تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802752311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک مسوول کشوری: اعتیاد دانش آموزان و دانشجویان را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک مسوول کشوری: اعتیاد دانش آموزان و دانشجویان را تهدید می کند بجنورد - ایرنا - قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اکنون تهدید اصلی اعتیاد به مواد مخدر متوجه دانش آموزان و دانشجویان است.


به گزارش ایرنا سردار ˈعلیرضا جزینیˈ روز یکشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ، سبک زندگی و دوری از معضلات اجتماعی و اعتیاد در بجنورد، اظهار کرد: اکنون حدود یک درصد از دانش آموزان گرفتار اعتیادند و گرایش به مصرف مواد در دانشجویان نیز بیشتر شده است.
وی افزود: آنچه که بیشتر در اعتیاد دانشجویان جای نگرانی دارد تغییر الگوی مصرف آنان به استعمال شیشه و دیگر مواد مخدر صنعتی است.
سردار جزینی با اشاره به این که تولید ماده مخدر شیشه در کشور افزایش یافته، گفت: در سه ماه نخست امسال 60 کارگاه مربوط به ساخت شیشه مخدر در کشور شناسایی و منهدم شده است.
وی نقش خانواده و روحانیان را در مقابله با آسیب های اجتماعی اعتیاد بسیار مهم خواند و گفت: این ستاد طبق یک بررسی جامعه شناختی به این نتیجه رسیده که باید از مشارکت سازمان های مردم نهاد و اقشار مختلف مردم در این مسیر بهره ببرد.
سردار جزینی از فعال کردن 500 مسجد تهران برای اطلاع رسانی و معرفی آسیب های اجتماعی مصرف مواد مخدر خبر داد و گفت: اجرای این طرح در آینده نزدیک به سراسر کشور تسری خواهد یافت.

خانه های مجردی از عوامل افزایش اعتیاد
قائم مقام رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: وجود خانه های مجردی بویژه در شهرها و کلان شهرهای کشور از علل اصلی افزایش مصرف مواد مخدر و اعتیاد به شمار می رود.
سردار جزینی افزود: برخی از خانه های مجردی منشا فساد و رواج مصرف مواد مخدر شده اند که ترویج زندگی جمعی و برچیدن این خانه ها، از راه های مقابله با این معضلات است.

ضعف در پر کردن اوقاف فراغت جوانان و گرایش به مصرف مواد مخدر
سردار جزینی گفت: طبق مطالعه انجام شده، نبود تفریحات سالم، ضعف در پر کردن اوقاف فراغت و لذت جویی از دلایل اصلی گرایش جوانان و دانشجویان به مصرف مواد مخدر است.
وی افزود: برای مقابله با این پدیده خانمان سوز باید الگوی تفریح سالم را گسترش دهیم که متاسفانه در رواج تفریح سالم، الگوی خاص نداریم.
وی از ضعف جوانان در نه گفتن به مواد مخدر انتقاد کرد و گفت: نه گفتن به مصرف مواد مخدر در بین جوانان ما جایی ندارد که باید با کار فرهنگی این فرهنگ را در میان آنان ترویج کنیم.
قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: روحانیان در پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه نقش موثری دارند زیرا این قشر در میان مردم هستند و می توانند نسبت به آسیب های مصرف مواد مخدر اطلاع رسانی خوبی داشته باشند.

سال 93، مسوولیت پذیری در مقابله با تهدیدات مواد مخدر
سردار جزینی گفت: برنامه سال 93 این ستاد مسوولیت پذیری و شانه خالی نکردن و عمل به وظیفه توسط نهادهای مرتبط در مقابله با تهدیدات مواد مخدر است.
وی افزود: اگر 11 بند سیاست ابلاغی از سوی رهبری در مقابله با تهدیدات مواد مخدر در کشور اجرایی شود نگرانی ها در این بخش به کلی مرتفع خواهد شد.
آخوند ˈرحیم صمدیˈ امام جمعه اهل سنت بخش ترکمن نشین ˈجرگلانˈ نیز با تاکید بر ضرورت پاک کردن جامعه را از لوث اعتیاد، افزود: توجه به این مهم و مشارکت دادن همه اقشار برای مقابله با این پدیده خانمان سوز باید جدی گرفته شود.
امام جمعه بجنورد نیز از روحانیان خواست جامعه، بویژه نسل جوان را با آسیب های مصرف مواد مخدر بیشتر آشنا کنند.
حجت الاسلام ˈابوالقاسم یعقوبیˈ افزود: گسترش مصرف مواد مخدر در جامعه بویژه در بین نسل جوان جزو اهداف اصلی دشمن است و باید در این زمینه هوشیار بوده و اطلاع رسانی لازم را صورت دهیم. ک/2
623/626

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن