام آباد اعلام کرد که به هیچ فردی، گروه یا فعالان سیاسی اجازه داده نمی شود تا دراسلام آباد راهپیمایی وتجمع برپا کنند.
احزاب مخالفت دولت پاکستان ازجمله حزب تحریک انصاف به ریاست ˈعمران خانˈ (حزب حاکم فعلی در ایالت خیبرپختونخوا)، حزب مسلم لیگ شاخه قائد به ریاست ˈچودری شجاعت حسینˈ، جنبش متحده قومی به ریاست ˈالطاف حسینˈ و حزب عوامی مسلم لیگ به ریاست ˈشیخ رشید احمدˈ با استقبال از ورود طاهر القادری و ازمواضع وی علیه عملکرد دولت نواز شریف ابراز همبستگی کردند.
شایان ذکر است؛ طاهر القادری رییس حزب جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن و حامیان این حزب به عنوان جناح مخالف دولت پاکستان از عملکرد دولت ˈنواز شریفˈ نخست وزیر این کشور در رسیدگی به امور کشور عدم اطمینان نشان داده و آنچه را که آنان انقلاب مردمی در پاکستان می خوانند، را برای این کشور ضروری دانستند.
طاهر القادری پاکستانی الاصل ودارای تابعیت کانادایی نیز می باشد، وی ساعات پایانی یکشنبه از لندن به مقصد دبی پرواز کرده وبه نقل ازرسانه های پاکستانی قراراست امروز ازدبی ساعت هفت و30 دقیقه به وقت محلی وارد فرودگاه بین المللی ˈبی نظیر بوتوˈ اسلام آباد شود.
القادری پیش ازترک لندن درگفت وگو با نمایندگان رسانه های پاکستانی خطاب به دولت نواز شریف هشدار داد که درصورتی که به حامیان وفعالان سیاسی حزب جنبش مردمی منهاج القرآن در زمان مراسم استقبال وی در فرودگاه آسیبی وارد شود ویا نیروهای امنیتی متوسل به خشونت شوند وی بهمراه حامیان خود به طرف کاخ نخست وزیری راهپیمایی خواهند کرد.
منابع خبری نوشتند : طاهر القادری قراراست پس از ورود به شهر اسلام آباد عازم شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب درشرق پاکستان شود؛ با این حال سازمان های اطلاعاتی این کشور سفر زمینی القادری به شهر لاهور را همراه با تهدید امنیتی دانسته و درحال حاضر مقامات دولتی در اسلام آباد در نظر دارند تا القادری را با استفاده از هلی کوپتر از شهر اسلام آباد به لاهور منتقل کنند.
وزیر کشور پاکستان نیز دراین خصوص تاکید کرد که مسوولیت منتقل کردن طاهر القادری و حامیان حزب وی از اسلام آباد و لاهور به عهده دولت این کشور بوده و تمام تدابیر امنیتی در این خصوص اتخاذ می شود.
دولت ایالت پنجاب نیز که مسوولیت امنیت رییس جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن را در شهر لاهور به عهده دارد اعلام کرد: نهادهای اطلاعاتی پاکستان شواهد قانع کننده ای در خصوص توطئه تروریست ها برای هدف قرار دادن علامه طاهر القادری دریافت کرده اند.
درجریان درگیری سه شنبه میان نیروهای پلیس ومعترضان وابسته به حزب جنبش مردمی سازمان منهاج القرآن درمقابل اقامتگاه طاهر القادری در در شهر ˈلاهورˈ دست کم 10 نفر از فعالان سیاسی این حزب کشته شدند.
رییس جنبش مردمی (تحریک عوامی) سازمان منهاج القرآن پاکستان اواخر دی ماه1391 یک تظاهرات سراسری را از این شهر به سمت اسلام آباد پایتخت پاکستان با حضور هزاران نفر از فعالان سیاسی و حامیان این حزب راه اندازی کرد.
تحصن چهار روزه سازمان ˈمنهاج القرانˈ در مقابل مجلس ملی در اسلام آباد دغدغه ای برای حزب مردم پاکستان (حزب حاکم پیشین این کشور) بوجود آورد، به طوری که دولت وقت فدرال اسلام آباد ضمن امضای توافق نامه با القادری به وی اطمینان داد که مجالس ملی و ایالتی در زمان خود منحل شده وجنبش مردمی سازمان ˈمنهاج القرآنˈ نیز در روند مشورتی جهت روی کارآمدن دولت موقت به ویژه انتخاب نخست وزیر انتقالی قرار خواهد گرفت.
آساق ** ا.ر1859

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن