تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه در هر كس باشد منافق است اگر چه روزه دارد و نماز بخواند و حج و عمر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805757458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابزارهای تبلیغات صنفی در پایتخت ساماندهی می شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابزارهای تبلیغات صنفی در پایتخت ساماندهی می شوند تهران بزرگ - ایرنا - لایحه ساماندهی ابزارهای تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران تصویب شد.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران؛ اعضای شورای شهر در جریان برگزاری هفتاد و چهارمین جلسه غیر علنی شورای شهر، لایحه ساماندهی ابزارهای تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران و نیز الزام شهرداری به تهیه ˈلایحه جانمایی و مکان یابی بیلبوردها و پلاکاردهای موجود در بزرگراه های سطح شهرˈ را بررسی و تصویب کردند.
بر اساس این گزارش، ˈعلیرضا دبیرˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اظهار کرد: به استناد ماده واحده مصوبه پانصد و بیست و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران دوره سوم؛ مبنی بر ساماندهی مصوبات تبلیغات محیطی و ابزارهای تبلیغات صنفی در کلان شهر تهران لایحه ساماندهی ابزارهای تبلیغات صنفی منصوب در شهر تهران مصوب شد.
وی گفت: بر اساس مصوبه جدید با توجه به محدودیت منظر دید تابلوهای صنفی منصوب در داخل مراکز و مجتمع های تجاری نسبت به تابلوهای منصوب در معابر و منظر عمومی شهر؛ اخذ عوارض از تابلوهای مذکور و همچنین از تابلوهای تعمیرگاه های مجاز و خدمات پس از فروش که صرفا به این امور مشغول باشند؛ 70 درصد عوارض مصوب را می پردازند.
دبیر افزود: تابلوهایی که بدون اخذ مجوز از شهرداری نصب شوند؛ جمع آوری شده و واحدهایی که ضوابط شهرداری را در نصب ابزار تبلیغاتی رعایت نکنند ابتدا اخطار دریافت می کنند و اگر بنرهای تبلیغاتی باشند ظرف 48 ساعت و اگر تابلوی صنفی باشند ظرف یک هفته بعد از اخطار توسط شهرداری جمع آوری می شوند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: در صورتیکه امکان نصب تابلو در محل فعالیت وجود نداشته باشد؛ ذینفع می تواند پس از دریافت مجوز از شهرداری نسبت به شیشه نویسی با استفاده از برچسب و به میزان حداکثر 25 درصد مساحت شیشه با ویترین اقدام کند.
وی افزود: در صورتیکه واحد دارای تابلو روی سردرب باشد مجاز به تبلیغ به هر شکل ممکن روی شیشه و ویترین نیست.
به گفته دبیر، عوارض ابزارهای منصوب در بزرگراه های ویژه؛ یک و نیم برابر تعرفه است و نصب هر گونه تابلو به استثناء تابلوهای ترافیکی و راهنمایی و رانندگی، نام معابر، اماکن مذهبی، پارک ها، معرف وزارتخانه ها، ادارات، بیمارستان ها و مراکز آموزشی، درمانی و بهداشتی و داروخانه های شبانه روزی و پارکینگ های عمومی در معابر عمومی ممنوع است.
ˈمجتبی شاکریˈعضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز در جریان بررسی این لایحه گفت: بسیاری از تبلیغات با استفاده از ابزارهای انسانی و صوتی صورت می گیرد اما در این لایحه در این خصوص اشاره ای نشده است.
وی با اشاره به وجود تبلیغات در جداره دیوارهای املاک افزود: برخی صاحبان آگهی از فضای جداره ساختمان های بلند که به دلیل فاصله به وجود آمده در اختلاف ارتفاع با املاک مجاور به وجود آمده، برای پوشش تبلیغاتی استفاده می کنند که برخورد به این مهم هم در این لایحه پیش بینی نشده است.
وی پیشنهاد داد تا شهرداری همزمان با اعلام اخطار، نسبت به پوشش تابلو اقدام کند.
ˈمجتبی عبدالهیˈ معاون خدمات شهری شهرداری تهران در پاسخ به وی اظهار داشت: طبق قانون جداره ساختمان ها جزو ملک خصوصی است و ما نمی توانیم بدون حکم قضایی دخل و تصرفی در آن انجام دهیم.
ˈمرتضی طلاییˈ عضو دیگر شورای شهر نیز با اشاره به اینکه این تصمیم برای یک میلیون واحد صنفی گرفته می شود، بیان کرد: بهتر بود تدوین این برنامه ها را با مشارکت این صنف انجام می دادیم.
وی پیشنهاد کرد کمیته مشترکی به منظور حسن انجام این مصوبه و تصمیم گیری درباره موارد اختلاف با حضور معاون خدمات شهری، رییس اتحادیه صنف بنا بر موضوع، رییس سازمان زیباسازی و نماینده شورا تشکیل شود.
طلایی با تاکید بر ضرورت تصویب پیشنهاد ارائه شده گفت: سطح تعامل شهرداری با اصناف خوب است ولی بهتر است این ارتباط را قانونی و نهادینه کنیم.
ˈعلی صابریˈ عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه اختلافات شهرداری با مردم به مراجع قضایی کشیده نشود بهتر است، خاطر نشان کرد: این کمیته می تواند اختلافاتی غیر از موضوع قیمت گذاری را از راه ساده تر و بهتری حل کند.
ˈمحمد سالاریˈ رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز در این جلسه اظهار کرد: این پیشنهاد باید بررسی شود و جنبه های مختلف آن در نظر گرفته شود.
وی گفت: این کمیته قرار نیست حق و حقوق شورا را پیگیری کند فقط ناظر حسن اجرای مصوبه شورا خواهد بود.
هفتاد و چهارمین جلسه غیر علنی شورای اسلامی شهر تهران، امروز(یکشنبه) برگزار شد.
تهرام/7244/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن