تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812816199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش معافیت انبارداری در بنادر از 30 به 10 روز


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


اقتصادی > صنعت و تجارت و کشاورزی
کاهش معافیت انبارداری در بنادر از 30 به 10 روز
یک صادرکننده خواستار توجه هر چه بیشتر دولت به کاهش هزینه های صادرات کالاهای غیرفلزی شد و گفت: برخی سیاستها در دموراژ کالاها و کاهش معافیت انبارداری از 30 روز به ده روز کاهش یافته است.



به گزارش خبرگزاری مهر، رقیه کارگر گفت: با وجود اینکه مراحل جمع آوری و بارگیری سیمان و محصولات صادراتی برای یک محموله 10000 تنی غیر فله از نقاط مختلف کشور مدت زمان طولانی تری یعنی حداقل یک ماهه را طلب می کند؛ اما از سال گذشته و به طور ناگهانی سازمان بنادر مدت زمان معافیت انبارداری را به 10 روز کاهش داده که به نظر می رسد کاهش 20 روزه زمان با وجود تاکید دولت تدبیر و امید به ویژه وزیر کهنه کار صنعت ، معدن و تجارت با حمایت از صادرات غیر نفتی منافات دارد. عضو انجمن سنگ آهن افزود: در اواخر سال گذشته یکی از محموله های کلینکر این شرکت، با وجود استفاده از ناوگان داخلی از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تنها به دلیل ازدحام بندری، دموراژ 13 روزه را متحمل شد که این موضوع زیان روزانه 7 هزار دلاری و جمعا به مبلغ 108000 دلار را برای شرکت به همراه داشت . وی تصریح کرد: در عین حال، هزینه چند هزار دلاری از سوی سازمان بنادر به دلیل فراهم نبودن امکان بارگیری در اسکله که کشتی در آن پهلو داده شده بود، نیز تحمیل شد و البته برخی از اسکله ها به دلیل عدم لایروبی مناسب امکان بارگیریی مطابق با ظرفیت کامل کشتی را نداشته و سازمان بنادر پس از انجام بخشی از بارگیری اتمام بارگیری را منوط به انتقال کشتی به اسکله دیگری نموده که در این راستا هزینه 7 تا 8 هزار دلاری را از شرکت دریافت می کند و این درحالیست که این اقدام به دلیل ضعف ناشی از اسکله سازمان بنادر ایجاد شده است. کارگر از دیگر مسایل پیش روی صادرات سیمان به کاهش زمان انبارداری در بنادر اشاره و تصریح کرد: در بنادر انبارهایی برای نگهداری محصولات صادراتی شرکتها تا زمان بارگیری وجود دارد که روال سازمان بنادر تا پیش از این معافیت 30 روزه شرکتها در استفاده از این انبارها بوده است. این صادر کننده با سابقه همچنین به افزایش ناگهانی هزینه های عوارض بندری و جرثقیل ساحلی اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال جاری هزینه عوارض بندری از 5800تومان در هر تن به 7600تومان و هزینه جرثقیل از 2400 تومان در هر تن به 7300 تومان افزایش یافته که این افزایش 300 درصدی عدم صرفه اقتصادی صادرات سیمان و کلینکر را به همراه داشته است یا به عبارتی آن را غیر ممکن می سازد. رییس هیات مدیره شرکت صنایع سنگ پارسیان ارومیه با عنوان اینکه علی رغم فراهم بودن زیر ساخت های لازم برای توسعه صادرات محصولات غیر نفتی در بنادر گفت: با توجه به رویکرد دولت در حمایت از صادرات غیر نفتی سازمان بنادر باید ضمن اختصاص اسکله های تخصصی و افزودن تجهیزات و ماشین آلات لازم زمینه حضور کشتیهای مختلف را در بنادر فراهم کند تا شاهد افزایش حجم صادرات محصولات غیر نفتی بیش از گذشته باشیم وی اظهار داشت:  با 17 سال سابقه در زمینه صادرات سیمان و کلینکر یکی از معدود شرکتهایی هستیم که صادرات خود را با خدمات حمل زمینی تحت عنوان AتاZ  ارایه می دهیم به گونه ای که خدمات صادرتی از زمان تحویل محصول در درب کارخانه تولیدی در داخل کشور و تا حمل و تحویل محصول در کشور مقصد را شامل می شود. وی با عنوان اینکه نفت در کشور ما میراثی است که از پدران ما به جا مانده و نباید به راحتی آن را از دست داد گفت:من معتقدم صادرات محصولات غیر نفتی ضمن جلو گیری از خروج نفت می تواند زمینه توسعه کشور را فراهم کرده و در این راستا نیازمند توجه بیشتر دولت به ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت برای رفع موانع صادراتی هستیم.


۱۳۹۳/۴/۱ - ۱۴:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن