تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820409861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار استاد حسین بهزاد در موزه سیار فرهنگسرای شفق به نمایش گذاشته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

آثار استاد حسین بهزاد در موزه سیار فرهنگسرای شفق به نمایش گذاشته شد تهران بزرگ-ایرنا- فرهنگسرای شفق با مشارکت مجموعه فرهنگی-تاریخی سعدآباد نمایشگاه موزه سیار را با نمایش آثار اساتید برجسته همچون حسین بهزاد، میر عماد و محمود فرشچیان برپاکرده است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا، این موزه سیار آثار مختلفی همچون جاذبه های طبیعی سعدآباد عکس و اسلاید، تابلوهای منتخب اساتید هنر نقاشی حسین بهزاد، میرعماد و آثاری از موزه میرعماد، محمود فرشچیان و تابلوهای منتخب کلارا آپکارا را به نمایش گذاشته است.
همچنین در این موزه سیار تابلوهای منتخب موزه هنرهای زیبا شامل رنگ روغن قرن 19 و تابلویی از کمال الملک و یک تابلو از دوره صفوی، سفالینه های لعابدار مربوط به کاخ موزه ملت و زیور آلات ترکمن مربوط به موزه مردم شناسی مجموعه سعدآباد به نمایش گذاشته شده است.
یوسف منصور زاده مدیریت مجموعه سعدآباد، رییس موزه های سعدآباد، رییس اداره کل موزه ها از مهمانان این نمایشگاه هستند.
آثار این نمایشگاه 40 اثر در ابعاد مختلف است.
این نمایشگاه از یکم تا هفتم تیرماه از ساعت 9 تا 19 در فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی، خیابان 21، بوستان شفق میزبان علاقه مندان است.

*نمایشگاه نقاشی در نگارخانه سرو
30 اثر از آثار نقاشی هما منصوری تا 5 تیر ماه در نگارخانه فرهنگسرای سرو به نمایش گذاشته شده است.
آثار این هنرمند در این نمایشگاه به تکنیک های اکولین، روانویس، گواش، مرکب سیاه و قلم فلزی در ابعاد50*50 و100*100 خلق شده اند. طبیعت، پرتره و برخی موضوعات انتزاعی موضوع آثار این هنرمند است.
شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند در تاریخ یاد شده از ساعت 9 تا 19 به نگارخانه سرو واقع در خیابان ولیعصر، بالاتر از بوستان ساعی، کوچه ساعی یکم مراجعه کنند.

*نمایش 100 تابلوی نقاشی کودک در نگارخانه پردیسان
نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس نمایشگاه نقاشی گروهی کودک با عنوان «دنیای رنگین من» را برای نمایش یکصد تابلوی نقاشی برگزار کرده است.
در این نمایشگاه آثار هنرجویان میلاد عموزاده همچون الینا عطایی، آرمیتا فاضلی، پارمیدا پور رنجبر، پرنیان عریف، غزل وارسته، غزل هاشمی، مائده رفیعی، آیلیلن عالی، هلیا بلورچیان و ستایش پوریوسفی در معرض دید عموم علاقه مندان قرار گرفته است.
هنرمندان حاضر در این نمایشگاه داستان های کودک را در یکصد تابلوی نقاشی در ابعاد مختلف به تصویر کشیدند.
میلاد عموزاده فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه است، در شاخه های مجسمه سازی، ماکت سازی، عکاسی و تایپو گرافی نیز فعالیت می کند.
کسب رتبه برتر جشنواره هنرهای تجسمی تهران در رشته ماکت سازی، برگزاری نمایشگاه های متعدد و دریافت جوایز و لوج های تقدیر از مراکز فرهنگی مختلف، طراحی مجسمه های متعدد برای اجرا در اماکن و کسب عنوان جوان ترین شرکت کننده دوسالانه مجسمه سازی از جمله موارد در کارنامه حرفه ای این جوان هنرمند است.
این نمایشگاه تا پنجم تیرماه در فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات پذیرای علاقه مندان است.

*نمایشگاه گروهی نقاشی در فرهنگسرای آفتاب
در این نمایشگاه تعداد 27 اثر نقاشی از نسیم فلاحی، الهام محمودی و آتنا مزروعی با تکنیک کولاژ و ترکیب مواد و با الهام از عکس های دوره قاجاریه به همراه تابلوهای نقاشی خط با مضامین مذهبی و طراحی حروف به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه تا 5تیرماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 به استثنای ایام تعطیل در فرهنگسرای آفتاب واقع در خیابان دکتر شریعتی، روبه روی خیابان دولت، کوچه امام زاده برپاست.

*نمایشگاه نقاشی در برج آزادی
20اثر نقاشی به سبک رئالیسم در ابعادهای مختلف کوچک و بزرگ با موضوعیت زندگی از آثار مریم تقی نیا در نگارخانه آیینه برج آزادی به نمایش گذاشته شده است.
مریم تقی نیا 18 سال است در زمینه نقاشی فعالیت می کند و هنر نقاشی را نزد استاد مرتضی کاتوزیان فرا گرفته است.
نمایشگاه آثار نقاشی مریم تقی نیا از یکم تا 6تیرماه همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9 تا 16:30 در نگارخانه آیینه برج آزادی میزبان علاقه مندان است.

*نمایش طبیعت در نگارخانه لاله
در این نمایشگاه 10 هنرمند نقاش جوان طبیعت را دستمایه آفرینش هنری خود قرار داده و با نگاهی معاصر به این رویکرد آثار خود را به نمایش می گذارند.
در جریان هنر معاصر، شاید طبیعت که از دیر باز مورد توجه بسیاری از هنرمندان بوده است بیشتر به حاشیه رفته و در محافل هنری کمتر و هر از گاهی به آن پرداخته می شود اما در این نمایشگاه سعی شده تا اهمیت، ویژگی ها و تاثیرات عمیق طبیعت در شکل گیری آثار هنری دوباره مورد توجه قرار گیرد.
بیش از 30 اثر نقاشی از هنرمندان گلاره اسپو محلی، امیرحسین اسدی، رها خادمی، حسن روح الامینی، محسن صفایی، شقایق طالبیان، پروا کارخانه، زینب کرم پور، محمد حسین کشفی و قادر منصوری در این نمایشگاه ارایه شده است.
نمایشگاه «طبیعت» تا 5 تیرماه از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی،ضلع شمالی پارک لاله، روبه روی پارکینگ طبقاتی لاله برپاست.

*گالری ابن سینا میزبان دست بافته های عشایری
نمایشگاه هنری دست بافته های عشایری معرفت الله لطفی، از 31 خرداد تا 5 تیرماه از ساعت 9 تا 19در گالری یک و 2 فرهنگسرای ابن سینا، در معرض بازدید علاقه مندان قرار گرفته است.
در این نمایشگاه 200تکه از آثار هنری هنرمندان عشایری در ابعاد و اندازه های گوناگون از جمله گیلم، جاجیم، سوماک، مروارید به نمایش گذاشته شده است.
فرش ایرانی دست پرورده تلاش زنان و مردان هنرمندی است که این هنر بی بدیل را از دو هزار و 500 سال قبل با نقشهایی حیرت انگیز در دستان هنرآفرین خود حفظ کرده و به عنوان میراثی گرانبها نسل به نسل منتقل کرده اند.
در دست بافت های بی بدیل عشایر ردی از نشاط و سرزندگی نقش بسته و کمتر فرشی را می توان یافت که اسیر بی نقشی یا نقش هایی تکراری شده باشد. دست بافته های ایرانی ریشه در تمدن کهن ایران زمین دارد، نشانه ای از ذوق، خلاقیت و هنر اصیل و ناب را در میان مردمان این خطه گهربار به رخ جهانیان می کشد.
فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران زمین شمالی واقع شده است.
تهرام/7245/ 699

انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/04/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن